eridinges schreef:mamakaren schreef:toen ik t topic las dacht ik oei, 3 jaar en nu al onder t zadel, zeker voor een fries erg vroeg! Maar het ziet ernaar uit dat ze je aardig kan dragen. Inderdaad 4x per week is teveel, zorg eerst dat ze (aan de longe bv) wat sterker wordt, des te langer gaat ze straks mee! Geen haast maken!
Hier ben ik het mee eens, probeer ook goed de dagen te verdelen. Las net dat je zaterdag en zondag en maandag rijdt. Drie dagen dressuur is voor een jong paard niet niks om te verwerken. Probeer het goed af te wisselen met vrije dagen, buitenrijden en longeren. Verder zou ik nog geen vier maar drie dagen werken met haar gezien haar leeftijd. 2 dagen rijden en 1 dag longeren. Verder ziet het er goed uit probeer alleen wat trotser te gaat zitten. Op sommige foto's zit je nog wat naar voren.
denk dat ik het een beetje verkeerd neer heb gezet, maar als ik zaterdag rij, dan rijd ik zondag niet en maandag weer wel , en als ik zaterdag niet rijd dan rij ik zondag OF maandag en dan woensdag op les pas weer;)
maar ik heb voor mezlef even mijn rijden verandert met silke, ik rij haar nu 2 tot 3 keer in de week, dit omdat ze inderdaad nog erg jong is en omdat ik nog een paard heb, die ik nu (na blesure) ook weer kan rijden, en dit is ook een erg jong paard dus moet nu de aandacht weer wat meer verdelen, en dat is voor de paarden niet zo erg nartuurlijk;)