Varnoldi (v. stravinsky)@ wedstrijd Houten Z1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 11:38

@Miss_Blimm: er is 2 weken geleden nog naar gekeken en aangepast dus verder is het door de zadelmaker nu even niet te corrigeren maar het is nogmaar minimal en moet verder rijtechnisch beter worden maar het veroorzaakt verder geen problemen voor zijn rug. Gewoon veel aandacht geven aan het rechtrichten en om de zoveel tijd de zadelmaker laten komen dan komt het wel goed!

edit: oooh ja dat is pas banketstaaf, hij ontbreekt nog imijn profiel! zal ik vanmiddag maar even snel gaan veranderen :o

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:13

Hey Mel!
Wat een spectaculaire plaatjes zeg! Prachtig!
Ik dacht op de 3de foto, daar kijk je of je een spook ziet :D :+
Heel grappige foto dat! :D
Ik vind de uitgestrekte draffoto erg gaaf, hij loopt gewoon heerlijk.
Omdat het HAW is: Handen gelijk houden ivm kanteling (zonde want je inzet van het appuyement was wel mooi)

snoeppig

Re: Varnoldi (v. stravinsky)@ wedstrijd Houten Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 12:19

@klomp: haha ja wie weet zag ik ook wel een spook. Het gebeurt wel vaker als ik foto's van een wedstrijd terugkijk dat ik op sommige foto's zo kijk maar waarom.. geen idee!
Dat kantelen is ook al heeeel veel minder geworden. Ik het begin deed hij dat linksom in de galop heel erg en met appuyeren ook maar maar het is nu echt nog maar minimaal dus dat is wel fijn!

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:21

Wat een geweldig mooi paard! Ik denk dat menig ruiter erg jaloers is! :)

Probeer inderdaad je ellebogen iets meer bij je lichaam te houden, zodat je rechter gaat zitten en meer in balans bent.
Die kleine foutjes tijdens het strekken dat hij te lang wordt kan inderdaad door de warmte komen. Misschien de volgende keer
iets minder lang losrijden zodat hij wat fitter is vanwege de warmte. :)

Heel veel succes in jullie wedstrijdcarriere! +:)+

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:22

Nou dat gaat de goede kant op dan, kan ook niet anders met z'on super kerel! Die gekke bekkies is opperste concentratie...ik kijk ook altijd lomp op wedstrijd..of mijn tong hangt er half uit :P

Carolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:24

Mooi paard en mooie foto's! *D

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:00

Mooi paard deze Varnoldy.
Je gaf zelf je verbeterpunten al aan: denk om dat je je handen naast elkaar houdt en probeer je handen meer te dragen.
Vind paard in de uitgestrekte draf wat op de voorhand komen.

Even off-topic: rijd je niet meer met je Friezen?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 13:53

nadita schreef:
Mooi paard deze Varnoldy.
Je gaf zelf je verbeterpunten al aan: denk om dat je je handen naast elkaar houdt en probeer je handen meer te dragen.
Vind paard in de uitgestrekte draf wat op de voorhand komen.

Even off-topic: rijd je niet meer met je Friezen?

ja mijn handen mogen soms wat netter, thuis lukt dat vaak wat beter dan op wedstrijd in de proef omdat ik vaak dan toch meermet andere dingen bezig ben :o

Met de friese ruin rij ik niet meer, hij heeft een hele zware peesblessure opgelopen bij het rechter achterbeen en staat nu al een paar maanden op de wei en daar blijft hij tot volgend jaar mei ongeveer. Dan gan we terg naar de kliniek om te scannen en te kijken hoe het er voor staat maar er is een grote kans dat die nooit meer de wedstrijdring zal betreden |(
De hengst is nog aan het opbouwen na een operatie. ik doe het heeeeel erg rustig aan maar we zitten nu op 20 minute draf en ongeveer 14 rondjes galop dus we zijn al flink op weg. Over 1,5 week op controle en dan mogen we weer meer doen denk ik als hij zo blijft lopen.

Varnoldi heb ik ook gekregen omdat de kans dat ik op de friese ruin ooit nog wedstrijden kan rijden gewoon heel klein is. Hij kreeg van de dierenarts 50% kansop herstel dusja afwachten maar. Ik ga er iig niet van uit dat ik dar weer volop mee mag trainen..

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:36

De uitgestrekte draf is GEWELDIG, ik vindt hem buiten beter lopen als binenn :D

xx Isleee

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 21:10

@Ilseee12: dankje! binnen was ook nog losrijden dus iets minder in de oprichting en op het acherbeen. Het was ook heel er ingelopen dus ik had weinig tijd hem op te pakken voor de prof. Buiten zag hij ook vanalles dusja dan zijn ze meestal net ietsje spectaculairder haha

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 23:44

Hé wat leuk, dat is bij mij op stal :P Heb je ook nog ff zien losrijden. Zag er fijn uit hoor, en is op de foto's ook zo terug te zien! Gefeliciteerd met je eerste plaatsen in ieder geval, je hebt een gaaf paardje.
Wedstrijd was inderdaad heel erg rustig, nog nooit zo meegemaakt haha. :D

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 10:37

Unfaithful schreef:
Hé wat leuk, dat is bij mij op stal :P Heb je ook nog ff zien losrijden. Zag er fijn uit hoor, en is op de foto's ook zo terug te zien! Gefeliciteerd met je eerste plaatsen in ieder geval, je hebt een gaaf paardje.
Wedstrijd was inderdaad heel erg rustig, nog nooit zo meegemaakt haha. :D

ow wat grappig, wat zitten er toch veel mensen uit de paardenwereld op bokt :P
Nou valt me mee dat het er met losrjden beetje goed uitzag aangezien ik helemaal in de stress zat omdat we eerder moesten starten en du veel korter los konden rijde haha (daar kan mijn zenuwgestel niet zo goed tegen) maarja toch nog allmaal goed gekomen en ik binnenkort zeker weer een keetje bij jullie starten!

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:32

niet dat ik op Z1 niveau rij of zo.. maar toxch heb ik wel een tip voor je! :Y)
probeer wat fijner te zijn met je handen, armen en benen. dus in je hulpen wat minder grote bewegingen ;)

Solololly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:50

Onwijs mooi paard!!:D
Let alleen op de lengste van je teugels..
Je laat de stang soms een beetje hangen..
Verder zoals je zelf al zei let op je handen en voeten.
succes verder ;)

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 10:34

@delfa: badankt voor je tips! Hij was door het weer wat mat en reageerde iets minder snel dus mijn aanwijzingen waren id wat groter dan normaal.
@effie_lover: stang zat soms idd wat te los maar dat kwam omdat ik er erg mee bezig was dat hij niet te strak zat haha maar je kan het natuurlijk overdrijven dus hij moet id wat korter

Kristl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:09

Het enige wat ik kan zeggen is dat je tenen meer naar binnen mogen, zo veel mogelijk tegen de buik. Verder rij je goed, mooi beestje trouwens! O:)