4 jarige shadi @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:14

Vind het geen fijn beeld, de elastiek werkt niet in zoals het hoort, maar eigenlijk kun je hem er beter helemaal afhalen. Verder ziet het er nogal opgejaagd uit, zeker de galop. Ik zou bij iemand anders les gaan nemen als dit het resultaat is met 3x pw... en "de rest" dat je rijdt, is drie keer pw niet meer dan voldoende voor een 4jarige?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:16

ellesjee schreef:
marlinH schreef:
hmm ik vind het er echt niet fijn uitzien, de vorige keer ook al niet.. De elastiek vind ik niet echt een goed idee. En met 3 keer per week lessen zou er toch al veel meer verbetering moeten zijn. Krijg je wel goed les?

nee ik krijg helemaal verkeerd les van iemand die nog nog een pony heeft gezien nou goed ?

:? :? Sorry ,maar volgens mij word hier gewoon een normale vraag gesteld ?
En zou je misschien ook even mij vragen kunnen beantwoorden ?

en als je niet tegen commentaar/vragen kan moet je geen haw openen....

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:18

Ten eerste, je rijdt een heel leuk paardje waar je zeker trots op kan zijn :)
Goed om te lezen dat je les heb.
Ik ga mee met je eigen commentaar, let vooral op je hakken en hou (vriendelijk,zacht) contact met de mond

Ellesjee, je kunt van de mensen op bokt ook leren.. probeer je niet te fel te verdedigen tegen de reacties maar haal de dingen eruit waar je wat mee kunt en kijk kritisch naar jezelf

s_spikker schreef:
Een stiek is niet leeftijdgebonden lijkt mij, En het kan een handige tijdelijke oplossing zijn en in mijn ogen nog altijd vriendelijker dan de slof.

Maar met goed contact (wat ik hier niet zie) is een elastiek ook niet snel nodig, ik denk dat het paard zonder elastiek beter zal lopen
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 09-08-09 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:18

@ ellesjee, ik snap dat het niet altijd leuk is om kritiek te krijgen maar het zou fijn zijn als je er wat aardigerer op zou reageren. Sarcasme of iets dergelijks is absoluut niet nodig :)

Ik vind het er trouwens verder helemaal niet zo erg uitzien. Denk dat ik op die leeftijd ook niet de sterren van de hemel reed. Je moet nog veel leren maar zolang je maar goed les krijgt komt het vanzelf wel. Probeer in ieder geval op je handen te letten. Je handen horen rechtop en niet plat. Succes.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:19

ellesjee schreef:
marlinH schreef:
hmm ik vind het er echt niet fijn uitzien, de vorige keer ook al niet.. De elastiek vind ik niet echt een goed idee. En met 3 keer per week lessen zou er toch al veel meer verbetering moeten zijn. Krijg je wel goed les?

nee ik krijg helemaal verkeerd les van iemand die nog nog een pony heeft gezien nou goed ?

In dat geval zou ik toch maar een ander gaan zoeken. :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:20

ellesjee schreef:
Ladygiroc schreef:

Ik zou toch het stiek eraf halen. En zorgen dat je contact houd met de voorkant. Let ook op je handen.

Gewoon blijven lessen, dan komt het wel goed..

idd twinkducklin ;)

Ja idd dat staat in de opening.;)
Maar ik vraag me af hoezo moet dat paard nu al met hulpmiddelen leren zakken?
Zou zeggen, wil jij dat je paard nagefelijk moet lopen, neem dan les veel beter dan al die hulpmiddelen eraan. ;)

in mijn opening staat oook dat ik al les heb[/quote]

Ik zeg toch ook dat je moet blijven lessen en niet dat je moet gaan lessen?

En DNIEZE, da's een andere discussie, of het slim is om een 4 jarige met een stiek of dergelijks te rijden ;)

Anoniem

Re: 4 jarige shadi @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:25

@Ellesjee:
Realiseer je dat de kritiek die je krijgt is helemaal niet bedoeld is om je boos te maken, af te kraken of gewoon naar tegen je te doen. We proberen je te helpen :) Zet evenje trots opzij en pik en probeer er van te leren, dat is best moeilijk om te doen, maar je hebt er wel veel aan :)

Ik vind eigenlijk dat mensen wel een punt hebben als ze vragen van wie je les hebt :) 3x per week is best veel, en toch heb je met best wel basisdingen nog moeite. Hoe lang rijd je zelf al?

