bonte ruin Willem op wedstrijd L1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimJenda

Re: bonte Willem op wedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 10:10

Ziez, bedankt voor de tip, zie inderdaad zelf ook dat ik mijn been soms optrek. Had dat helemaal niet in de gaten, maar zal er wel op gaan letten.

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:30

Hey volgens mij heb ik je ook op de wedstrijd bij stal BonAmi gezien?

Het ziet er goed uit, wat me wel op valt is dat je af en toe wel erg naar voren hangt.

Succes, je hebt een erg leuk paardje!

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:37

WOW. wat een prachtig paard :D

heb altijd een zwak gehad voor bontjes :o

goed gereden alleen dat niet naar onder kijken blijft ook bij mij moeilijk :j

Mandau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:38

Een Tip voor de Galop:

Veel schakelen in de galop.
Dat kun je het beste doen op een goede bodem, zand ofzo, op gras kan hij nog wel eens door glijden [ook met stiften/kalkoenen/pinnen] en dat maakt een paard onzeker, en vooral in de galop.
Shakelen;
Je kijkt natuurlijk eerst hoe je paard die dag is. Galoppeer gecontroleerd aan, in de galop die jij wilt [linker/rechter galop].
Probeer hem dan wat terug te nemen door kleine ophoudinkjes te maken. Lukt dit niet, probeer hem dan op een kleine volte te sturen [bijv. van 15/10/8m] Als je hem dan weer onder controle hebt kun je het opnieuw proberen. Beetje naar voren schakelen beetje terug. Zo kun je ook je arbeids/werk tempo vinden, dat is natuurlijk ook heel belangrijk.
Voordat je hier mee an de gang kunt moet je hem wel aan het been hebben, dan moet je wel consequent hulpen kunnen geven.

gr.

ps. voor meer vragen pb me :o :D ;)

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 12:14

Mandau: Bedankt voor de tip. Ben zelf nu al langer ana het galopperen en probeer steeds de volte wat langer (stuk rechtuit) te maken. Op een volte kan ik hem wel redelijk bij elkaar houden namelijk, alleen als ik hoefslag wil volgen wordt hij sterk, gaat hij harder en raakt dan tegen de hand. Zodra ik dat merk dan zet ik hem nu gelijk weer op de volte, waar ik hem weer gemakkelijk rond kan krijgen.
Heb dat probleem ook met schakelen, weg gaat heel goed en blijft hij wel redelijk bij elkaar, maar zodra ik me zwaar maak en in het zadel ga zitten om hem terug wil rijden, wordt hij sterk en weer tegen de hand. Maar merk wel verschil en ik ga het gewoon elke dag een aantal keren proberen (moet alleen wel aan het einde van het rijden, want hij kan er erg poestig van worden).

Honeys: Klopt! ben daar 2-3 weken terug nog geweest. Kan me niet zo voor me halen op welk paard jij zat.....

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:58

Ha, dan heb ik t goed gezien ;) . T klopt dat je t je niet kan herrineren, ik sta daar op stal en reed in een andere klasse. Een mooie bonte in de dressuur valt best wel op :D , vandaar..

Wat betreft dat sterk worden: heb je t wel eens met de slof geprobeerd? Eigenlijk ben ik niet zo van de hulpteugels, maar k weet dat t bij zo'n sterk paard erg moeilijk kan zijn en dan is t een mooie tijdelijke oplossing.

Ps K zag in je profiel dat Willem er vaak erg modieus bij loopt, ik en m'n paard zijn enig sinds een beetje jaloers op je mooie setjes.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:16

Nou het sterk worden is nog wel op te lossen hoor. Het zijn dagen dat hij wat sterker is, maar ik leer het nu steeds beter op te lossen. En het is eigenlijk nu alleen nog in de galop dat hij vasthoudt en sterk is. Terwijl dat eerst bij al zijn gangen zo was, en hij in stap en draf nu al goed loslaat. Het is ook niet zo erg dat ik er een slof bij nodig heb. Heb hem nog nooit met slof gereden en ben daar ook niet zo'n fan van.

Tja die setjes......kan ze gewoon niet laten liggen :o :o
Zeg steeds dat ik niets meer koop, maar dan komt toch weer die verleiding.

Reed jij samen met mij in de bak toen ik aan het inrijden was bij Bon Amie?

