Babel schreef:Ik vraag hem niet om rond te lopen. Ik heb mijn teugels op maat en als hij daarin wil zakken dan is dat prima. Wil graag zijn neus naar de grond toe krijgen, hij gaat echter zelf daar opkrullen. Probeer langzaam aan zijn neusje eruit te krijgen en te laten zakken. Maar dat gaat niet in een keer. Kan mijn teugels wel losgooien maar hij blijft dan nog daar lopen, hij moet dus eerst mijn hand volgen naar beneden. Hij probeert helemaal niet onder het werk uit te komen, werkt juist altijd mee.
Enkele keer wil hij even iets anders dan ik, maar dat doet hij net zo goed in het bos, waar hij totaal niet hoeft te werken.
Edit: Op het moment is dus of met zijn kop als een giraf, of te diep en soms wel zijn neusje eruit. Dan kies ik toch voor het tweede en ga ik vanuit daar uitbouwen naar lager en langer.
Sorry hoor, maar op het eerste filmpje komt het paard voortdurend TEGEN de HAND. En dat doet hij niet zomaar. Zo zie je ook een paar miscomminicatie's met de paardenmond op het 2e filmpje