manegepaard Levi @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lucky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:20

cmatthijssen schreef:
@lucky84: over dat aanspringen in galop. hij heeft het alleen in de rechtse galop, hij springt bijna altijd in de linkse galop. heeft dit een oorzaak of vind hij dat gewoon leuk/fijner?
en als ik contrastelling vraag springt hijj toch juist verkeerd aan???? ik rijd hem nu heeeel ver de hoek in en dan kort de bocht door en in de bocht galoppeer ik aan, want dan heeft hij veel stelling. en ik moet heeel streng zijn met mijn hulp, hij moet gelijk reageren anders kan ik het vergeten.

Ik denk niet dat hij dit leuker of fijner vind, maar makkelijker!!! Waarschijnlijk zit hij op links wat vast. Bijna bij alle paarden is er wel een moeilijke kant en zo heeft een ruiter dat vaak ook op de ene hand ben je zelf net iets handiger dan de andere, maar oefening baard kunst.
Als je contrastelling vraagt is het voor het paard makkelijker om rechts aan te springen omdat hij zn binnenschouder dan wat meer vrij heeft. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit en dan hoor ik graag van je of het werkte of niet. Bij mij werkt het altijd en heb al meerder mensen deze tip gegeven en daar werkte het ook bij dus... Succes!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:20

Probeer rechtop te blijven zitten, zet je handen niet vast en houd je benen lang met je hakken naar beneden.
Ik vind het een leuk paardje, blijf vooral oefenen dan komt het wel goed.

cmatthijssen

Re: manegepaard Levi @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 17:54

bedankt allemaal!
zal er volgende week weer goed op letten. vorige week ging het super toen ik zelf op mijn houding lette.
zelfs de rechtse galop ging al 5 keer goed in de goede galop en maar 2 keer verkeerd:D:D

oefenen oefenen en nog eens oefenen, maar we komen er wel!

@lucky84: dan zal ik het volgende keer toch maar eens proberen! het klinkt heel logisch. eerst maar overleggen met instructrice voordat ik de wind van voren krijg en ze het er niet mee eens is. ik laat volgende week wel weer weten hoe het ging. en er komen dan natuurlijk ook nieuwe fotos:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:34

Ik ga met de rest mee, leuk paardje!