Pittig, een paard beleren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:38

Sinds ik van de manege af was heb ik echt geleerd op paarden op te voeden, ernaast dan. Dat vond ik op zich al pittig. Inrijden/beleren heb ik eerst meerdere keren mee geholpen, toen begeleid.

Nu beleer ik voor 't eerst helemaal zelf en alleen, mijn eerste eigen paard. Ik merk dat het erg scheelt dat ik haar wel zelf heb opgevoed. Ik vind het best spannend en krijg enkel advies op afstand, dus ik neem vooral mijn tijd. Ik vind dat het heel erg opvalt dat ze commando's van op de grond leert overnemen in het zadel. Aanstappen vond ze dus ook helemaal niet vreemd, dat ging op de stem en geleidelijk aan gewisseld naar de 'juiste' hulpen.
Ik denk dat ik het veel moeilijker zou vinden een paard in te rijden waar ik niet zelf te basis mee heb gelegd :-)

Olikea

Re: Pittig, een paard beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 12:40

Deze week hebben we echt een mijlpaal bereikt.. ik ben helemaal trots.
We hebben onze eerste gecontroleerde galopsessie gehad.. heel fijn was dat..
In het begin had hij geen stuur meer tijdens het galopperen, maar van de week bleef het er gewoon op tijdens de galop..
baasje trots..

ponyzotje

Re: Pittig, een paard beleren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:43

+:)+ netjes! Dat is inderdaad wel fijn, alledrie de gangen die erop zitten!

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:46

Een paard/pony zadelmak maken en het doorrijden ervan is het mooiste wat erbij is, vind ik.
Ik heb 1,5 jaar op een africhtingsstal gewerkt , waar ik echt heel veel zadelmak maakte. Sommigen waren braaf, sommigen waren echt gemeen, anderen die vonden het super eng, en anderen waren al eens geprobeerd en dus redelijk verpest maar we hebben ze allemaal netjes gekregen. Alles vanuit rust en vertrouwen. Ik vind het heerlijk om op een jong paard te stappen. :)