4 jarige Bertus @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_manon_x

Re: 4 jarige Bertus @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:30

Heeee chick!
Nou echt waar ik stond echt met mn mond vol tanden toen ik Bertus weer zag. En zeker toen ik hem zag lopen, zo'n mooi, gaaf beest! Ik vind dat je het helemaal toppie doet! Misschien mag je iets minder naar beneden kijken, maargoed met zo'n paard kan het niet anders he ;) haha.

Doe je best verder, en als ik moet kijken en commentaar moet geven moet je het zeggen. Kan niet wachtten tot je in de ring verschijnt ;) :D

xxx

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:35

Mooie pony, miss ook een idee om met een bokbeugel te gaan rijden? die kan je zo voorop je zadel maken. (heeel handig) voor de rest, niet te streng met je handen en voor je kijken. komt allemaal goed met jullie!

xxxkatyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:31

Op de 4e foto ofso loopt hij mooi diep ;)
Dat moet je proberen vaker te doen, want het rijden ziet er een beetje gespannen uit ;)

Iets dieper, en veel slangenvoltes, dan wordt hij wat soepeler ;)
Wan hij ziet er nu een beetej stijf uit ;)

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:55

Misschien is dit er al neer gezet hoor:P maar heb niet alles gelezen.. dus in dat geval alvast sorry ;) }:0

een martingaal is een hulpteugel die alleen inwerkt als het paard het hoofd omhoog brengt dus werkt hij niet in als het paard een normale hoofdhouding heeft:P

snap daarom stiekem toch het nut van die extra teugel niet;) als hij wel inwerkt als het paard het hoofd "normaal" heeft heb je hem dus te strak!!

voor de rest vind ik het een leuke pony!!! succes verder!!

rosannenever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:49

wat een poeppie

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 16:15

@ xxxkatyxxx : klopt, hij mag langer in de halshouding en zodoende lager in onze aanleuing. Stijf is hij absoluut niet, ik rijd met losrijden ook voornamelijk slagenvoltes en voltes om die te sluiten en te openen.

@ AnneMaaike17 : Natuurlijk werkt de martingaal alleen als hij zijn hoofd omhoog gooit of brengt, maar in het geval van een extra teugel kan ik hem op dat moment nog los hebben om hem weer neerwaarts te rijden zonder mijn handen, alleen op been hulp. Want paardrijden doe je natuurlijk met je benen. Maar voor hetgeval dat er iets gebeurt heb ik hem bij me. vandaar ;)

de rest bedankt voor jullie reactie!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:18

leuke pony hoor! dit is bij de rhoonse ruiters he ( heb niet alles teruggelezen, sorry als het al gevraagd werd) en probeer inderdaad voor je te kijken ;)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:40

Hi Lys!
Ik vind dat je Bertje al lekker aan het lopen hebt, als ik het vergelijk met foto's van een tijdje eerder! Hij ontspant zich al meer zie ik, dat is fijn. Op de foto's ziet het er inderdaad uit of je wat streng bent in je handen, maar ik heb jou vaker zien rijden en dat valt allemaal wel mee.
Probeer wel je hakken naar beneden te drukken en (waarschijnlijk doe je dat al) heel veel overgangen rijden. :)

Succes met je kerel! Ik kom hem volgend jaar zeker weer eens bewonderen!

*herinnert zich die ene keer dat kleine 2-jarige Bertusje mijn vingers zo lekker om op te knabbelen vond.... :')
Wat een verschil in zijn bouw met nu al zeg! Toen was het echt nog een kleine dun ponietje, hij is echt mooi nu hij wat bespierder is! :+:

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:29

Om te beginnen, het lijkt me een erg fijne bak!
Verder, veel commentaar is er al gegeven en ik ga er verder niet op in, vind dat je een enorm leuke haflinger hebt en vind het er al erg goed uitzien, ben benieuwd over een paar maandjes na het trainen hoe het er dan uit ziet!