4 jarige Palomino Ivanhoo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stalkarima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:21

ik vind het qua maat eigenlijk niet een storend gezicht, al ben je misschien vrij groot voor deze maat, maar het kan wel! wat de jury er van maakt zal volgens mij verschillen per jury, maar je word volgens mij zoiezo snel benadeeld met een pony tussen de paarden.
ik vind het er verder leuk uit zien! jammer dat je vaak naar voren duikt! maar verder ziet het er leuk uit, ga zo door zou ik zeggen ;) en succes in de sport in de toekomst, volgens mij word het best een leuk sportpaardje!

klomp

Re: 4 jarige Palomino Ivanhoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:59

Ik ben niet zo fan van dit soort paardjes (meer van de friezen :o ), maar deze heeft een leuk koppie! :D ik vind het rijden er netjes uitzien, al lijkt er soms een heel klein beetje spanning te zijn, maar dat is niet meer dan logisch met een dier wat nog niet zo heel lang onder het zadel is.
Ik zou van voor iets meer lengte geven, dan kan het neusje nog net ietsje meer eruit. succes ermee verder!

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:52

Bedankt voor de leuke reacties!! ik heb idd al eerder gehoord dat je met een pony tussen de paarden toch als 'mindere' word gezien... gelukkig heeft ivy zijn uiterlijk mee ;) dat scheelt vaak al wel! :D

ik heb van de week trouwens met mijn westernzadel gereden.. en het viel mezelf op dat ik dan veel rechter zit en eigenlijk mijn hele houding gecorrigeerd word! zal binnekort eens foto's laten maken ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:59

die frontriem staat zo schattig, hij maakt heel het hoofd mooi !!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:04

Ik heb ook lang met 'pinguïntenen' gereden en de tip die ik kreeg is de volgende; probeer niet je tenen naar binnen te draaien, maar je hakken naar buiten. Bij mij deed dit ongelofelijk veel pijn in mijn heupen, maar het ging wel hoe langer hoe beter.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:08

@ManonR_ : bedankt! dat ga ik eens proberen dan!! :D bij mij is het ook zo dat als iemand mijn tenen zeg maar naar 'binnen duwt' zoals ze eigenlijk horen dat ik echt pijn heb.. ze schieten ook meteen weer terug kan het niet tegen houden.. mijn linkervoet is trouwens erger dan me rechter :S

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:09

Als ik mn tenen naar binnen doe heb ik pijn bij mijn knie, doe ik mijn hakken naar buiten dan voel ik dat in mijn heupen. Het was in het begin echt super vervelend, maar gelukkig gaat het steeds beter. Succes!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:15

Hee, wat een leuke pony. :D
En jullie passen goed bij elkaar!
Er zitten mooie momenten tussen en ik vind voor zijn leeftijd en ervaring dat hij het erg goed doet. +:)+
Je bent er zeker niet te groot voor.
En volgens mij ken ik hem ook nog. :j
Staat/stond hij in Haaften en heb je hem van Linda gekocht?
Zijn moeder is Dodi, mits het de Ivy is die ik ken. ;)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:22

@miska: ja dat klopt! hij staat nog steeds in Haaften :D bij ze mammie :P wat grappig zeg haha waar ken je hem van?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:30

Wat leuk! +:)+
Heb ik het toch goed gezien. :P
Ik ken Linda heel goed, spreek er op het moment weinig, maar we hebben samen heel wat (paarden) avonturen beleefd.
Bij elkaar in de klas gezeten in Tiel enzo, alleen door de afstand van mijn verhuizen, verwaterd het contact steeds meer en dan spreek of zie je elkaar jammer genoeg niet meer. ;(
Maar doe haar maar de hartelijke groeten van mij!
En Haaften is het dorp waar mijn moeder nog steeds woont.
Vandaar... :D

Barrym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:20

Je hebt het zelf eigelijk al gezegd naar voor kijken, he meer jij naar voren kijkt hoe beter jou houding word en hoe beter het paard daar p reageerd

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:24

Leuk beestje zeg !
Jullie zijn een leuke combi. Stoor me niet aan de verhoudingen hoor. Oefening baart kunst. Komt allemaal goed !

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 08:46

Wat een superleuk paardje heb je onder je kont. Ik vind het er erg netjes uitzien. Probeer je schouders naar achteren te draaien, daar zit je wat meer van recht op! En misschien een gekke tip om je tenen naar binnen te draaien, je hakken naar buiten! Het klinkt heel vanzelfsprekend, maar voor mij werkte dit beter.. best apart :P

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 22:04

bedankt voor de leuke opmerkingen allemaal!

Nou ik heb de tenentips uitgeprobeerd... in stap lukte het me aardig maar zodra ik aandraaf en wat meer geconcentreerd ben op ivanhoo flappen ze meteen weer naar buiten.. ik kan ook gewoon niet lekker ontspannen zitten als ik zo me best doe om me tenen naar binnen te houden! :\

ik ben gedoemd om als pinguin door het leven te gaan haha _O-

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:18

QueLee schreef:
ik kan ook gewoon niet lekker ontspannen zitten als ik zo me best doe om me tenen naar binnen te houden! :\

haha ik snap precies wat je bedoelt !
en ik vind jullie een leuke combi , dus heb ook helemaal geen probleem met de verhoudingen!

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:10

patrice02 schreef:
het lijkt of je beugels wel wat langer mogen als ik zo kijk naar foto 6,

ben ik mee een';)

wel een leuk paardje.
de meeste dingen heb je zelf al gezegt of zijn gezegt;)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 12:53

niet arrogant bedoeld maar dat mijn beugels langer moeten ben ik het echt niet mee eens.. :o als ik ze namelijk 1 gaatje langer doe klapper ik heel erg met mijn onderbenen en kan ik ze niet meer aan mijn paard houden... dan sta ik op mijn tenen in de beugel en kukel ik nog verder naar voren!! := en dan steek ik ook mijn onderbenen NOG verder naar voren ;)
Daarnaast zegt mijn instructrice ook dat je vering nodig hebt in je knieen.. en met TE lange beugels gaat dat niet! (ik heb ze namelijk al eens een gaatje langer gedaan ;) )

dat het op foto 6 er zo uit ziet komt waarschijnlijk omdat ik mijn knie optrek om een overtuigende hulp te geven.. :D de rest van de foto's zie ik namelijk niet dat mijn knie over het zadel heen komt :?

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:00

ik vind dat je schouders wat meer achteruit moeten.
en ik weet niet maar heb zo de indruk dat je je paard wat meer moet laten concentreren.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:06

Misschien een idee om met een bodyprotector tijdelijk te rijden? Die dwingt je vanzelf om rechter te gaan zitten. Erg mooi paardje! Ziet er ontspannen uit, maar let op dat voorover vallen. Voor je tenen zou je schuine beugelblokjes kunnen gebruiken ;)