Naja, dat is dus het paard wat ik zolang heb gehad, een haflinger..
Ik heb hem gratis gekregen omdat ze hem met net zo veel liefde een spuitje wilde geven.. Beestje begon gelijk te trappen als je in de stal probeerde te komen.. beet iedereen kapot..
Ik heb als eerst een dierenarts laten komen.. hij had ook een rare bult op de achterkant van zijn acchterbeen, net boven de pees zeg maar. Bleek een soort plant te zijn, ik ben de naam na al die tijd alla ng weer kwijt
maar in ieder geval.. Die had weerhaken en was in zijn been gekomen, niemand kon er echt wat mee maar er keek ook eigenlijk niemand naar om.. Is operatief verwijdert omdat er ook een soort van kapje omheen was gegroeid en het was ook keihard geworden.. sinds die dag(en) heb ik er in het begin gebruik van gemaakt dat hij nog niet helemaal besefte wat er allemaal bij de dokter was gebeurt.. Ik ben gewoon met hem mee zijn stal ingegaan, heb hem terug gebeten toen hij mij beet en dat heeft hij toen ook niet meer gedaan.. Het trappen bleef een probleem trouwens hoor.. Dat heeft hij zeker nog een jaar geprobeerd maar hij had geen pijn meer met het lopen..
Daar ben ik mee verder gegaan en daar heb ik ook etreem veel tijd in gestoken.. Het ging langzaam aan beter maar omdat hij ookal 4 jaar niet meer bereden was moest hij eigenlijk alles opnieuw leren.. buiten heeft hij wel 300.000 rondjes moeten draaien omdat hij gewoon altijd de leiding wilde nemen.. Ik heb er een toppaard aan gehad, ik kon alles met hem.. maar in de bak probeerde hij andere ruiters in het been te bijten en vervolgens het paard nog een trap te geven.. Maar voor mij is hij altijd zoo lief geweest..
3 jaar na het eerste jaar van ellende kreeg hij suikerziekte.. nog 2 jaar later heb ik hem zelf in laten slapen omdat het gewoon veelste heftig voor hem was..
maar goed, ik blijf er bij dat haflingers echt hele lieve toppaardjes zijn, ik vind er nooit meer één zoals hem denk ik 
Ik zal mijn progressie hier bijhouden, misschien vinden mensen dat leuk om te lezen!
zondag gaat hij voor het eerst met een dubbele lijn longeren.. ben benieuwd! hij loopt heel mooi maar toch teveel op de voorhand.. (ook hier krijg ik hulp bij trouwens;)) ben benieuwd of hij vandaag weer zo braaf tegen me is, maar volgens mij is er na gisteren een hele boel veranderd!
dat boekje ga ik zeker aanschaffen, ga nu gelijk ff kijken of bol.com hem heeft! thxx!