Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellesjee schreef:marlinH schreef:hmm ik vind het er echt niet fijn uitzien, de vorige keer ook al niet.. De elastiek vind ik niet echt een goed idee. En met 3 keer per week lessen zou er toch al veel meer verbetering moeten zijn. Krijg je wel goed les?
nee ik krijg helemaal verkeerd les van iemand die nog nog een pony heeft gezien nou goed ?
Sorry ,maar volgens mij word hier gewoon een normale vraag gesteld ?
s_spikker schreef:Een stiek is niet leeftijdgebonden lijkt mij, En het kan een handige tijdelijke oplossing zijn en in mijn ogen nog altijd vriendelijker dan de slof.

ellesjee schreef:marlinH schreef:hmm ik vind het er echt niet fijn uitzien, de vorige keer ook al niet.. De elastiek vind ik niet echt een goed idee. En met 3 keer per week lessen zou er toch al veel meer verbetering moeten zijn. Krijg je wel goed les?
nee ik krijg helemaal verkeerd les van iemand die nog nog een pony heeft gezien nou goed ?
ellesjee schreef:Ladygiroc schreef:
Ik zou toch het stiek eraf halen. En zorgen dat je contact houd met de voorkant. Let ook op je handen.
Gewoon blijven lessen, dan komt het wel goed..
idd twinkducklin
Ja idd dat staat in de opening.![]()
Maar ik vraag me af hoezo moet dat paard nu al met hulpmiddelen leren zakken?
Zou zeggen, wil jij dat je paard nagefelijk moet lopen, neem dan les veel beter dan al die hulpmiddelen eraan.
Zet evenje trots opzij en pik en probeer er van te leren, dat is best moeilijk om te doen, maar je hebt er wel veel aan 
3x per week is best veel, en toch heb je met best wel basisdingen nog moeite. Hoe lang rijd je zelf al?
Pikeur schreef:Ten eerste, je rijdt een heel leuk paardje waar je zeker trots op kan zijn
Goed om te lezen dat je les heb.
Ik ga mee met je eigen commentaar, let vooral op je hakken en hou (vriendelijk,zacht) contact met de mond
Ellesjee, je kunt van de mensen op bokt ook leren.. probeer je niet te fel te verdedigen tegen de reacties maar haal de dingen eruit waar je wat mee kunt en kijk kritisch naar jezelfs_spikker schreef:Een stiek is niet leeftijdgebonden lijkt mij, En het kan een handige tijdelijke oplossing zijn en in mijn ogen nog altijd vriendelijker dan de slof.
Maar met goed contact (wat ik hier niet zie) is een elastiek ook niet snel nodig, ik denk dat het paard zonder elastiek beter zal lopen
s_spikker schreef:ellesjee, met welke oefeningen ben je bezig in je les ? en is dit groeps les of prive les ? dit scheelt namelijk ook wel in de vooruitgang denk ik.
je rijd deze pony nog niet heel lang begrijp ik uit je vorige topic?

jammer dat jij dit wil doen met een elastiek , wat niet de juiste manier is.s_spikker schreef:oke dat is heel fijn
nou nu weten we het denk ik allemaal wel dat de stiek eenmalig was ? en dat ze er niet mee verder gaat.
succes met je pony en ik zie graag nog een topic van jou met je pony. want het is een heel leuk dier. ben er maar trots op.
marlinH schreef:Wat doe je zoal in een les? Waarom denk je dat je goed les krijgt? Ik zie in jouw houding en het lopen van je pony namelijk echt geen verbetering, dat zeg ik niet om vervelend te doen maar omdat ik dat gewoon zo zie. Als je echt goed les zou krijgen zou er verbetering moeten zijn denk ik, daarvoor les je toch?
Jetje1985 schreef:Ik zou je instructrice eerst eens op jou zit laten letten, want als je wat onafhankelijker zit, gaat jou pony je misschien beter snappen. Nu ben je totaal niet mee met de bewegingen van je paard.
Je pony loopt dus helemaal niet aan de teugel, dus het stiek heeft weinig nut.
Maar je leert het vast als je zo vaak les hebt, succes.