ik weet het echt niet meer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: ik weet het echt niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:45

ik weet niet op welk niveau je rijdt, maar er even van uitgaand dat het best behoorlijk was;
je paard heeft een poos stilgestaan en zal conditieverlies hebben.
Kan het zijn dat je hem te snel opgepakt hebt? Dat je gewoon echt even een stapje terug moet doen en langzamer opbouwen naar het niveau dat je voor die tijd had? De spieren moet je weer langzaam opbouwen.
Vooral als ze braaf en werkwillig zijn, kan je gauw teveel vragen met forceren en spierpijn tot gevolg.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:46

chelletju schreef:
Wesseltje schreef:
Je paard na laten kijken, en zeker nu geen dingen verwachten die er voorlopig niet van komen ;)

lees wel dat ik zaterdag kampioenschappen heb. ze loopt tijdens de les en op wedstrijd goed maar thuis niet

Misschien kampioenschappen niet rijden en geduld hebben. En idd je paard laten nakijken kan echt geen kwaad. Misschien heeft hij wel ergens een blokkade waardoor hij zo reageert.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:14

Wellicht wil je te veel in een keer, denk er aan dat je paard natuurlijk wel een hele periode stil heeft gestaan dus moet je alles weer rustig opbouwen.
Begin dus weer lekker met het basis niveau, en werk daarna langzaam naar het niveau toe waar je bent gebleven.
En misschien komen de kampioenschappen wel te vroeg, dan moet je het maar zien als een training.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:55

ten eerste rijd ik niet meer met sporen. als je goed lees kan je dat ook zien. de ondergrond is niks mis mee want buiten doet ze het evengoed. de fysio is geweest maar er is niks te vinden de zadelmaker is ook geweest dus dat is het ook niet. nu komt de tandarts meer kan ik ook niet doen. ik doe een stapje terug en heb haar niet snel opgepakt ik ben de eerste 4weken alleen aan het draven en stappen geweest meer niet. we zijn nu 3maanden weer aan de gang. ze had vandaag wel een redelijk goede bui en liet ook wel los vanvoor. en nogmaals ik heb al geschreven dat ik desnoods geen wedstrijd rijd. de kampioenschappen zijn uitgesteld naar 15augustus en ik zie het gewoon als training en ik zie wel.!ik rijd op L1/L2 nivo

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:01

Na 3 mnd. moet ze indd al aardig in conditie zijn en ook al weer een beetje meer kunnen... weet niet hoelang ze stil heeft gestaan? maar ga er vanuit dat dat niet zo gek lang was..

ze had iets aan haar hoef he, dit is het enige wat je nog een keer kan na laten kijken door een DA.. misschien is het toch niet helemaal genezen.. en heeft ze er af en toe last van..

Hoe is ze met buiten rijden?? fijn of niet lekker te rijden??

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 11:09

ze heeft 2en een halve maand stilgestaan. ze gaat nog regelmatig op controle in moerbeke. alles is goed. ze heeft ook zooltjes en breakover beslag. met buitenrijden is heel verschillend ene keer steigert ze alles aan elkaar en ze is bomproof. en de andere keer is ze heel braaf. net als in de bak enz. het enigste wat ik kan doen is vandaag een keer op de wei rijden of op de manege om te kijken hoe ze het op andere bodem doet.