Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ManOuke schreef:Ze had zelf ook gezien dat ze inderdaad de hakken uit moet drukken en rechter moet zitten.
Ik ben het zelf niet, diegene heeft veel ervaring op gebied van rijden van paarden!
Ik dacht zelf altijd bij iemand die zal het wel weten totdat een ander erop stapte en ging rijden.
En ik na 2- 3 weken voor het eerst er op ging.
Wist niet wat ik voelde zoveel losser, en wat deden ze verschillend....
Tempo,lang laag overgangen en ik denk ieder heeft een eigen manier en vanalles bij elkaar heb je het ook.
ManOuke schreef:Ik hoef niet bang te zijn dat zij mijn paard in de kreukels rijdt.
Ze voelt aan tot waar ze kan gaan, als hij het echt niet aan kan dan zou hij ook niet bereid zijn om het te leren want hij leerd snel.
Verbeterpunten hou je altijd.
Ik zal eens foto's plaatsen van voor jullie denk een vriendelijk beeld
ManOuke schreef:Ik hoef niet bang te zijn dat zij mijn paard in de kreukels rijdt.
Ze voelt aan tot waar ze kan gaan, als hij het echt niet aan kan dan zou hij ook niet bereid zijn om het te leren want hij leerd snel.
Verbeterpunten hou je altijd.
Ik zal eens foto's plaatsen van voor jullie denk een vriendelijk beeld
ManOuke schreef:Ik rij zelf nooit met slof omdat ik het niet kan.
Ik zou de slof dus vast blijven houden,dat heb ik zonder vaak al dat ik te laat los laat maar dat moet ik leren omdat sneller te doen en daar werken we hard aan.
Dit ben ik zelf.
[RIJ-ITP] Ouke voor het eerst onderlinge wedstrijd op het gras
ManOuke schreef:Wij hebben helaas geen spiegels....
De slof is er niet aan om hem in de krul te trekken maar juist omdat hij zijn hoofd omhoog gooit en heel sterk wordt.
Hij wordt niet op de rem gezet want dat is bij hem niet nodig.
Het oogt wat gespannen dat was het niet, hij vind het heel moeilijk.
En tuurlijk is er wat protest omdat hij het moeilijk vind, maar dit wordt niet dagelijks zo gedaan dat kan hij ook nog niet aan.
Tips/kritiek is gewoon welkom hoor!!!

FriesWytske schreef:Nou dat zie ik er niet aan. Als hij nu al moeilijke dingen moet doen waar hij nog niet aan toe is. En dan met zo'n sterke hand wordt gereden. Als zij op mijn merrie zou rijden, die ook zo voorwaarts kan zijn, dan had ik haar er al lang van af getrokken. En dan hoefde ze ook nooit weer te komen. Iemand die voelt hoe ver ze kan gaan bij een paard, gaat tot de grens. En er niet overheen. En dat laatst doet zij dus.
Wildgirl schreef:Zowiezo, waarom knoop je in godsnaam een slof om een fries?
Bekende staande om het achter de teugel kruipen....
De laatste foto geeft als enige een redelijk ontspannen beeld weer imo