mo_van_dijk schreef:Melissa,
Natuurlijk kunnen manege-ruiters wel rijden... Alleen wat er gezegd word is dat er een wisselwerking is tussen paard en ruiter qua houding en ontspannenheid. Er rijden heel veel verschillende mensen op de meeste manege-paarden dus is dit nog wel eens lastig. Daarom zegt orienta dat zij eerst een goede houding bij de ruiter wil zien!
Ik snap dat het moeilijk is om dit paardje 'te laten gaan'. Ik denk alleen dat je veel meer kan leren bij een andere instructeur. Deze instructeur zegt dat je perfect rijd, maar niemand rijd perfect..... Natuurlijk zijn complimenten leuk om te krijgen, maar je instructeur moet ook wel verder kijken (meer ontspannenheid, meer voorwaarts neerwaarts, meer oprichting, etc.).
Ik denk dat het jouw rijden ten goede komt, als je op zoekt gaat naar een andere instructeur!
Hij zegt niet dat ik perfect rijd.
Alleen dat zegtie elke les weer. Je paard loopt nu goed. Bedoelt hij gewoon kwa houding en achterhand eronder. En het is niet zo dat ik niet lekker zit. Het moment wanneer de houding minder word is als ik moet gaan doorzitten. En het naar voren zitten waarschijnlijk heb ik dat omdat ik constant naar het paard kijk. & ik denk dat ik ook meer wil dan dat ik eigelijk kan.
En Sunrise zelf loopt scheef & dat moeten wij corrigeren terwijl sommige Sunrise nog niet eens vanuit achter naar voren rijd.
En Sunrise is zelf ook veel van op een lage lijn lopen. Dus als je der opricht word ze ook weer wat opstandiger en wilt ze der rug wegdrukken. En dat heb ik vooral samen met haar tijdens het doorzitten dan wil je der oprichten, omdat je de oefeningen gaat rijden (schoudervoor, wijken, eenvoudige galopwissel, keertwendig om de achterhand, keertwending op de voorhard, schouderbuiten waarts, kleine stukje traver zijn we een beetje mee bezig) En ik moet wel zeggen hij zegt wel altijd dat ik een te hoog Tempo met haar wilt lopen. Maar dat is een eigen dingetje ik heb graag dat mijn paard een iets te hoog tempo loopt.
Trouwens mooi paard heb jij!
Ik ben gek op SPRINGEN:D