Arco Polo X Lacoro X Genever Dressuurcrack voor de 2e keer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Re: Arco Polo X Lacoro X Genever Dressuurcrack voor de 2e keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 14:16

Geweldig paardje allereerst!! Ik zie alleen dat je erg ver achterin het zadel zit. Aan je houding mag idd nog best wat gesleuteld worden ;)
En de eennalaatste foto vind ik een verkrampt beeld geven, van zowel jou als het paard. Als je goed kijkt dan zie je jezelf schuin in t zadel zitten en t paard zie ik daar weer op reageren door t zelfde te gaan doen.
De beugels zou ik niet langer maken. Het is een springzadel, dus niet de bedoeling dat je met langere beugels gaat rijden.
Ik weet niet wat er met t zadel aan de hand is, maar ik vind je er vreemd op zitten. Wordt je achterover gegooid soms door dit zadel?

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:52

Volgens mij is jou zadel te klein voor jou en ligt het zadel te ver naar voren..
Verder mogen je beugels ook wel wat langer en probeer inderdaad niet naar voren te gaan zitten.
Veel succes verder!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:04

Naar mijn idee pas je prima in het zadel want je hebt aan de voorkant heel veel ruimte over.
Je zit alleen veel te ver achter in.
Of het zadel ook goed ligt op het paard is een 2e want dat idee krijg ik dan weer niet.

Daarbij zou ik de neusriem 2/3 gaten hoger hangen en de beide in een goede verhouding dicht doen.
De sperriem trekt nu je neusriem naar beneden waardoor die op een verkeerde plek van de neus zit.

Verder heb je een beetje het zelfde probleem als ik ook heb. Ik zit ook vrij snel naar voren waardoor je kont naar achter gaat. :Y)

Je lichaam moet 1 lijn vormen, je kont zit daar ver achter :D
Zou zoiezo je beugels een gaatje langer doen, als je je been iets langer maakt zal je kont ook iets naar voren komen. Als jij beter recht op gaat zitten kan je paard ook beter zijn balans vinden. Dus borsten vooruit en schouders naar achter :D

Vind het wel een erg leuk paard om te zien!
Ben normaal niet zo van de schimmels maar vind deze wel gaaf!

nurses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:14

Een leuk paard heb je!
Je zit echter wel erg ver achter in het zadel, en de beugels zijn erg kort. Die zou je misschien een aantal gaatjes langer kunnen.
Dan kom je al veel beter in het zadel te zitten.
Als je dan nog te ver naar achteren zit (helemaal in de lepel), dan zou ik toch eens verder kijken naar een wat groter zadel.

Het lijkt op de foto of het zadel ook wat te ver naar voren ligt, maar dat kan ook aan mij liggen.
Je zegt zelf ook dat het zadel helemaal goed ligt, maar waarom dan toch nog een bontje eronder?

Amber_Touchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:57

Heey

Zie nu pas dat dit een topic van jou is. (Ik ben een van die drie zusjes die vorig jaar bij jullie heeft gereden).
Een mooi paardje hoor!
Ik denk dat als je het zadel een stuk naar achteren legt en dan in de gaten houdt of het goed blijft liggen, en je je beugels 2/3 gaten langer doet dat er dan al een verbetering in je houding zit hoor! Ik reed eerder ook met te korte beugels en kreeg ook commentaar dat ik tever naar achteren in t zadel zat. Beugels langer moeten doen, en idd het hielp behoorlijk! Aan het begin zit je dan wat instabiel lijkt het, maar na een half uurtje was het alwel beter. Tip om het voor het opstappen te doen, en niet na het losrijden, want dan ben je al gewend aan de houding die je hebt.

Hebben jullie dat paardje van Guidam ook nog op stal staan?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:28

Mooi dier heb je daar.

Ik zou je beugels wat langer zetten en zelf wat rechter zitten op je paard.
Je mag best trots zijn ^^
Verder je handen iets meer zelf dragen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:55

Aparte uitstraling heeft het paard, leuk!

