Somebody_ schreef:Wielen rollen op het moment dat je been geeft, ze kunnen dus niet 'vasthaken' in het paard, in tegenstelling tot knopsporen.
Ik heb ook het hele filmpje bekeken en ik moet zeggen dat ik jullie altijd al een hele aansprekende combinatie heb gevonden. Wel heb ik mij inderdaad in het drafgedeelte aan jou 'gestoord', het beeld gaf mij ook het idee dat je eigenlijk een gat/gaatje te lang zit. Daarnaast ga je proberen om je zit te compenseren in je bovenlichaam door deze naar achter te bewegen, probeer je lichaamszwaartepunt iets meer in het midden te houden en voor jou gevoel iets 'voorover' te blijven. Je geeft aan dat korter zitten niet werkt, en hij moeilijk uit te zitten is, hoop dat je er misschien toch een goede oplossing voor kan vinden, want dit geeft mij toch een minder fijn beeld.
In je keertwendingen zou ik hem iets actiever willen hebben, hij tilt zn benen wel op, hij laat er geen staan, maar stapt hij ze met weinig impuls door. Hij mag van mij iets sneller blijven in het achterbeen. Het galopgedeelte vind ik heel erg mooi gereden en ook heel erg slim gereden, de wissel van rechts naar links vanuit de halve grote volte; petje af! Erg mooi recht gebleven!
Misschien een tip(al zal je instructrice je daar vast ook op gewezen hebben, of andere tips, daarnaast werkt het bij de één wel, en bij de ander niet); bij het binnenkomen trek ik altijd een denkbeeldige lijn over de a-c lijn, waar ik niet vanaf wil wijken, en daarbij kijk ik de jury ook strak aan, zodat ik niet in mijn zit dingen kan doen, waardoor hij van de lijn wijkt!
Succes op de kampioenschappen!
ja dat is zeker een goede tip van die lijn! Ga ik mee aan de slag. Wat ik in deze proef doe, is naar hem kijken omdat hij kijkt, dus ben ik afgeleid en daarom rijd ik scheef weg. Eigen schuld dus 
Mijn zit geeft idd een minder fijn beeld. Met een gaatje korter krijg ik alleen heel erg veel pijn in mijn rug, vandaar dat ik zo lang zit. Ik ga dan ook nog eens veel meer klemmen, wat natuurlijk ook niet fijn is. Ik heb het wel een tijd geprobeerd, ongeveer een maandje, maar ik merkte dat ik daardoor echt niet beter ging rijden.
In de keertwendingen dat is een beetje lastig. hij moet ook niet sneller, zoals je in mijn andere proef kunt zien. Hij laat ze ook wel eens staan. Ik moet misschien iets meer binnenbeen geven en dan nog ietsjes tegenhouden met mijn buitenteugel.
Na de kampioenschappen ga ik zeker aan de slag met dat voor mijn gevoel voorover zitten! Misschien nu ook lichtelijk al een beetje, maar je snapt als ik nu heel veel anders dan dit ga doen dat ik misschien ook andere hulpen ga geven! in ieder geval een hele fijne duidelijke uitleg!
Bedankt