Verschrikkelijk eigenwijs??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:57

Ilseee12 schreef:
Het is een eigenwijs heids probleem, dat is duidelijk.

Ik denk het ook, maar dan van de ts.

Te groot is te groot en dan kunnen die pony's zo reageren...

oh, je was me net voor beestenfreak

paschester

Re: Verschrikkelijk eigenwijs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:29

he mijn paard is 13 en vertoont ook wel eens dat gedrag, moeilijk om te zeggen wat het kan zijn. de ene keer ziet hij een betonnen water bak en springt hij aan de kant. dan weer een grote plas water die injeens heel eng is. nou ben ik eigenlijk niet te groot voor hem. dus kan het zijn dat je paard heel oplettend of kijkerig is.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 18:47

paschester schreef:
he mijn paard is 13 en vertoont ook wel eens dat gedrag, moeilijk om te zeggen wat het kan zijn. de ene keer ziet hij een betonnen water bak en springt hij aan de kant. dan weer een grote plas water die injeens heel eng is. nou ben ik eigenlijk niet te groot voor hem. dus kan het zijn dat je paard heel oplettend of kijkerig is.

Ja hij kijkt altijd heel veel rond het liefst kent hij ieder plekje van waar hij loopt :*

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:50

Paarden zijn nou eenmaal vluchtdieren en ik kan me heel goed voorstellen dat een paard goed kijkt waar hij loopt. Doe jij toch ook? :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 18:52

Twiggy2008 schreef:
Paarden zijn nou eenmaal vluchtdieren en ik kan me heel goed voorstellen dat een paard goed kijkt waar hij loopt. Doe jij toch ook? :D

Tuurlijk doe ik dat , ;)
En het gaat de laatste tijd al veel beter!
hij is veel braver ect.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:19

Leinearthur schreef:
Twiggy2008 schreef:

Tuurlijk doe ik dat , ;)
hij is veel braver ect.

Zou ik ook zijn als degene die op me reed me toch geen rust meer gunde op me oude dag terwijl ze veel te groot voor me is geworden!

Kind, snap het nou! Je mishandelt die pony gewoon!
Als je een (verzorg)pony neemt moet je je verantwoordelijkheid nemen. En blijkbaar heb je dat niet.
Laat die pony met rust, ga wandelen, mennen grondwerken etc. en koop een hobbelpaard of een stokpaard!

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 19:07

Leinearthur schreef:
Tuurlijk doe ik dat , ;)
hij is veel braver ect.

Hannah_menno schreef:
Zou ik ook zijn als degene die op me reed me toch geen rust meer gunde op me oude dag terwijl ze veel te groot voor me is geworden!

Kind, snap het nou! Je mishandelt die pony gewoon!
Als je een (verzorg)pony neemt moet je je verantwoordelijkheid nemen. En blijkbaar heb je dat niet.
Laat die pony met rust, ga wandelen, mennen grondwerken etc. en koop een hobbelpaard of een stokpaard!

het gaat al veel beter zij ik, en ik krimp niet ineens en /hij word niet ineens jonger hoor
het gaat al veel beter~!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:48

SORRY HOOR!
Ben je dom of gedraag je je dom?
Tuurlijk krimp jij niet, tuurlijk word je paard niet jonger.
Jij groeit en je paard word ouder.. HOU DAAR NOU TOCH EENS REKENING MEE!

Tot hoelang gaat het beter? Tot hij op commando kan liggen omdat hij gewoon door z'n benen zakt?

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:15

Hannah_Menno schreef:
SORRY HOOR!
Ben je dom of gedraag je je dom?
Tuurlijk krimp jij niet, tuurlijk word je paard niet jonger.
Jij groeit en je paard word ouder.. HOU DAAR NOU TOCH EENS REKENING MEE!

Tot hoelang gaat het beter? Tot hij op commando kan liggen omdat hij gewoon door z'n benen zakt?

oh neej hoor.
Eigelijk gewoon tot ik niet meer op hem rijd
en dat is over 6 weken =D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:16

Waarom over 6 weken?
Stop nu gewoon! -.-''
Ik zou zowat de eigenaar bellen!
Dit kan gewoon niet.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:17

Hannah_Menno schreef:
Waarom over 6 weken?
Stop nu gewoon! -.-''
Ik zou zowat de eigenaar bellen!
Dit kan gewoon niet.

ahumm, de rest wat er in dit topic word gezet negeer ik,

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:37

Nee, jij wilt gewoon de waarheid niet onder ogen komen! ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:40

Hannah_Menno schreef:
Nee, jij wilt gewoon de waarheid niet onder ogen komen! ;)

allerlaaste bericht.
Ik zie heus wel dat ik te groot word voor hem, na deze zomervakantie ga ik hem longeren, wandelen, VD etc. maak je geen zorgen, ik hou heus wel rekening met mn schat. =D
ik geef om em, en ik snap dat jij ook om paarden geeft :o dus kunnen we het nu eenz zijn>??

