lisette_D schreef:OKee prima dat kan jou mening zijn, maar ik heb les van 2 verschillende instructeurs en die vinden beiden dit juist een goede halshouding voor haar. Uiteraard afgewisseld met vele verschillende houdingen. Dit is een lang paard wat lang is in de bewegingen als je die dan ook nog continue lang in de hals gaat rijden dan krijg je een nog langer paard wat een lang maar geen vlug achterbeen krijgt.. Op de foto's kun je duidelijk zien dat dit paard het achterbeen goed onder de massa brengt en ja ze mag op sommige momenten wat langer in de hals, maar zoals al eerder vermeld was er wat spanning. Daarnaast als je naar het exterieur van het paard kijkt zie je ook dat het paard van nature een korte hals heeft dus kan er een moeilijk een stukje bij aanplakken![]()
En mijn mening is dat ze in de proef best deze halshouding aan mag nemen. Ik heb een lichte verbinding, ze hangt niet en ze is goed aan de hulpen.
Nou dan hoop ik voor je dat de jury er ook zo over zal denken.....
Ik zal niet in discussie gaan over of metmet jouw instructrises... ben wel wijzer geworden.
Maar je paard loopt op de voorhand, je binnenteugel wordt zo strak aangehaald dat op sommige foto's het bit gewoon naar buiten piept, hals is opgekropt, dus is het paard niet op de juiste manier aan het been....Rug wordt weggedrukt...
En als je zelf niet kan zitten vanwege je rug.... waarom laat je haar dan niet doorrijden door iemand die wel gewoon onafhankelijk kan zitten en een paard recht kan richten?
.