4 jarige shadi @ work (dit keer zonder stiek;))

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:03

@Ellesjee: Tjonge, wat een verschil met de foto's die je eerder plaatste met elastiek +:)+

Ik had zelf ook altijd moeilijk met tenen naar voren houden. Wat bij mij goed helpt is om niet mijn tenen naar binnen te draaien, maar mijn hakken naar buiten :)

Wat me nog wel opvalt is dat je (vooral in galop) je balans nog een beetje kwijt bent, je schiet te ver in je beugels en het lukt niet meer om contact te houden. Wat hier erg bij kan helpen is zitles aan de longeerlijn. Dan kan je even alleen letten op je eigen zit en niet op Shadi.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 10:07

Blijheid schreef:
@Ellesjee: Tjonge, wat een verschil met de foto's die je eerder plaatste met elastiek +:)+

Ik had zelf ook altijd moeilijk met tenen naar voren houden. Wat bij mij goed helpt is om niet mijn tenen naar binnen te draaien, maar mijn hakken naar buiten :)

Wat me nog wel opvalt is dat je (vooral in galop) je balans nog een beetje kwijt bent, je schiet te ver in je beugels en het lukt niet meer om contact te houden. Wat hier erg bij kan helpen is zitles aan de longeerlijn. Dan kan je even alleen letten op je eigen zit en niet op Shadi.

dankjewel, ik had ook al de tip gekregen om mijn benen lang te maken in plaats van vast te klemmen. dat werkt echt super het ging dus al veel beter en mijn voeten schoten niet door de beugels :D

s_spikker

Re: 4 jarige shadi @ work (dit keer zonder stiek;))

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:36

Heb verder niet echt tips voor je, Alleen veel geduld hebben met je pony (hij is nog jong en soms snappen ze niet alles als ze dan iets verkeerd doen niet boos worden, gewoon nog een keer proberen ) daar had mijn zusje last van )
En gewoon lekker lessen, Vooral de privelesjes zou ik proberen zo veel mogelijk te doen :j

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:14

ps misschien kan je beter 2 keer per week een half uu priveles nemen dan 1 x per week een uurtje.

kon mijn bericht niet meer aanpassen maar vergat dit te zeggen :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 15:31

ik krijg al maar een half uur in de week privéles, maar 2 keer is te duur ..

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:55

Een half uur is ook zat voor je jonge pony :)
Ziet er netjes uit. Fijn dat je wat met de tips wilt doen.

Ik heb mijn jonge tinker nooit met bijzet of iets gelongeerd, en hij loopt wel voorwaarts neerwaarts onder het zadel (ook aan de longe overigens). Ik heb het idee dat dit komt doordat hij los in zijn lijf is en weet hoe hij zijn rug moet gebruiken. Nog niet op alle momenten overigens, maar hier heb ik geduld voor.
Ik denk dat dit met jullie ook wel goed komt :) Met goede begeleiding en training en veel afwisseling. Succes verder!

Edit: bij mij heeft geholpen om regelmatig overgangen en tempowisselingen (niet constant, maar pak 't mee) te rijden, daar worden ze lekker alert en los van.

stalkarima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:09

jammer dat je tenen zo naar buiten steken! richting aangeven is in de bak niet nodig :P
misschien kun je je bovenbeen vast pakken terwijl je je tenen naar binnen steekt en naar achter leggen en dan naar voren duwen tot ze op de juiste plek liggen maar werkt ook niet altijd.. is moeilijk om dat vol te houden he. misschien kun je eens wat vaker zonder beugels rijden?
succes verder! ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 16:44

dankje voor de tips

@moretje hee we longeren hem met bijzet omdat hij wel wil zakken maar elke keer als hij het probeert denkt hij iets fout te doen en trekt hij zijn hoofd gelijk weer op, we willen het met longeren duidelijk maken dat het wel mag. en het resultaat is echt overweldigend goed !

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:58

Wat een leuk beestje, probeer idd op je handen te letten en de knik in je ellebogen, ook mag je meer naar voren kijken, probeer trots te gaan zitten. :)

Waar ik erg benieuwd naar ben, wie is zijn vader?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 16:59

