paard loopt scheef in galop .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Re: paard loopt scheef in galop .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 10:26

Bedankt allemaal maar ik snap nu nog staads niet hoe je er aan de hand aan moet werken ?!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:31

dat aan de hand daar bemoei ik mij niet mee. heb daar geen kaas van gegeten om het zo te zeggen.

Ik zou gewoon eerst eens met tips beginnen die je gehad heb voor onder het zadel. Mocht niet werken wat ik trouwens niet verwacht kan je altijd nog naar andere oplossingen kijken

Mijn mening is dat je dit gewoon onder het zadel kan oplossen en vrij simpel ook.

Grondwerk etc ben ik niet zo fan van. Als ik met mijn paard grondwerk versta ik daar lekker een stukje wandelen en grazen onder. Ik ben baas en hij paard en hij heeft gewoon te luisteren en dat gaat prima. Ik loop voor op en hij volgt gewoon. klaar is kees. Maar ieder zijn ding

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 10:34

Marcella_e schreef:
dat aan de hand daar bemoei ik mij niet mee. heb daar geen kaas van gegeten om het zo te zeggen.

Ik zou gewoon eerst eens met tips beginnen die je gehad heb voor onder het zadel. Mocht niet werken wat ik trouwens niet verwacht kan je altijd nog naar andere oplossingen kijken

Mijn mening is dat je dit gewoon onder het zadel kan oplossen en vrij simpel ook.

Grondwerk etc ben ik niet zo fan van. Als ik met mijn paard grondwerk versta ik daar lekker een stukje wandelen en grazen onder. Ik ben baas en hij paard en hij heeft gewoon te luisteren en dat gaat prima. Ik loop voor op en hij volgt gewoon. klaar is kees. Maar ieder zijn ding

Ik ben er ook helemaal geen fan van ik vind het n beetje saai en me pony ook :Y)

Mandau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:45

Tip voor de Galop.
Mijn paard deed het ook. Loeii vervelend, want ik ergerde me er stierlijk aan }:0
maar ik ging zelf dingen uit proberen en na enkele trainingen lukte het me.
De bedoeling is dat je de voorhand voor de achterhand gaat zetten.
Dit doe je door middel van de buitenteugel tegen zijn hals aan te drukken. In het begin maakt het niet uit dat je nog teveel stelling heb naar rechts. Maar als het wat beter gaat kun je het met steeds minder stelling doen!

En wat betreft een rechte A-C lijn te rijden, geef maar iets meer gas, dan ben je sneller aan de overkant en dan slinger je minder, sluit je maar ook goed op tussen je benen, niet meer druk aan de ene kant dan aan de andere kant!

Meer weten, meer tips??
Pb me ;) :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:51

astridelise schreef:
De makkelijke weg is niet altijd de goede weg en je kan ook veel aan de hand oefenen hiermee. Gaat het aan de hand goed, dan wordt het onder het zadel alleen maar makkelijker.

Dan moet je toch een redelijk sprintje naast je paard kunnen trekken, om vanaf de grond de galop te kunnen corrigeren. En ook nog een behoorlijke conditie hebben, want je krijgt het vast niet na 1 rondje gecorrigeerd.

Ik zal wel een lui wijf zijn, maar in plaats van naast mijn galloperende paard mee te rennen, probeer ik het toch vanuit het zadel te corrigeren. Ik zet ook de voorhand voor de achterhand. Soms helpt het ook om iets meer voorwaarts te galloperen.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:55

Als een paard verzameld galopeerd hoef je alleen jouw passen groter te maken om goed mee te kunnen lopen, maar ik ga het hier niet allemaal meer uitleggen. Jullie staan er niet voor open en trekken het uit zijn verband, maar laat aub iedereen in zijn waarde en niet iedereen heeft dezelfde mening over bepaalde dingen, maar respecteer dat gewoon van elkaar.
En ja zelf krijg je een hele goede conditie en nee het gaat ook niet meteen goed, daar gaat heel lang trainen en oefenen voor af.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:11

astridelise schreef:
Als een paard verzameld galopeerd hoef je alleen jouw passen groter te maken om goed mee te kunnen lopen, maar ik ga het hier niet allemaal meer uitleggen. Jullie staan er niet voor open en trekken het uit zijn verband, maar laat aub iedereen in zijn waarde en niet iedereen heeft dezelfde mening over bepaalde dingen, maar respecteer dat gewoon van elkaar.
En ja zelf krijg je een hele goede conditie en nee het gaat ook niet meteen goed, daar gaat heel lang trainen en oefenen voor af.

