Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
samantha21 schreef:Skunnylover, ik ben het niet met jou eens, met een thiedeman geef je het paard geen keuze imo, en dwing je m al veel te snel in de houding. Het is juist de bedoeling dat je vraagt en antwoord krijgt.
@ ts, probeer de tips die hier verder gegeven worden, van harte te nemen, hier staan heeel goede tips tussen
Het ziet er goed uit!
Maar dat ik rechts moeilijk druk kan krijgen, ligt dat dan ook aan mij? Voor mn gevoel probeert ze daar onderuit te komen, alleen snap ik niet hoe, want ze gaat niet kantelen ofzo.
x_Layla_x schreef:Thiedeman laat ik inderdaad maar even voor wat het is... Als mijn paard 1 ding niet pikt, dan is het wel gedwongen worden!
Wat bedoel je precies met stretchen? Met wat voor oefeningen bijvoorbeeld?
En inderdaad, aanpakt is een betere term. Want ik ben me er van bewust dat het inderdaad mijn fout is. Als ik loslaat kan zij ook niet trekken natuurlijkMaar dat ik rechts moeilijk druk kan krijgen, ligt dat dan ook aan mij? Voor mn gevoel probeert ze daar onderuit te komen, alleen snap ik niet hoe, want ze gaat niet kantelen ofzo.
Bedankt, ik zal het tegen haar zeggen
x_Layla_x schreef:@ mindfields; Bedankt voor je tip ( moest hem wel een paar keer lezen haha) Maar met druk op mijn teugels, hoe klein die druk ook is, zakt ze niet, ze komt er tegenin. Ik heb het ook al vaak andersom geprobeerd, dus dat ik d'r eerst los gooi, zoals op de laatste foto, en dan voorzichtig op maat, eventueel met kneepjes. Maar dat werkt ook niet. Zonder elastiek gaat ze bij kneepjes of iets teveel druk sterrenkijken. Dus zeg maar, de combinatie van laag lang en rond gaat niet. Laag kan wel, maar dan zonder druk, maar zonder druk kan ze niet rond. Ik heb natuurlijk ook niet zo heel veel ervaring dus dat helpt ook niet echt. Maar goed, met twee keer in de week les zijn we al een heel eind gekomen tot nu toe. Ik hoop dat ik ooit zonder elastiek kan rijden. Als je niet zo ver weg woonde, had ik graag een keer een les gehad van je
![]()
Ik heb morgen weer les en ga je tip uitprinten en meenemen, dan kunnen we ermee aan de slag!
@ areke; Ja het is echt supermoeilijk om links dan los te laten. Ik weet dan dat ik het moet doen, probeer het 1 sec. en als ik er dan 2 sec. verder weer op let, heb ik er toch weer teveel druk op. Maar afgelopen maandag is de osteopaat geweest, dus ik hoop dat ze morgen wat minder vast pak misschien. En ik ga proberen heeel veel los te laten links.
echt waar, probeer het maar, het werkt echt, soms duurt het 2, soms 30 soms 60 minuten, maar het resultaat mag er zijn, en dat kan je alleen bereiken met heel, heel veel geduld
x_Layla_x schreef:@ maikeltje; bedankt voor je tip! Ja schoudervoor/ binnen zijn we wel mee aan het oefenen in de les, maar pas de laatste paar keer dus dat vinden ik en mn paard allebei nog erg moeilijk. Maar als ik mijn instructrice mag geloven zitten er goede stukjes tussen, alleen na een paar passen laat ik haar door mijn binnenbeen vallen. Maar travers hebben we nog nooit gedaan.
We rijden wel veel kleine voltes, en grote voltes sluiten en openen, daar word ook haar achterbeen sterker van toch?
@Carientje93; je bedoelt dan dat ik dat zonder elastiek moet proberen?
x_Layla_x schreef:@ maikeltje; bedankt voor je tip! Ja schoudervoor/ binnen zijn we wel mee aan het oefenen in de les, maar pas de laatste paar keer dus dat vinden ik en mn paard allebei nog erg moeilijk. Maar als ik mijn instructrice mag geloven zitten er goede stukjes tussen, alleen na een paar passen laat ik haar door mijn binnenbeen vallen. Maar travers hebben we nog nooit gedaan.
We rijden wel veel kleine voltes, en grote voltes sluiten en openen, daar word ook haar achterbeen sterker van toch?
@Carientje93; je bedoelt dan dat ik dat zonder elastiek moet proberen?