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:33

Er zit echt verbetering in, het oogt al veel rustiger. In stap lijkt ie niet erg actief, maar dit kan natuurlijk ook aan de foto;s liggen! Probeer in galop niet te ver naar achter te leunen, dan zit je namelijk neit helemaal in balans. Maar verder vind ik dat er zeker veel verbeterd is, jullie zijn een leuk stel! :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:09

marlinH schreef:
Er zit echt verbetering in, het oogt al veel rustiger. In stap lijkt ie niet erg actief, maar dit kan natuurlijk ook aan de foto;s liggen! Probeer in galop niet te ver naar achter te leunen, dan zit je namelijk neit helemaal in balans. Maar verder vind ik dat er zeker veel verbeterd is, jullie zijn een leuk stel! :)

bedankt voor de tips :)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:25

Ziet er leuk en ontspannen uit hoor!
Een tip voor je tenen (al vind ik het er niet erg storend uitzien bij jou hoor); je zou je beugels met een touwtje aan de singel kunnen bevestigen, zo train je de spieren in je benen zodat je er -later als je de touwtjes er weer afhaalt- ook niet zo'n last van hebt als je ze naar binnen draait.. Misschien kun je er wat mee. ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 21:57

Vicky_88 schreef:
ik zou zelf niet voor een bijzet kiezen, ik doe altijd met elastiek of passoa longeren.

elastiek trekt ie doorheen en een passoa hebben we jammer genoeg niet

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:10

Je kunt het ook gewoon met touwtjes doen. Onder aan de singel vastmaken, door de bitringen en dan aan de zijkant van de singel vastmaken. Heel simpel, werkt goed en het is goedkoop :) Ik raad het je zeker aan!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 22:27

marlinH schreef:
Je kunt het ook gewoon met touwtjes doen. Onder aan de singel vastmaken, door de bitringen en dan aan de zijkant van de singel vastmaken. Heel simpel, werkt goed en het is goedkoop :) Ik raad het je zeker aan!

maar dat heeft dan toch hetzelfde idee als een bijzet ?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:21

Als je 1 lang touw pakt zou dat beter zijn, aangezien het paard dan zelf zn stelling kan bepalen, idem bij stiek en pessoa, ga je er bijzetteugels aanhangen gaat dat amper.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 09:29

okee

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:44

Leuke pony! :D

Ik had de vorige keer ook gereageerd in je topic, maar dit vind ik echt een stuk beter uit zien. Je pony loopt veel meer ontspannen en het ziet er ook uit dat hij er meer plezier in heeft gekregen. :+

Wat ik nog even als tip wil geven: probeer je handen niet zo ver uit elkaar te houden. Houd ze wat korter bij elkaar en probeer ze wat meer te 'dragen' daar zal je pony waarschijnlijk ook beter op reageren.
Ik zou zeggen doe het lekker rustig aan, dan komt alles wel goed. Hij is nog zo jong...

Succes!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:37

marjank1987 schreef:
Leuke pony! :D

Ik had de vorige keer ook gereageerd in je topic, maar dit vind ik echt een stuk beter uit zien. Je pony loopt veel meer ontspannen en het ziet er ook uit dat hij er meer plezier in heeft gekregen. :+

Wat ik nog even als tip wil geven: probeer je handen niet zo ver uit elkaar te houden. Houd ze wat korter bij elkaar en probeer ze wat meer te 'dragen' daar zal je pony waarschijnlijk ook beter op reageren.
Ik zou zeggen doe het lekker rustig aan, dan komt alles wel goed. Hij is nog zo jong...

Succes!

dankje voor je tips, maar mijn handen lijken zo ver uit elkaar doordat bijna elke foto op de volte is gemaakt :)

Barrym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:04

ziet er leuk uit. Maar je zin van dat je te streng bent met je binnehand omdat hij overzijn schouders wegloopt. Je moet dat met je buitenteugel dat op lossen hoe meer je met je binnehand werk hoe meer last je ervan gaat krijgen straks. En ze gaan daar juist meer over de buiteschoduer van lopen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 10:07

dankje wel voor de tip :)

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:04

Leuke pony heb je ! :j

Het eerste wat me opvalt is dat je pony heel erg op de voorhand loopt.
Om dit te verbeteren, moet je eerst been geven en dan pas aan de teugel rijden. :j
Verder ziet het er netjes uit, als hij nog maar sinds mei onder het zadel is ! :j

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 11:34

dankjewel

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:37

Wat mij opvalt is, dat je in je hele lijf inknikt naar links. Zo vlak boven je heup. Vooral op de laatste foto kun je dat goed zien. Je benen zitten wel ongeveer gelijk, maar alles daarboven knikt in naar links. Heb je voor je gevoel meer druk op je linkerbil of of je rechter bil? Probeer inderdaad eens een paar keer zitles te nemen, eventueel op een ander paard die het gewend is. Zonder beugels en teugels rijden is heel goed. Aan de longe hoef je je geen zorgen te maken, je paard wordt aan het werk gezet en jij kunt je geheel concentreren op je zit.
Succes, en verder gewoon de tijd nemen voor alles hoor!