Ik vraag me alleen af hoe je dat dan voor je ziet. Eén persoon longeert het paard en de ander gaat naast het paard rennen? En wat moet je dan doen als je er naast rent? De kont op zij duwen?
En hoe laat je je paard aan de longe verzameld galoperen? Als ik mijn paard aan de longe laat galoperen gaat hij gewoon in arbeidsgalop. Dan kan ik hem moeilijk met mijn stem in verzamelde galop krijgen. Als ik er op zou zitten zou ik hem met mijn zit verzameld kunnen laten galoperen maar aan de longe weet ik niet hoe dat moet.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:23

Als je het met grondwerk wilt doen, dan is de dubbele longe een superuitkomst! hiermee kan je je paard net wat makkelijker corrigeren dan bij een lijn. Bij mij loopt mijn paard dan echt supernetjes en mooi recht, juist omdat ik dan goed kan zien hoe ze loopt en de juiste aanwijzingen kan geven als ik er achter/naast loop. Onder het zadel is natuurlijk de bedoeling maar dat werkt ook niet bij ieder paard.

Voor TS is mijn advies om te werken met rechtrichten, zoek anders iemand die daar veel mee bezig is om je een aantal keer te helpen/les te geven, dan wordt het vast beter! Schouderbinnenwaarts is simpele oplossing maar vaak is dat niet de totale oplossing....

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:24

Anoeska schreef:
astridelise schreef:
De makkelijke weg is niet altijd de goede weg en je kan ook veel aan de hand oefenen hiermee. Gaat het aan de hand goed, dan wordt het onder het zadel alleen maar makkelijker.

Dan moet je toch een redelijk sprintje naast je paard kunnen trekken, om vanaf de grond de galop te kunnen corrigeren. En ook nog een behoorlijke conditie hebben, want je krijgt het vast niet na 1 rondje gecorrigeerd.

Ik zal wel een lui wijf zijn, maar in plaats van naast mijn galloperende paard mee te rennen, probeer ik het toch vanuit het zadel te corrigeren. Ik zet ook de voorhand voor de achterhand. Soms helpt het ook om iets meer voorwaarts te galloperen.

_O- _O- _O- GE-WEL-DIG

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:27

@ TS neem gewoon les... het rechtrichten van je paard is toch echt de basis van het paardrijden...

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:44

Dwyne schreef:
Als je het met grondwerk wilt doen, dan is de dubbele longe een superuitkomst! hiermee kan je je paard net wat makkelijker corrigeren dan bij een lijn. Bij mij loopt mijn paard dan echt supernetjes en mooi recht, juist omdat ik dan goed kan zien hoe ze loopt en de juiste aanwijzingen kan geven als ik er achter/naast loop. Onder het zadel is natuurlijk de bedoeling maar dat werkt ook niet bij ieder paard.

Voor TS is mijn advies om te werken met rechtrichten, zoek anders iemand die daar veel mee bezig is om je een aantal keer te helpen/les te geven, dan wordt het vast beter! Schouderbinnenwaarts is simpele oplossing maar vaak is dat niet de totale oplossing....

Dat vind ik nog wel een zinnig antwoord om het paard met grondwerk recht te krijgen.
Maar zoals Astridelise het uitlegd vind ik het niet handig om maar naast je paard te gaan rennen.

In die tip van Dwyne kan ik me nog wel vinden: grondwerk aan de dubbele longe.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:54

Vergt wel wat oefening hoor ;) Gaat je niet in een keer lukken...veel paarden vinden het ook wat vreemd als je ineens erachter loopt, maar geduld is een schone zaak!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:50

Ja dat is waar. Helemaal als je het nog nooit gedaan hebt. Ik en mijn paard hebben dat in ieder geval nog nooit gedaan.