Je hebt gewoon een hele leuke pony, en het zou zonde zijn als je hem dingen verkeerd aanleert en daar later last van krijgt. Ik denk dat de meeste mensen die hier reageren daar bang voor zijn en dus je met kritiek proberen verder te helpen :)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:25

ik vind een elastiek bij een 4jarige niet goed, daar is het nog veel te vroeg voor, gewoon lekker op eigen benen laten lopen. Vind het eigenlijk een beetje slordig dat je een paard beleerd aangezien het er erg slordig uitziet, maar al krijg je genoeg begeleiding zou het goed kunnen gaan, zie ook dat je regelmatig les krijgt. Op de foto waar staat nu gaat hij zakken, valt hij juist half in slaap en is niet actief. Verder kan ik vanaf de foto's geen verder commentaar geven, maar probeer veel overgangen te rijden voor de achterhand, zodat deze lekker geactiveerd wordt.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:34

Een beetje aardig reageren mag wel, als je geen kritiek wilt, moet je het niet posten, punt aan de lijn. Sarcasme of boos worden bereik je niks mee, probeer iets te doen met de commentaar die je krijgt...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 17:35

Pikeur schreef:
Ten eerste, je rijdt een heel leuk paardje waar je zeker trots op kan zijn :)
Goed om te lezen dat je les heb.
Ik ga mee met je eigen commentaar, let vooral op je hakken en hou (vriendelijk,zacht) contact met de mond

Ellesjee, je kunt van de mensen op bokt ook leren.. probeer je niet te fel te verdedigen tegen de reacties maar haal de dingen eruit waar je wat mee kunt en kijk kritisch naar jezelf

s_spikker schreef:
Een stiek is niet leeftijdgebonden lijkt mij, En het kan een handige tijdelijke oplossing zijn en in mijn ogen nog altijd vriendelijker dan de slof.

Maar met goed contact (wat ik hier niet zie) is een elastiek ook niet snel nodig, ik denk dat het paard zonder elastiek beter zal lopen

dankjewel, ik wil best commentaar aannemen op reacties zoals jij geeft maar niet op van die reacties waarvan in mijn inleiding al is duidelijk gemaakt dat ik het zelf ook wel weet en dat het eenmalig was,

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:37

ellesjee, met welke oefeningen ben je bezig in je les ? en is dit groeps les of prive les ? dit scheelt namelijk ook wel in de vooruitgang denk ik.
je rijd deze pony nog niet heel lang begrijp ik uit je vorige topic?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:37

Als de elastiek zo wordt gebruikt heeft die geen inwerking, dus kan je ook niet zien hoe de pony er op reageert. Nutteloze actie dus, beter gewoon weg laten.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 17:41

s_spikker schreef:
ellesjee, met welke oefeningen ben je bezig in je les ? en is dit groeps les of prive les ? dit scheelt namelijk ook wel in de vooruitgang denk ik.
je rijd deze pony nog niet heel lang begrijp ik uit je vorige topic?

ik rijd 2 keer per week in een groepsles en ik krijg 1 keer per week privéles

en naar de rest, mijn instructise geeft prima les

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:45

oke dat is heel fijn :)
nou nu weten we het denk ik allemaal wel dat de stiek eenmalig was ? en dat ze er niet mee verder gaat.
succes met je pony en ik zie graag nog een topic van jou met je pony. want het is een heel leuk dier. ben er maar trots op.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:45

Heeft jou instructise dan gezegd dat je een elastiek moest gebruiken?

Een paard zal ook niet gaan zakken wanneer de ruiter nog niet goed rijdt, probeer dus eerst zelf goed aan je houding te gaan werken. Pas dan kan je van je pony verwachten dat hij zal ontspannen, en ook dat zal niet snel gaan, paard moet eerst leren op eigen benen te lopen.

Hoelang duurt zo'n les en hoevaak per week rijd je?