Alles wat over je houding en zadel gezegd is, daar ga ik in mee. Ik schrok wel erg van de foto waarop je probeerde door te zitten. Ziet er niet al te best uit en zo te zien vond het paard het ook niet zo fijn. Dat doorzitten kun je denk ik beter even laten totdat je wat meer aan zijn bewegingen gewend bent.

Succes ermee, ben benieuwd naar meer foto's over een tijdje.

eef_juh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:45

je zit wel erg erg kort, ik denk als je je stijgbeugels wat langer doet dat je benen veel meer zullen ontspannen en dat doorzitten stukken beter zal gaan.
voor de rest is het mooi :)

Romy199

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:14

Probeer meer naar achter te zitten en je stijgbeugels wat langer , dan zal het al veel beter gaan .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:25

als ze nog meer naar achteren gaat zitten dan zit ze op het paard zijn kont. Dus dat lijkt me niet zo'n strak plan. :D Stijgbeugels drie gaten langer, in het midden van het zadel en recht gaan zitten. En niet het paard zijn mond als handvat gebruiken :) Hang er dan een beugelriem oid rond waar je af en toe steun op kan zoeken.

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:34

recht op zitten
schouders naar achteren
benen lang maken
niet naar beneden kijken

het recht zitten kun je proberen op te lossen door je beugels wat langer te doen deze zijn wel erg kort!

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:44

Mooi dier zeg!

Je houding moet je echt aan werken :7 Je zit erg voorover en het lijkt wel of je aan de teugels houvast zoekt.

Maar ziet er goed uit verder :D

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:50

je rijd hem best nettje hoor!
misschien is zit training wat voor je bij moet je even googlen zit les ,
dan komt er en website dat je een nep paard leerd zitten me zus doet het ook en die is er over te spreken.
of gewoon iemand die je paard longeerd ga jij erop zitten handen achter je rug en degene die longeerd je blijfen corrigeren het helpt echt je hebt alleen veeeeel doorzettingvermogen nodig en als je je doel behaald hebt ga door met je zitlessen ook al is het maar 1 x per 2 weken!
en misschien de beugels 2 gaatjes langer
suc 6
Laatst bijgewerkt door toot op 08-08-09 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:50

je rijd hem best nettje hoor!
misschien is zit training wat voor je bij moet je even googlen zit les ,
dan komt er en website dat je een nep paard leerd zitten me zus doet het ook en die is er over te spreken.
of gewoon iemand die je paard longeerd ga jij erop zitten handen achter je rug en degene die longeerd je blijfen corrigeren het helpt echt je hebt alleen veeeeel doorzettingvermogen nodig en als je je doel behaald hebt ga door met je zitlessen ook al is het maar 1 x per 2 weken!
en misschien de heugles 2 ggaatjes langer!

suc 6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:52

Ik vind het een leuk dier om te zien, maar hoe jij erop zit vind ik wat minder fijn.
Zelf zou ik mijn beugels een gat of 3 langer doen (zo te zien is hij erg braaf namelijk) en wat meer naar voren gaan zitten in het zadel, je zit namelijk heeel erg ver naar achteren in het zadel. Dan komt het rechtop zitten vanzelf, denk ik.

Veel succes ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:16

mooi beest

je houding moet echt beter en je beugels misschien een paar gaatjes langer
de tips voor je houding zijn al gegeven ;)

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 02:04

wat een leuk paardje zeg! :))
Alleen ik irriteer me echt aan je neusriem, zou wel aan mij liggen :o
Maar idd, als het kan, probeer dan een groter zadel voor jou te regelen, want dit is niet bevorderend voor jou, en je paardje niet ;)
En oh ja, je beugels wat langer :)

Barrym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:50

Naar voren zitten is je sterkste punt he:P.. Probeer er aan te werken want je hebt veel minder er aan mocht hij gek doen. Verder ziet het er super uit. Mooi dier..