Eindelijk durven we op HAW (Hincapie PRE @ work)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:18

Netjes gereden zo'n jong dier! Het is een knapperd hoor! Let wel op dat je je handen meer draagt. Verder heb ik met je houding geen moeite; op een jong paard is het gewoon niet je eerste aandachtspunt, komt wel weer. Lekker op deze manier doorgaan!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 19:19

Bedankt allemaal voor de leuke complimenten!!!

Michelle_88

Re: Eindelijk durven we op HAW (Hincapie PRE @ work)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:27

Hij ziet er goed uit laura! Ik vind het knap dat je er zoveel lengte in gereden krijgt! Zoals jasmijn zei zie je dat niet snel.
Naar mijn idee mag hij wel iets actiever, hij oogt hier en daar een beetje te ontspannen ;)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:33

Mies goed gezien haha hij was in het begin best dribbelig maar tegen het eind moest ik hem inderdaad vooruit duwen hihi...

Dankje sokje_6!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:00

Prachtig paard, prachtige foto's, prachtige rijstijl!
toppie, voor een paard dat pas zo kort onder het zadel is, maar zo netjes ontspannen en nageeflijk loopt!
kwa teugels korter: ik zou het net niet doen, luister naar jouw gevoel, zorg eerst dat het paard lekker ontspant en in balans loopt, je hebt nog alle tijd van de wereld om hem meer op te pakken!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:20

mn complimenten :) ontspanning en losheid,super!

ik zie het liever wat actiever van achter.. maar tot nu toe,nog niet zon mooie pre gezien!

verder ga ik mee met de teugesl toch iets korter pakken maar is al vaak gezegt :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 22:26

Bedankt beide voor de geweldige complimenten!!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:04

Ik vind zeker dat je hem ontzettend netjes rijd.
Grappig om te zien dat je in galop hetzelfde doet als ik; Paard valt wat naar binnen en je draait je teen naar buiten zodat je *voor je eigen idee* meer druk kan zetten met je binnenbeen, althans dit is de reden waarom ik het doe in de galop :P
Probeer je teen weer eens naar binnen te draaien en je zult echt een groot verschil merken.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:14

Hey allereerst, hele mooie fotos en een leuke PRE!!

Het ziet er idd allemaal lekker ontspannen en vriendelijk uit. Zeker voor 4 maanden onder het zadel.
Een tip, als ik die mag geven, is dat je hem stilaan meer gaat opnemen. Dus dat laag,langen voorwaarts neerwaarts is zeker niet slecht, maar kan er wel voor zorgen dat ze op de duur daarin hun comfort gaan vinden. Dus tussendoor zal ik hem al eens iets meer oppakken, meer op de schoft plaatsen. Je zal merken dat je dan wat balans problemen tegen zal komen. Uiteraard vergeef je hem dat nog gewoon, maar het doel is van hem ook te leren aanspannen.
Dus veel schakelen en wat oprichten en dat afwisselend met de ontspannen houding, zal hem zeker meer gymnastiseren.

Maar jullie zijn goed opweg en voor een PRE is hij heel rijtypisch modern gebouwd. Dus veel succes nog!!

Coventry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:29

Wat een mooi paard ! :D Ziet er ook heel ontspannen uit voor de 2e keer in deze bak. Verder vind ik dat je je teugels wat aan de lange kant hebt en lijkt of je handen beetje op de schoft leunen ;)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:35

Ik vind het heel netjes eruit zien! Je heeft hem lekker de lengte in zijn hals waardoor hij kan nageven.

Echte verbeter punten heb ik niet. Voor 4 maanden onder het zadel vind ik het er echt ontspannen uitzien!

Ik zie in de galop wat stelling naar buiten. Ik weet niet of je dat bewust doet, maar in de galop kun je beter, op de rechte lijnen, (in het begin stadium, lichte) stelling naar binnen vragen. Dit is goed voor het ondertreden van het binnenachterbeen, dat hij reageert op je beenhulpen én je richt hem hierdoor recht. Veel succes!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:14

wat een leuk paard!! Nog een mooie iele kont :D en al een behoorlijke hals :9 Ben benieuwd over een paar jaar :P

Ik vind hem mooi op lengte en wat straalt hij al een rust uit voor zo kort ohz, ga zo door!
Mooie buitenbak ook zo te zien, lekker die ruimte!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 15:50

Bedankt allemaal voor alle tips!! Zal er zeker wat mee doen!

