Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heb nog nooit wedstijden gereden, omdat ik daar niks aan vindt. Rijdt bijna alleen maar buiten, heel af en toe wat dressuur of springen.
)
Cowgirl schreef:Helemaal mee eens: zoek een gezellige, niet competitieve stal uit waar iedereen in zijn waarde wordt gelaten en waar ze je helpen zonder hun mening/methodes gelijk op te dringen, zodat je de ruimte hebt om je eigen weg te zoeken en te vinden. Bij mijn eerste stal werd ik constant de grond in getrapt, en dat resulteerde erin dat ik niets meer met mijn paard durfde te ondernemen. Van stal wisselen heeft ons geholpen elkaar weer terug te vinden en nu gaat het super samen. Ik heb wel geinvesteerd in een goede instructrice, aangezien ik pas anderhalf jaar reed toen ik mijn eigen paard kocht en nog veel moest leren voelen onder zadel. Drukt het kostenplaatje wel omhoog, maar het resultaat is onbetaalbaar!Net als wat mensen al eerder zeiden zoek een braaf dier uit wat bij je past en waar je wat van kan leren.
Ga niet met je paard op de manege staan, veels te veel mensen met allerlei verschillende meningen waar je juist onzeker van wordt (dat heb ik zelfs nog na 21 jaar paarden houden en maak ook heus nog wel eens een fout).
Zoek een kleine pensionstal uit waar je je ook een deel zelf moet doen bv mesten, helpen paarden buiten zetten, voeren. Daar leer je ook van en leer je ook heel goed je paard kennen.

Aladinnetje schreef:Hoi!
Ik ben nu bezig met mijn lievelingspaard van de manege te gaan leasen en daarna te gaan kopen, een arabiertje. Het is namelijk geen geschikt manegepaard omdat hij te gevoelig is en er niet tegen kan om al die manegeklanten op zijn rug te hebben, en hij vindt het niet leuk in de les met al die paarden om hem heen.
Ik wil met hem op de manege blijven staan omdat het gewoon een goede manege is, en ik wil dan met hem privelessen krijgen. En leren over natural horsemanship, centered riding, bitloos rijden.
Verder wil ik een keer met hem naar een amateurkeuring.
Aladinnetje schreef:Hoi,
Ik heb het volgende probleem; heeeeel misschien komt over een tijdje mijn droom uit; een eigen paard! Mensen om me heen met verstand van paarden en paardrijden zeggen dat het geen goed idee is, dat ik een eigen paard zou hebben. Ik zou niet goed genoeg rijden enz. dit doet heel erg pijn, op de manege is dressuur het ding daar en er is ook een meisje die een eigen paard heeft en goed kan rijden. Zij krijgt daar respect en aanzien en mag ook soms op eigen paarden rijden, en ze rijdt ook wedstrijden met haar paard. Ik ben meer recreatieruiter, heb een hekel aan proefjes rijden (ben nu bij F5. laat begonnen met proefjes rijden).
Ik ben al onzeker enzo over mezelf (wat alles betreft) en het enige leuke lichtpuntje in mn leven wordt dan door mensen afgeraden en niet goed gevonden? Zie het ff niet meer zitten wat paarden betreft. Sorry moest ff mn verhaal kwijt.