Cascka @ Bokt Debuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:05

Wat mij opvalt is dat je je handen breed en laag zet om haar laag te laten lopen(wat jezelf ook al aangeeft) maar terwijl je dat doet ook vaak het contact verliest. Eigenlijk heeft dat brede en laag zetten van je handen dus weinig nut.

Ik zou dus proberen je teugels korter pakken,want nu zitten ze soms op je bovenbenen. Proberen om contact te houden. Als je je handen breed en lager zet dan normaal, vind ik zelf goed. Maaar als je paard dan wil zakken moet je proberen je handen weer in denormale positie te brengen. Komt ze weer omhoog, plaats je je handne weer breder en lager. Weet niet of je snapt wat ik probeer te zeggen?
In ieder geval veel plezier en succes!

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:15

Wat je handen in de galop betreft, ik heb altijd geleerd dat je mee moet bewegen met de beweging van het paardenhoofd. Een paard houdt zijn hoofd niet stil/op dezelfde plaats in de galop, dus jouw handen ook niet. Wat natuurlijk niet betekent dat je overdreven veel je handen naar voren moet bewegen, probeer het ritme te vinden en dan met de beweging mee te gaan.

Verder zou ik ook aanraden om de teugels wat korter te pakken, zodat je ze niet zover naar je toe kan brenge (richting zadel en bovenbenen). Dan zet je namelijk gemakkelijk je handen vast. Het is verder prima dat je haar wat lager en meer ontspannen wil rijden, maar probeer ook wel actief te rijden en je paard lekker los en alert te maken door (schijn)overgangen en figuren rijden.

Succes!

Anoniem

Re: Cascka @ Bokt Debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:34

Je rijdt je paard op de je binnenhand, terwijl dat je juist op je buitenhand moet rijden. Je binnenteugel is enkel voor de stelling...

Het ziet er allemaal wat gespannen uit, het zou heel wat helpen om je handen hoger te houden en dichter bij elkaar, en lekker ontspannen in het zadel. Want het paard weerspiegelt de ruiter, ben jij gespannen, dan is je paard gespannen.

xXlovelyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:30

Let erop dat je je binnenhand niet vast gaat zetten, en je je buitenhand laag en stil houd. Als je paard omhoog komt geef je lichte tegendruk met je buitenhand en zachtjes spelen met je binnenhand.
Zodra je paard ontspand en zakt, ontspan jij ook (maar niet losgooien, wel contact houden).
Hierbij dan heel veel schakelen, overgangen en schijnovergangen meenemen. Goed met je been naar je hand toe blijven rijden!

Verder denk ik dat je er al serieus mee bezig bent, en er zitten ook al ontspannen stukjes tussen. Die stukjes moet je zien uit te bouwen zodat ze steeds langer worden.
Hier gewoon consequent in zijn, dan leert je paard vanzelf dat hij als hij zakt die ontspanning krijgt.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 17:55

Schakelen oefenen we wel regelmatig, maar vooral op rechte lijnen, moet ik wat meer op een volte oefenen denk ik!
Volte's rij ik, slangevolte's, volte halve baan, ..
Alvast bedankt iedereen!

Edit: aan die handen zijn we grondig aan t werken!

Karlijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:42

Probeer meer die handen boven de schoft te houden.
Verder hou meer contact!
En ik vind het een erg leuk paardje =D

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:26

Volgens mij is dit eecht een heel rustig lief paardje :))
hoe die zzo stil blijft staan..
maar je beugels mogen korter, en in het filmpje van de galop zet je je binnehand nogal vast, en je geeft dna met je buitenhand wat te grote ophoudingen ..
probeer daar op te letten :)

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:21

Wat een superlief, mooi paardje! Ze doet me denken aan de mijne haha! :)

Ten eerste, ik vind dat je echt je best doet & dat je heel netjes reageert op de tips die jou gegeven worden!

Ten tweede, het handprobleem is iets waar veel mensen last van hebben :j Zelf heb ik altijd begrepen dat het heel belangrijk is dat je buitenteugel vrij constant blijft omdat je paardje daar haar aanleuning kan aan vinden, je binnenteugel kan je dan wat speling op brengen om haar soepel te houden, stelling te vragen of te belonen.

Verder vind ik dat de galop op de foto's veel minder goed lijkt dan deze in het filmpje, ze heeft een fijn galopje in het filmpje! Alleen denk ik dat je haar hoofd net wat meer voor de loodlijn mag zetten, nu belemmer je haar met je hand in haar sprong & dat is zonde :)

Veel succes nog! Het ziet er zo'n lief paard uit!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 14:24

Dankjewel hoor :D ja uit commentaar & tips leer je veel, en dat probeer ik zo goed mogelijk te gebruiken :D
Het handprobleem gaat al beter, ik 'zaag' minder met m'n buitenhand en ga voldoende mee in galop, om de beweging van haar hoofd minder te belemmeren.
Dit lukt op de hengst al goed, op de merrie iets minder, maar we blijven proberen!
Dankjewel hé :D

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:16

In de galop vind ik m vrij ontspannen. Je handen zijn wel een probleem. Ook mag hij zn hals
langer maken in de draf (filmpje). Dan moet ervoor zorgen dat hij je hand gaat volgen en naar beneden
komt met zn hals. Dan maakt hij hem ook langer. Hij loopt ook wel vaak te diep. En je teugels móet
je echt korter nemen, anders heb je totaal geen contact, en voor de ontspanning moet je wel altijd
contact blijven houden.

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 15:07

Ik vind dit eerlijk gezegt beter gaan als met Fentum.
Je zit is hier beter,
Je weet zelf waar je op moet letten, alleen je teugels kunnen wel korter!