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:22

Nee, k reed niet bij je in de bak. K moest iemand in de L voorlezen, en vind t leuk om m'n ogen dan eens de kost te geven.

Kom zelf ook vaak in de verleiding qua setjes, weet me zelf vaak netjes in te houden :roll:

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:13

leuk bontje :j

kijk vooruit en ontspan :P

ik heb het idee dat jij hem nog teveel tegenhoud met je hand

de galopfoto (1e) gaat hij als een plankje door de bocht
probeer als je stuurt niet je hand naar je toe te halen, maar mee van de hals af (kan thuis lekker overdreven en zo kan je je hulp steeds fijner gaan maken)

Barrym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:54

Niet naar voren vallen met het hals strekken verder super

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 10:30

Cindyuniek: klopt in de galop gaat hij echt als een plank de bochten door.....de galop is ook nog de lastigste gang, omdat hij zich dan graag sterk maakt en hard wil. Willem is een groot paard (1.79) en hij maakt grote passen, waardoor het best moeilijk is hem bij elkaar te rijden. Ik ga het proberen om mijn hand eens overdreven naar binnen te sturen!

Barrym: je hebt gelijk, ik moet nog meer achterover gaan zitten. door iets voorover te zitten, hoef ik niet zoveel teugels weer op maat te maken.....Willem heeft namelijk zo'n lange nek. Maar je hebt gelijk, dat is niet de bedoeling zo!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:32

meid...ga eens trots op die mooie knol van je zitten!!!

;)

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 14:57

zal ik zeker meer gaan doen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:18

wat een knap dier! Mooie aftekeningen & een leuke bouw :9 !
Het rijden ziet er netjes uit, zeker als je je bedenkt dat het erg warm was! Impulsverlies is te zien, maar niet meer dan logisch..

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 12:39

Bwedankt voor de complimentjes Laura! Morgen heb ik weer wedstrijd, nu in Heiloo en ik ga zeker wat doen met de tips en de verbeterpunten.

Calibra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 11:03

Allereerst veel succes nog in de L1! Je rijdt hem heel netjes en het is écht een heel leuk paard om te zien ;) !

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:40

Hoe is de wedstrijd in Heiloo gegaan?

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:44

Hey ik heb je zien rijden (zat op secretariaat)! Zag er goed uit hoor! Het was ook wel opvallend zo een grote bonte tussen de rest.
Weet alleen je punten niet, wat had je??

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 07:19

Heb heerlijk gereden gisteren, Willem was heel braaf en goed te rijden. Alleen de punten waren aan de lage kant, had 171 en 175 punten. Wel jammer, want had toch wel 2 winstpunten verwacht. (terwijl ik dat niet snel verwacht, heb juist meestal het gevoel dat het niet goed genoeg was). Maar alles ging super. Willem liep beide keren zo de trailer in en ik heb zelf met de trailer naar Heiloo gereden (het meest spannende van de hele dag). Al met al een erg leuke dag gehad samen met Willem en Branka (die me super geholpen heeft).

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:29

Wat een plaatje om te zien!
Veel succes met rijden!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:10

KimJenda schreef:
Heb heerlijk gereden gisteren, Willem was heel braaf en goed te rijden. Alleen de punten waren aan de lage kant, had 171 en 175 punten. Wel jammer, want had toch wel 2 winstpunten verwacht. (terwijl ik dat niet snel verwacht, heb juist meestal het gevoel dat het niet goed genoeg was). Maar alles ging super. Willem liep beide keren zo de trailer in en ik heb zelf met de trailer naar Heiloo gereden (het meest spannende van de hele dag). Al met al een erg leuke dag gehad samen met Willem en Branka (die me super geholpen heeft).

Graag gedaan!
Het ging er ook lekker relaxt aan toe. Willem was super braaf en liep heerlijk ontspannen. Ik dacht ook dat er meer voor jullie in zat. Maar ja, de jury's bepalen uiteindelijk de punten ;)
En voor de volgende keer: Koekje erbij! :+

die_ana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:10

Ik heb nog niets meer te zeggen dan: wat een mooi paard. Hij zijn heel lekker! Hoop dat je veel meer jaaren samen zal hebben en dat je heb veel succes met de training een competities. :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:26

Jeeeeezuuus wat een mooi paard zeg ! Wauw!

KimJenda

Re: bonte ruin Willem op wedstrijd L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 17:34

Dank je Dia_na en Sabinee! Ben zelf erg blij met hem :)