Aan de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:06

zelfs zonder neusriemen en met de neus in de lucht schuimt mijn paard, dus het heeft niks met niet kunnen slikken te maken

Captain

Re: Aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:07

Dan niet! ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:09

of toch weinig;)
't lijkt me wel logisch dat ze met de mond volledig dichtgesnoerd moeilijker kunnen slikken, maar dat verklaard nog niet waarom er paarden zijn die snel schuimen en paarden die weinig of niet schuimen

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:11

Dat klopt, elk paard verschilt. Mijne schuimt ook weleens terwijl die nooit een bit in heeft. Maar zoals bij Anky, die enorme vlokken dat komt door 't bit. En misschien dat ze het bit ook wel accepteren omdat paarden sabbelen op het bit als ze ontspannen zijn en dan word er natuurlijk ook speeksel aangemaakt..

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:11

Nou nou nou, iets vriendelijker mag het allemaal wel. xEvaaa krijgt opdracht van haar instructrice om een hulpmiddel te gebruiken. Kennelijk is ze zelf al zo pienter om daar vraagtekens bij te zetten. En dat ze nu in overleg gaat met de instructrice is ook verstandig. Niemand hier kent de precieze situatie van xEvaaa, het paard, de instructrice, etc.

@ xEvaaa: wees net zo kritisch richting bokkers als richting je instructrice. Niemand heeft de waarheid in pacht. Ik zie nu reacties van mensen die jou niet kennen en die je paard niet kennen en die heel generaliserende opmerkingen maken. Is het je eigen paard waar je op rijdt? Als het gaat om het paard van een ander, of een manegepaard, kun je er waarschijnlijk niet veel aan doen (en zeker niet als je zegt "ja, maar op Bokt.nl zeggen ze..." ;) ).

Als het om je eigen paard gaat, is het verstandig om met je instructrice in overleg te gaan. Als je twijfelt aan haar oordeel, vraag dan om een second (en third, voor mijn part) opinion bij anderen die verstand van zaken hebben. Daarna kun je een beslissing nemen.

Gaat het om het paard van een ander of een manegepaard en kom je uiteindelijk tot de conclusie dat de wijze waarop je leert rijden nu niet goed is, dan zit er maar één ding op: weggaan en ergens anders gaan rijden. Maar ook daarvoor geldt: probeer het eerst eens ergens anders. Je hebt alle recht om instructie op verschillende plekken te vergelijken.

Succes.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:02

Wat een discussie ;)

Ik denk altijd maar:
Hulpmiddelen zijn voor de ruiter en niet voor het paard.

Jammer dat je instructrice het wil oplossen met een elastic. Ik zou gewoon net als wat hierboven word gezegt ergens anders lessen gaan nemen of kijken wat wel en niet bij je past.

Misschien een tip:
Bedenk hoe jij je paard wil rijden. De een wil alles oplossen met bijv hulpmiddelen en de ander doet er liever een jaar over voordat ze en fatsoenlijk b proefje kunnen rijden (dit is een voorbeeld ;) ) Wil je snel, wil je alles rustig doen. Wil je eerst de basis goed hebben voordat je moeilijke oefeningen gaat doen? enz enz Zelf had ik op een gegeven moment een beeld hoe dat ik me paard wilde rijden..zo kan niemand me meer gek maken met bijv hulpmiddelen ;)

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:06

Discussie is afgerond oke, mensen... :O .
Hannah_Menno schreef:
SemdeLorijn schreef:
Nee niet zodat hij gedwongen word, maar dat hij het doorheeft!
Ik weet niet waar jouw verstand zit, als jij ook al zo'n ruiter bent die bitloosrijd omdat het
anders zielig is, laat ons lekker, ga bitloosrijden joh! :d.
En owja, als ik zo'n wannabee zou zijn dan ben ik denkik liever een Wannabee Edward *D .

HAHA! Volgens mij hebben we het nu niet over bitloos rijden of wel? Ik val jou toch ook niet aan omdat je met een bit rijd. Er zijn zat mensen die prima met een bit om kunnen gaan maar ik ben gewoon absoluut tegen hulpteugels omdat het gewoon geen toegevoegde waarde heeft. Of je verkloot je paard of je doet je paard onzettend pijn en dat is niet de juiste manier om met je paard om te gaan.

Overigens had ik het niet tegen jou toen ik het over wannabee-Anky's had. Maar over pennymeisjes die denken; Ohh, mijn paard moet in de krul! HUP SLOF ERAAN! :\

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:09

Jij hebt GELIJK :P.
Danielledm schreef:
Wat een discussie ;)

Ik denk altijd maar:
Hulpmiddelen zijn voor de ruiter en niet voor het paard.

Jammer dat je instructrice het wil oplossen met een elastic. Ik zou gewoon net als wat hierboven word gezegt ergens anders lessen gaan nemen of kijken wat wel en niet bij je past.

Misschien een tip:
Bedenk hoe jij je paard wil rijden. De een wil alles oplossen met bijv hulpmiddelen en de ander doet er liever een jaar over voordat ze en fatsoenlijk b proefje kunnen rijden (dit is een voorbeeld ;) ) Wil je snel, wil je alles rustig doen. Wil je eerst de basis goed hebben voordat je moeilijke oefeningen gaat doen? enz enz Zelf had ik op een gegeven moment een beeld hoe dat ik me paard wilde rijden..zo kan niemand me meer gek maken met bijv hulpmiddelen ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:14

Afgerond? Ok, als JIJ het zegt! :')

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:15

Natuurlijk :+ .
Hannah_Menno schreef:
Afgerond? Ok, als JIJ het zegt! :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:05