Minion (v.Future) @ training met S&T

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Re: Minion (v.Future) @ training met S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:13

@joycke, was ook niet om slecht te spreken.
Ik geloof best dat je op dat andere paard een mooie houding hebt. Maar op deze heb je duidelijk nog niet dat punt dat je kan zeggen: En nu zit ik en kan ik gewoon diregeren (ff simplistisch gezegd e :-) )
En dat is logisch, zeker met zo'n jong dier, dat nog eens groot is ook. Het feit dat ze moeite heeft met bovenblijven is een probleem in je basis. 'Boven in rijden' is namelijk een gevolg en resultaat van oa sneller en sterker worden en is of zou geen doel aansich mogen zijn. En met S&t krijg je dan vanvoor mss meer klaar, maar wordt het probleem achter vaak eens te erger (paarden die lopen als een eend [benen achter de massa])

Dus buiten dat ik je paard zeker niet wil afbreken op uitstraling en duidelijk kwaliteit, geef ik als advies op je geposte foto's een boodschap: Basis is de sleutel tot succes

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 12:40

Ja da heb je ook gelijk in, dit is ook wat steef zegt, ze kan zich pas meer gaan sluiten en dragen als ze vanachter sneller en kleiner in der beweging wordt.. Maar als ik je foto's laat zien van een jaar terug laat ze niet zo kwaliteit zien als nu, dus daar ben ik wel al heel blij om. Want het is uiteindelijk de bedoeling deze nationaal uittebrengen :o

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:49

En dat zal je vast wel lukken!! Nog een zee van tijd..
Succes!

Whizzkid2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:11

Ziet er opzich niet slecht uit, maar jullie lijken toch nog niet helemaal klaar om met de stang te rijden. Probeer eens aan je houding en reactie op het been te werken voordat je de stang er in hangt. En als dat ook allemaal op de stang écht goed gaat, pas over nationaal rijden gaan denken.. Alles in de goede volgorde he..

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 13:13

Je mag altijd dromen ;) en een paard met kwaliteit kan op den duur dat niveau wel aan hoor.
Zeker gaat dat op die volgorde.. Dus dat komt allemaal prima in orde! En je hebt geen stang nodig om nationaal terijden ;)

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:53

Ziet er leuk uit!!
Je paard is wel erg groot maar in verhouding past het wel met de lengte van de benen ect..
Ver alleen op dat je soms niet te ver of juist te veel voorover gaat zitten :P
En let ook op je teugels afentoe zijn wel iets te lang.
Verder heel veel succes ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:55

Mooi groot en stoer paard. Moeilijk idd om bij elkaar te rijden, denk ik. Zo ziet het er ook nog een beetje uit op deze foto's maar dat is misschien ook omdat je dus voor de 2e keer met S&T rijdt.

Mooooooie laarzen! Alleen wel letten op je houding, dus been lang, rechtop. Je mag er best wel trots opzitten :) enneh nog maar een keer foto's plaatsen dan hej ;)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:29

Ik vind hem erg op het bit duwen, misschien vang jij ook wel te veel op? (momentopnames :D) hem misschien iets meer zelf laten lopen.
verder Lang maken, in je lijf, trots zijn want je hebt een prachtig mooi paard!

verder geen commentaar! veel succes samen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:32

Ik vind wel dat je veel te vroeg bent begonnen met S&T, zie eerst die M2 maar eens fatsoenlijk door te komen ;) . Ik ben zelf pas begonnen met S&T toen ik 6 winst in de M2 had, en dan nog heel af en toe.

Maargoed, ik vind dat ze het er wel goed op doet hoor, maar toch zou ik nog even wachten tot je een aantal winstpunten in de M2 hebt en dan weer eens de S&T erin hangen :)

xmaureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:52

ik zou de beugels iets langer doen, je knieen lijken nogal hoog te zitten. ook moet je minder naar achter leunen. verder echt een ontzettend leuk paard en jullie zijn een leuk stel!