Bailey_Mar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:44

Natuurlijk hoort het ook bij de shetlander dat eigenwijs zijn, zoals iemand al zei, haha! Maar als hij ergens van schrikt moet je er misschien ook telkens juist opnieuw langs lopen en het vaak benaderen en er steeds dichterbij komen. stapje voor stapje gewoon te werk gaan bij alles wat hij eng vind! Niet geruststellen ook want da nbevestig je dat iets eng is. Gewoon tegen hem praten en het vooral niet ontwijken! succes!! :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:47

mariewessels schreef:
Natuurlijk hoort het ook bij de shetlander dat eigenwijs zijn, zoals iemand al zei, haha! Maar als hij ergens van schrikt moet je er misschien ook telkens juist opnieuw langs lopen en het vaak benaderen en er steeds dichterbij komen. stapje voor stapje gewoon te werk gaan bij alles wat hij eng vind! Niet geruststellen ook want da nbevestig je dat iets eng is. Gewoon tegen hem praten en het vooral niet ontwijken! succes!! :D

Dankje, ik bouw zoiezo alles rustig op dus denk dat dit ook wel gaat lukken :D
het gaat nu echt perfect. natuurlijk ook door all jullie tips.. Dankjullie meiden

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:13

mariewessels schreef:
Natuurlijk hoort het ook bij de shetlander dat eigenwijs zijn, zoals iemand al zei, haha!

Tuurlijk zijn shetjes eigenwijs, maar je moet wel opletten of het niet een signaal is dat de pony iets duidelijk wil maken.
Helaas worden veel shetjes imo mishandeld omdat mensen niet goed de verschillen (willen) zien.

Het topic met rijfoto's van de ts zijn bij mij ook weer "boven gekomen" en ik vind dat de pony een hele goede reden heeft om signalen te geven dat ze te groot en te zwaar is voor de pony.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 09:24

superwoman schreef:
mariewessels schreef:
Natuurlijk hoort het ook bij de shetlander dat eigenwijs zijn, zoals iemand al zei, haha!

Tuurlijk zijn shetjes eigenwijs, maar je moet wel opletten of het niet een signaal is dat de pony iets duidelijk wil maken.
Helaas worden veel shetjes imo mishandeld omdat mensen niet goed de verschillen (willen) zien.

Het topic met rijfoto's van de ts zijn bij mij ook weer "boven gekomen" en ik vind dat de pony een hele goede reden heeft om signalen te geven dat ze te groot en te zwaar is voor de pony.

hooi,, :D
heb je ook de andere dingen gelezen die ik zei?
zoals het gaat beter , ik stop na de zomervakantie, ik hou rekening met hem enz. enz.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:34

Met het risico in herhaling te vallen: als je rekening houdt met je pony stop je NU met rijden.. Als je dat niet wilt houdt dus NIET rekening met je pony.. Dan ben je namelijk simpelweg egoïstisch bezig (ook al wil je dit duidelijk niet horen aangezien dit als door zo'n beetje iedereen hier wordt gezegd..)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 09:37

troi schreef:
Met het risico in herhaling te vallen: als je rekening houdt met je pony stop je NU met rijden.. Als je dat niet wilt houdt dus NIET rekening met je pony.. Dan ben je namelijk simpelweg egoïstisch bezig (ook al wil je dit duidelijk niet horen aangezien dit als door zo'n beetje iedereen hier wordt gezegd..)

ahahahhahahahah, sorry hoor maar als mensen zo gaan reageren kunnen ze vanaf nu tegen zich zelf gaan praten want ik ga hier niet meer op in. want ik heb het al zo vaak uitgelegt.!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:51

Ik vind je uitleg niet "bevredigend" Leinearthur.
Ik zie niet in waarom je er nog steeds op stapt, aangezien je al veel eerder had moeten stoppen, omdat je veel te groot bent.

Je heb blijkbaar paardenliefde en paardrijliefde denk ik?

Misschien dat je je over een paar jaar voor je kop slaat dat je niet heb geluisterd naar mensen die geprobeerd hebben om je te waarschuwen.
Imo is dit mishandeling.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:09

Ik vind het eigenlijk ook geen uitleg.
Het enige wat je zegt is; ik zit hem niet in de weg en ik stop over 6 weken..

je enige uitleg is dus waarschijnlijk; IK BEN EGOISTISCH.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:19

sorry hoor maar ik heb niet alles gelezen maar doet je pony het ook als je gewoon met hem aan de wandel bent? of alleen als je erop zit?
als het alleen het laatste is dan denk ik dat hij je een beetje voor de gek houdt.
en ik zou zoals hier al meer is gezegt stoppen met op deze pony te rijden en een leuke,grotere pony zoeken.
succes er verder mee.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:44

Mensen, ik weet waarom ze na 6 weken pas wil stoppen, zoals in een van haar andere berichten te lezen is gaat ze eerst nog meedoen met een ponyrace.......

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:47

DAT MEEN JE TOCH NIET?
Ach, ik denk dat ze wel wint aangezien de pony 6 benen heeft ipv 4..

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:47

goed idee,,,een ponyrace op een pony waar je tegroot voor bent,ik zou me nogmaals bedenken.