Ik en Nola@work !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linites

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:52

Staat je paard ook buiten op het land, of staat ze voornamelijk op stal? En wat krijgt ze aan krachtvoer te eten?

Probeer haar goed op jouw hulpen te laten lopen, houd niet haar tempo maar jouw tempo aan. Je begint al bij het opstijgen, wegstappen wanneer jij het zegt en in het tempo dat jij bepaald. Je mag dus best eens in middenstap wegrijden. Bepaal je eigen arbeidstempo voor je paard, wanneer ze sneller gaat neem je haar weer terug naar jouw arbeidstempo. Dit geld hetzelfde voor de draf en galop. Telkens als ze dan uit zichzelf uit jouw tempo gaat, neem jij haar dmv. Halve ophoudingen terug naar jouw tempo.
Rijd ook veel (schijnovergangen) en overgangen in één gang, zodat ze aan jouw hulpen blijft.

Ik zie bij de eerste foto direct al je probleem, ze loopt inderdaad te veel op de voorhand, maar dit komt omdat ze in jouw hand hangt. Hier kan ook heel goed het probleem van het te hard gaan liggen! Je moet als je je paard in aanleuning rijd, op het moment dat zij met haar hoofd naar beneden gaat als gevolg van de druk van jouw hand, LOSLATEN! Anders gaan ze hangen, en hard om onder de druk van jouw hand uit te komen. Dus durf maar eens echt los te laten, gewoon een licht contact met je hand maar er moet absoluut geen spanning op je teugels staan en in je hand zitten.

Je mag van mij je teugels ook wel wat korter nemen, je houd ze netjes boven het zadel maar ze moeten eigenlijk wat korter zodat jij ze boven de schoft houdt.

Love_Nola_xx

Re: Ik en Nola@work !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 16:26

Noujaa dat doe ik ook ,, het loslaten, maar ze gaat alsnog hard. Ik neem der met een ophouding terug en laat dan weer los als ze weer bij mij is en dan vraag ik haar weer naar beneden. Veel tempowisselingen ben ik ook aan het proberen en dat lukt wel aardig alleen minder op mijn zit. Daar oefen ik nog mee.
Als ik al een kwartier half uur aan het rijden ben, word nola het beu en gaat ze drammen, dan gaat ze steeds achter de loodlijn lopen maar dan probeer ik haar wel actief te houden dat ze dat niet doet. Ik moet op veel letten dus dat komt nog

dyaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 16:14

ziet er netjes uit.
mooi beestje ook.

maar probeer je teugels wat korter te pakken.

xxxkatyxxx

Re: Ik en Nola@work !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:54

zo te zien heb j ehetzelfde probleem als ik ;)
Je laat je teugels vieren.