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:47

ik zou ook de elastiek eraf laten. leer je paardje eerst op eigen benen lopen. verder wel een leuk paardje hoor!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:48

jammer,
het is zon jong paard en dan al met elastieken(niet dat je het met een ouder dier moet doen)
het fijne van wat jongere paarden is dat ze sneller je hand opzoeken ;) jammer dat jij dit wil doen met een elastiek , wat niet de juiste manier is.
ik zou er voor zorgen dat hij recht loopt, een goede balans heeft, en goed aan je been is, veel overgangen dus. daarna zal hij op een gegeven moment je hand gaan opzoeken. met een elastiek kun je het ook berijken, maar dan is het de vraag of je paard wel ontspannen is, en of het zonder de druk van de elastiek het ook zal doen. dus niet de goedemsnier lijkt mij

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:54

ik vind dat je dat je goed vooruit bent gegaan en suc6 met de wedstrijd waar is die precies dan miss kom ik dan wel kijken je bent op de goede weg werk aan je eigen commentaar dat zijn tenslotte de basis beginselen

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 17:55

s_spikker schreef:
oke dat is heel fijn :)
nou nu weten we het denk ik allemaal wel dat de stiek eenmalig was ? en dat ze er niet mee verder gaat.
succes met je pony en ik zie graag nog een topic van jou met je pony. want het is een heel leuk dier. ben er maar trots op.

dankje maar volgens mij is het nog steeds niet duidelijk dat het niet mijn idee was en dat het eenmalig was

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:02

angelpam schreef:
ik vind dat je dat je goed vooruit bent gegaan en suc6 met de wedstrijd waar is die precies dan miss kom ik dan wel kijken je bent op de goede weg werk aan je eigen commentaar dat zijn tenslotte de basis beginselen

dankje
mijn wedstrijd is op de welbergse dijk :D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:11

Wat doe je zoal in een les? Waarom denk je dat je goed les krijgt? Ik zie in jouw houding en het lopen van je pony namelijk echt geen verbetering, dat zeg ik niet om vervelend te doen maar omdat ik dat gewoon zo zie. Als je echt goed les zou krijgen zou er verbetering moeten zijn denk ik, daarvoor les je toch?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:12

Ik zou je instructrice eerst eens op jou zit laten letten, want als je wat onafhankelijker zit, gaat jou pony je misschien beter snappen. Nu ben je totaal niet mee met de bewegingen van je paard.
Je pony loopt dus helemaal niet aan de teugel, dus het stiek heeft weinig nut.
Maar je leert het vast als je zo vaak les hebt, succes.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:15

marlinH schreef:
Wat doe je zoal in een les? Waarom denk je dat je goed les krijgt? Ik zie in jouw houding en het lopen van je pony namelijk echt geen verbetering, dat zeg ik niet om vervelend te doen maar omdat ik dat gewoon zo zie. Als je echt goed les zou krijgen zou er verbetering moeten zijn denk ik, daarvoor les je toch?

dit was de 2e x rijden na 3 weken vakantie. hij liep niet zo netjes door dat elastiek en ik reed niet netjes omdat het alweer 3 weken geleden was.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:15

Ik vind het er niet netjes uit zien.
Lijkt alsof de pony er helemaal geen zin in hebt en het ook niet leuk vindt.
Heb je de pony zelf beleerd?
Verder is je houding slecht, hoe kan je met een slechte houding fatsoenlijk een jonge pony rijden?
Ik zou eerst daaraan werken met je instructrice, ga eens zitlessen o.i.d. nemen en ga dan verder met je pony. Ik denk dat als je zelf goed en beter onafhankelijk kan zitten het ineens een stuk makkelijker gaat..
Succes.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 18:16

Jetje1985 schreef:
Ik zou je instructrice eerst eens op jou zit laten letten, want als je wat onafhankelijker zit, gaat jou pony je misschien beter snappen. Nu ben je totaal niet mee met de bewegingen van je paard.
Je pony loopt dus helemaal niet aan de teugel, dus het stiek heeft weinig nut.
Maar je leert het vast als je zo vaak les hebt, succes.

hij hoeft ook helemaal niet aan de teugel