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:12

wat een mooie combi om te zien zijn jullie! erg mooi paardje.
je mag je hakken wel iets meer naar beneden drukken.(misschien beugels ff gaatje langer, is wel wennen natuurlijk) Af en toe zit je wat te ver achterover, probeer daar op te letten.
Ik kan niet veel zeggen over de S&T want daar heb ik zelf geen ervaring mee

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:24

Ik vind het een erg fijn paard. Opzich prima als je gaat trainen met een stang en trens natuurlijk maar probeer dan wel je stang wat losser te laten want ik vind haar op sommige foto's een beetje boos toekijken. Wat betreft je beugels vind ik er eigenlijk wel prima uitzien alleen probeer met je kortere beugels dan wel je hakken goed laag te duwen zodat het ook nut heeft om je beugels zo kort te doen. Mijn instructice raad ook altijd aan om de beugels wat korter te doen zodat je gewoon beter druk kunt uitoefenen op je beugels en zodra ze een beetje meer zelf lopen kun je ze op den duur wel een gaatje langer maken. Ik vind je houding niet storend alleen soms zit je iets te ver naar achteren maar verder vind ik dat je keurig zit.

Heel veel succes verder met je knapperd!!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:35

Wat een knapperd! Ziet er goed uit.

Ik denk dat je beugels misschien iets langer zouden mogen want zo lijk je je hakken nogal op te trekken. Bovendien is het vaak prettiger rijden als de beugels wat langer zijn - kun je je hakken dus ook beter uitdrukken en gaan je tenen vanzelf goed. (Nou ja... bijna vanzelf.)

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:59

Stoer paardje hoor! En ziet er netjes uit. Een verbeterpuntje is je beenligging, probeer je hakken meer richting achterbeen te denken, dus je onderbeen iets naar achteren en je hak uitdrukken. Dan is je beenligging veel mooier, en je knie blijft goed in je zadel, je trekt hem nu steeds wat op. Ver der succes met je knappe paard! :)

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:59

Wow, gaaf paard! en je rijdt hem ook erg netjes zo te zien!
Wat heb je haar al lekker aan het lopen dan als je eigenlijk nog in de M1 zit, ziet er al wel Z-waardig uit hoor :j
Over die beugels, ja ik kan er niks aan doen maar ik vind ze toch ook echt wel wat kort, en dat is zo zonde van het mooie plaatje..
Bij sommige plaatjes zie je je knie haast over het zadel heen komen.. dus probeer je zelf wat langer te maken en misschien toch ook je beugels wat langer maken :j
Dit zijn al leuke foto's maar dan ben ik zeker heel benieuwd naar die van Shanna, dat gaat vast goed komen :)

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:06

Ik denk ook dat je beugels iets langer moeten (niet té veel!).
Verder ziet het erg goed uit, erg leuk paard ook !

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:15

Je hebt een mega mooi paard, stoer, groot en bovenal prachtig!
Mij viel vooral op dat je op veel foto's je benen optrekt, hakken uitduwen! Ik moet er zelf ook erg vaak aan denken, maar op foto's wordt je er keihard mee geconfronteerd en daar leren we allemaal uit! Verder heb ik niet veel te zeggen, een perfecte houding is moeilijk maar je komt er wel!!
Ik zie jullie zo door het M2 heenvliegen, mooie combinatie en super mooi paard!

Succes he!!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:21

Ziet er goed uit!
Wat mij opvalt, is dat de galop misschien nog iets beter door kan worden gesprongen van achteren.
Het is altijd even aftasten op S&T, maar zo te zien gaat het zeker goed komen. Het sluiten komt wel weer,
gewoon rustig aan bijven werken.
Succes!

Dorine_Tibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:12

Ziet er heel mooi uit en een super mooi paard heb je! :o

Je ziet goed het verschil nadat je een gaatje langer hebt gedaan !