...zie nu je topic pas!Ga mee eigenlijk met de rest..van zo'n puppie moet je niet teveel willen. En volgens mij werkt die martingaal ook in als ie zn hoofd niet omhoog heeft..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
...zie nu je topic pas!

opisop_shop schreef:Mooi paardje! Maar waarom moet een paard dat 3 maanden onder het zadel is al aan de teugel lopen en waarom dan dat vanuit een hulpteugel aanleren?!?!
Ik zou zeggen; de basis er goed inrijden, zorgen dat hij lekker goed aan het been wordt en RECHT, want ik zie hem nog niet mooi inbuigen en ook met buitenstellig lopen, ook loopt hij nog niet lekker vlot genoeg; mag wat meer doortrekken en vlotter reageren.
Dan komt die voorkant toch vanzelf wel?
Lekker veel schakelen en meer figuren rijden, wordt hij lekker los in zijn leef en goed op het been en dan rijdt het stukken prettiger
*mag hopen dat mijn komende maand te beleren paard over 3 maanden nog lekker lang en laag loopt en op eigen benen mag leren lopen*
Ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Misschien met de tijd weer een topic plaatsen? Zou leuk zijn
Verder mooie fries hoor
Pinacolada schreef:Kinke schreef:en nu nog op zoek naar een andere instructrice
Had het van die instructrice ook niet verwacht
opisop_shop schreef:Hoe lang rijd je dan eigenlijk als je les hebt, misschien kun je het beter wat korter houden en fanatiek rijden?
Een half uur priveles is voor mijn 5 jarige haflinger al nauwelijks vol te houden, maar ja we moeten dan ook keihard werken in de les haha!
LadyKelly schreef:opisop_shop schreef:Mooi paardje! Maar waarom moet een paard dat 3 maanden onder het zadel is al aan de teugel lopen en waarom dan dat vanuit een hulpteugel aanleren?!?!
Ik zou zeggen; de basis er goed inrijden, zorgen dat hij lekker goed aan het been wordt en RECHT, want ik zie hem nog niet mooi inbuigen en ook met buitenstellig lopen, ook loopt hij nog niet lekker vlot genoeg; mag wat meer doortrekken en vlotter reageren.
Dan komt die voorkant toch vanzelf wel?
Lekker veel schakelen en meer figuren rijden, wordt hij lekker los in zijn leef en goed op het been en dan rijdt het stukken prettiger
*mag hopen dat mijn komende maand te beleren paard over 3 maanden nog lekker lang en laag loopt en op eigen benen mag leren lopen*
Helemaal mee eens! Leuk om te lezen dat je het commentaar ook goed opneemtBen benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Misschien met de tijd weer een topic plaatsen? Zou leuk zijn
Verder mooie fries hoor
En een nieuw topic openen dus! Kinke schreef:Tja, ik weet het niet, we kunnen hier natuurlijk alleen maar uitgaan van de foto's maar als de basis zo gelegd wordt dan heb ik daar hele grote vraagtekens bij. Ik zou eens op zoek gaan naar iemand die begint met rechtrichten en het paard op eigen benen laten lopen.
Kinke schreef:Vind je echt dat ze wel goed lesgeeft of voel je je bezwaard om haar 'de laan uit te sturen' ?
Leuk paard hoor, en vind dat jij het netjes doet