training les (Z1) Bonny!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Re: training les (Z1) Bonny!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:42

Ik mis wat lengtebuiging in schouderbinnenwaarts en travers. En in schouderbinnen loopt ze wat te diep, ze mag meer opgerichter gaan lopen. Maar ik begrijp wel dat moment opnames zijn. Galop ziet er goed uit. Blijf goed van achteruit naar voren rijden dat je paardje beetje wil "trekken"aan je teugels zodat je hals verder uit kunt gaan leggen en neus eruit kunt gaan rijden, dan richt paardje zichzelf ook wat meer op en komt ie beter op achterhand. En dan zul je merken dat je uitgestrekte draf ook handiger zal gaan. Heel veel schijnovergangen rijden echt tegen randje van stap en dan weer rustig eruit rijden, krachtraining dat werkt ook erg fijn.

stalkarima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:30

ziet er gaaf uit!! ga zo door zou ik zeggen! ;)

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:08

hier valt niet veel op aan te merken, probeer iets meer recht op de zitten maar dat zij je zelf ook al.
trouwen erg knap paard zeg!!! :9

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 20:22

Bets schreef:
Ik mis wat lengtebuiging in schouderbinnenwaarts en travers. En in schouderbinnen loopt ze wat te diep, ze mag meer opgerichter gaan lopen. Maar ik begrijp wel dat moment opnames zijn. Galop ziet er goed uit. Blijf goed van achteruit naar voren rijden dat je paardje beetje wil "trekken"aan je teugels zodat je hals verder uit kunt gaan leggen en neus eruit kunt gaan rijden, dan richt paardje zichzelf ook wat meer op en komt ie beter op achterhand. En dan zul je merken dat je uitgestrekte draf ook handiger zal gaan. Heel veel schijnovergangen rijden echt tegen randje van stap en dan weer rustig eruit rijden, krachtraining dat werkt ook erg fijn.

bedankt voor je tips,
ze heeft nogal wat moeite met de lengtebuiging dat klopt,
vandaag bv na paar dagen vrij, dan doe ik even buiging-training en extra lossigheid-werk.
ik probeer er dan nog extra op te letten dat ze aan mn buiten teugel is en vooral los is en blijft,
en lengte wil pakken, ze wil vaak niet op lengte blijven, drukt zich er dan uit.
met de schijnovergangen, in welke gang is dat het beste te rijden? van draf bijna naar stap, of van galop naar draf?

bedankt

en ik moet idd rechter op zitten!

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:47

Leuk dier! Ik mis ook net dat extra stukje, bijvoorbeeld bij het lang en laag losrijden mag ze ook echt een stukje langer en lager en bij het oppakken echt wat hoger en meer op lengte. In de oefeningen wat meer buiging, niet alleen in de hals zoals je zei, maar door het hele lichaam. De schijnovergangen kan je in alle gangen maken, let erop dat ze zo snel mogelijk aan je been wordt en dat hoofd-hals houding blijft waar jij die hebben wilt. Succes, lijkt me best lastig om tegen de paarden te rijden!

aafjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:51

Wat een leuk dier. Jullie zullen geen gek figuur slaan in de ring. Je moet inderdaad wel trotser op je mooie pony zitten, want dat verdient ze! Denk aan je lengtebuiging en ontspanning en het komt allemaal goed.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 08:59

ik rijd wel heel lang laag los maar dit staat nu niet allemaal op de foto, daar werken we altijd eerst aan.
de buiging heb je helemaal gelijk in, die moet beter maar word hard aan gewerkt.

en ik moet echt trotser zitten, ik weet het!