Lins_Vetra zoals ik al eerder aangaf vond hij op die ene galopfoto de bakrand heel eng en zag daar spoken waardoor hij er absoluut niet heen wilde en naar binnen viel.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:54

ziet er leuk uit, ja het zal best wel vreemd voor hem zijn zo in de buitenbak.
omdat hij nog maar 4 maanden onder het zadel is vind ik dat hij het netjes doet!!
alleen de teugels heb je nog wel lang (kan aan mij liggen hoor) waardoor als je ze iets korter zou hebben misschien (?) soms meer controle zou hebben!
zoals bij die galop foto waarbij hij zijn hoofd naar de buitenkant draait ..
maar ik moet zeggen dat het een super leuk beestje is en jij rijdt hem ook goed :)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:32

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit beeld er heel fijn uit ziet. Top. Kunnen vele andere nog een voorbeeld aan nemen. Je geeft zelf al duidelijk aan wat punten zijn om aan te werken. Ik weet zeker dat dit helemaal goed gaat komen. Let goed op je houding; zitten op je billen, jezelf lang maken, handen lekker rechtop en mag je iets meer naar voren plaatsen (let daarbij op dat je teugels er dan ook wat meer bijpakt.) Maar lekker doorgaan zo!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:43

Bloedmooi dier!! :)
Let er alleen op dat je recht op je paard blijft zitten. Ik zie op een aantal foto's dat je je schuin op je paard zit. Dus niet met gelijke schouders rijdt en dus ook niet met gelijke druk in het zadel. Dat is voor je paard extra moeilijk om dan goed ontspannen en recht te kunnen lopen ;)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:07

Ik vind het er echt top uit zien!
Heerlijk ontspannen, en je loopt er absoluut niet aan te trekken (waar veel mensen nog een voorbeeld aan kunnen nemen!)
Super.
En wat een lekkerding is het zeg!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 20:12

Hé, Manege Overbos!
Wat een ontzettend leuk paard. Hij oogt lekker ontspannen. Je rijstijl is vriendelijk, dat vind ik zeer positief.
Ondanks dat hij net 4 maanden onder het zadel is, zou ik toch al wat meer gaan vragen, zodat hij van voren toch wat ronder kan worden. Zeker op de momenten dat hij zijn nek wat langer maakt, moet je ervoor waken dat dat geen momenten gaan worden dat hij teugels uit je handen gaat trekken.
Maar, ga vooral zo door!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 20:49

Bedankt allemaal voor de complimenten en de tips.

Karijn ja inderdaad Manege Overbos haha..

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:42

Wat een mooi paard!
En ik zeg het nog maar een keer, knap dat je zoveel lengte in zijn hals krijgt. Verder heb je alles wel gehoord denk ik ;)
Wil er wel 1 tip bijgeven, let er wel op dat hij het niet over gaat nemen van je, dus af en toe wel even nakijken of hij wel rond wil komen. Nu is hij nog niet zo sterk, straks is hij groot en sterk, dan is het een stuk lastiger.

Maar de foto's, een plezier om naar te kijken!

cherrylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:21

vind het er heel netjes uitzien, helemaal als je bedenkt dat hij net 4 maanden onder het zadel is + nieuwe omgeving +:)+

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 12:29

Bedankt allemaal!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:00

Duhelo schreef:
Prachtig paard, prachtige foto's, prachtige rijstijl!
toppie, voor een paard dat pas zo kort onder het zadel is, maar zo netjes ontspannen en nageeflijk loopt!
kwa teugels korter: ik zou het net niet doen, luister naar jouw gevoel, zorg eerst dat het paard lekker ontspant en in balans loopt, je hebt nog alle tijd van de wereld om hem meer op te pakken!

Daar ben ik het mee eens. Je paard heeft een iets zware hals, kijk alsjeblieft uit dat hij genoeg blijft doen aan de achterkant en zit niet te veel aan de voorkant, je wil niet dat deze knapperd een onderhals krijgt doordat hij uit gebrek aan balans gaat hangen. Gewoon lekker op eigen pootjes laten lopen, ik vind het er heel fijn en ontspannen uitzien, en hij heeft er ook lol in :) Mettertijd zul je 'm aan de voorkant meer kunnen oppakken, hij zal er baat bij hebben om ergens "in" te lopen, aangezien je zelf al aangeeft dat hij minder actief wordt wanneer je rijdt.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:37

heey!! way een knappe PRE!! ben ik benieuwd wat z'n afstammeling is:D verder, ziet er netjes uit! en dat je je teugels wat " los" hebt hangen vind ik niet zo gek.. veel anda's zijn geneigd wat achter de teugel te kruipen, erg licht in de mond te voelen.. en voor zo'n groentje is dat nog niet zo heel erg lijkt me.. hij moet leren dat contact te accepteren.. voorzichtig verbinding proberen te krijgen..

Leuk paard!! heel veel plezier met hem!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:38

Wat een gave pony, en wat ziet het er goed uit voor zo'n korte tijd. Heel ontspannen! Super.. top.