Bolero (3 jr) net een paar weken onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niek_

Re: Bolero (3 jr) net een paar weken onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:20

Ga mee met het commentaar :)

En idd, die 's iel ! :oo

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:51

Ik zou wat meer in de stap de aanleuning goed regelen en in draf dat nog laten.
Het paard is nog jong en heeft een hele slechte aanleuning, daarbij komt dat het overvragen ook niet goed is.
Ik zal lekker veel overgangen maken en niet veel galopperen met een ruiter erop.
& voor de rem te oefenen, heel veel overgangen, en als die niet luistert zet je hem een keer stil tegen een hek.
Voorderest heb ik niks aan te merken op je houding. Zal alleen nog wat voorzichtiger met het paard zijn omdat ie erg jong en iel is.
Maar dat is aan de eigenaar natuurlijk en niet aan jou

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:25

Hij is inderdaad wel wat iel, maar volgens mij geen reden om helemaal niet te kunnen rijden. Ik zou het wel lekker rustig aan doen met het paardje. En heel goed voeren. Hij moet groeien en werken en een hoop nieuwe dingen leren, daar heeft ie lekker veel voer voor nodig.

Let bij jezelf erop dat je je handen wat hoger houdt en dan je ze niet plat houdt maar netjes rechtop met je duimen als hoogste punt.

Ik vind dat je neusriem erg laag zit. Daar zou je misschien eens naar kunnen kijken, want dat is voor je paardje echt niet lekker.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:41

Leuk dier en ik vind het rijden er best vriendelijk uitzien. Het valt niet altijd mee om een jong dier lekker ontspannen rond te rijden (met ook nog eens veel te zien), dat kost tijd en oefening.
De neusriem zou ik ook een paar gaatjes hoger doen. Verder ben ik het niet echt eens met xSannnn; In stap zou ik niet te veel rommelen, als hij goed voorwaarts is (draf bijv.) kan je wel proberen om hem wat na te laten geven. Ook zou ik niet op de rem oefenen, maar eerst voornamelijk op het gas..
Succes en ik vind dat het er al best aardig uitziet

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 17:38

Ik zal eens kijken naar de neusriem, dat is me eerlijk gezegd nog niet opgevallen. Bedankt voor de tip ;)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:16

deniece schreef:
Jeanine84 schreef:
Ik vind hem ook erg iel..mijn 3,5 jarige die nog niet eens onder het zadel is is al veel voller..jammer dat de eigenaren dit niet willen zien maar dat zou dan voor mij ook direct een reden zijn er niet op te stappen..waar moet dit paardje het van doen? Heeft niks bij te zetten..en dat zal haar groei dan ook zeker niet ten goede komen..

Verder mag je je teugels korter nemen, nu lijkt het alsof je heel veel terugwerkt met je hand..

Was nieuwsgierig naar je jonge paard, maar het is natuurlijk niet raar dat jouw 3,5 jarige merrie voller is als ze een veulen heeft gehad en nog bij dr heeft lopen ;)

logisch???
Een merrie waar een veulen bij loopt, en leeg trekt is normaal echt niet voller hoor!!! :n

Ik vind het paard waar de TS op zit zeker nog niet paard genoeg om er mee aan de slag te gaan!
Verder vind ik de manier waarop hij gereden wordt niet ok voor een jong paard, die volgens TS wat zoekend is met de mond!
Dan hou je je hand dragend, en rij je van achter naar voor!
Ik zie nu op alle foto's dat het paard met een lage brede hand gereden wordt, en dat past gewoon niet bij dit beestje!

Geef em wat tijd om paard te worden, en praat es met de eigenaren over het voeren e.d , hij kan het wel gebruiken!
Veel succes, het lijkt me een braaf en meewerkend paard, komt vast goed!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:27

Ik zou net geen extra brok, maar meer hooi gaan bijvoeren.
Ik heb mijn paard van een kapstok tot een gezelligge dikkerd gekregen door enkel hooi te geven. Wat krijgt jouw paard momenteel? Als hij al onbeperkt ruwvoer krijgt, zou ik met mais en droog brood beginnen.

rijtechnisch; schouders naar achter en handen dragend