Maar goed, enige wat ik doe is erop stappen en dan een rondje aan de lange teugel op buitenrit. Ik vraag niet echt iets van hem waarbij het lekker soepel moet zijn
(en hij heeft ook nergens last van, dus om die reden hoef ik het ook niet te doen)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) , dit zodat er geen huidrimpel onder de singel zit. Daarna ga ik eerst een 10 à 15 minuten gymnastiseren. Hiermee bedoel ik dus hoofd naar binnen en naar buiten. Het is dan de bedoeling dat ze met haar neus mijn voet aan kan raken en toch netjes door blijft lopen. Het is nog wel vrij lastig voor d'r, maar zijn goed bezig. Daarna beetje wijken enzo. Dan is ze goed opgewarmd en kunnen we verder.
Rugspieren en been/bilspieren zijn net zulke belangrijke groepen.

Helaas heb ik nog geen paard om te masseren maar een cursusje kan nooit kwaad
bulck schreef:ik doe met mijn ene wel enkele oefening. dus vierkant zetten, en dan met hoofd tussen voorbenen laten zakken (is goed om de achterhand en gebruik van bekken te stimuleren) en dan zijdelings tot achterhand.
Kuggur schreef:Haha al die waarschuwingen over het "scheurtjes in de ligamenten trekken". Ik wil de spierballen van de bokker wel eens zien die dát voor elkaar krijgt...
Sterke vrouwen!
Royen schreef:Kuggur schreef:Haha al die waarschuwingen over het "scheurtjes in de ligamenten trekken". Ik wil de spierballen van de bokker wel eens zien die dát voor elkaar krijgt...Sterke vrouwen!
Maar goed, ik zou het ook niet prettig vinden als mijn sportleraar mij een beetje uit elkaar wil trekken. Dan zou ik ook last krijgen. Wist je dat spierpijn eigenlijk spieren zijn die een optater hebben gekregen en dus moeten helen? Dit helingsproces duurt meestal zo'n 2 dagen en daarna worden de spieren er alleen maar sterker van. Dus ook zogenaamde 'scheurtjes' krijg je zowiezo wel want dat heet gewoonweg SPIERPIJN.