Paard houd ontzettend vast op links.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shelley_026

Re: Paard houd ontzettend vast op links.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:54

Ericc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 22:07

Iedereen bedankt voor de reacties.
Shelley_026 schreef:
Kijk eens op de volgende website: http://www.paardeninbalans.nl

Die site is ook heel leerzaam.

Ondertussen is de tandarts geweest waren aardig wat dingetjes die gedaan moesten worden, helaas
is het probleem nog steeds niet verholpen en zaterdag komt de fysio.
Denk dat het toch in zijn hals of nek nog niet lekker zit.

dkenbc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:28

als hij vasthoud op links hou je waarschijnlijk zelf vast op links pak rechts is wat korter en neem wat contrastelling waarschijnlijk krijg je hem dan beter op 2 teugels en rijd je weer lekkerder of neem een wat scherperbitje?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:09

dkenbc schreef:
als hij vasthoud op links hou je waarschijnlijk zelf vast op links pak rechts is wat korter en neem wat contrastelling waarschijnlijk krijg je hem dan beter op 2 teugels en rijd je weer lekkerder of neem een wat scherperbitje?

Als het paard rechtsbuigen moeilijker vind, los je dat toch niet op met een scherp bitje?

RoSpoBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:29

Ericc schreef:
Veel schouderbinnenwaarts, voltes en ja veel op links gereden, super slim :P

Dan doe je dat weer, want blijkbaar werkt dat bij jouw paard. Alleen je moet dan niet vergeten het ook op rechts te doen!
Je kan het wat vaker aan de moeilijkere kant oefenen maar ook op de makkelijke kant, want anders krijg je weer dat hij rechts
heel moeilijk wordt;)

Ericc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 20:01

Het probleem is juist dat zodra ik stelling vraag dat hij het bit vastpakt en niet kan ontspannen.
Als ik dat elke keer blijf proberen gaat hij vaster en vaster zitten.
Dus dat is nu even geen oplossing en daarnaast krijg ik er alleen maar een gestrest paard van die steeds dwarser word.
Morgen komt de fysio en dan kijk ik wel verder, denk wel dat er het een en ander aan het handje is.

edit: scherper bit of hulpteugels ga ik sowieso niet gebruiken want daar los je het probleem niet mee op.

lor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:08

Als ik het gevoel heb dat mijn paard meer aan de rechterteugel gaat, dan ga ik wijken voor het rechterbeen.
Dit werk bij mijn paard best goed.

liesje1986

Re: Paard houd ontzettend vast op links.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:55

Goed contact nemen op je rechterteugel en je luchtig zijn in je linkerhand. Die linkerhand kan je iets naar de hals brengen om hem van zijn linkerschouder te halen.

Ericc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 14:34

Zaterdag is de fysio geweest en die gaf mij als advies om veel te gaan longeren met bijzet.
Zo laag mogelijk laten lopen maar wel de achterhand erbij houden.
Ook moet ik soort van voltes openen en sluiten oefenen zoals met rijden maar dan met de longe.
Dan moet hij veel buigen omdat hij hiervoor altijd met een recht lijf zijn rondjes liep dat merk ik met rijden ook altijd dat hij in voltes en wendingen altijd ontzettend naar binnen valt en hij niet netjes om mijn been heen buigt.
Heb hem nu al een paard dagen gelongeerd en gaat al veel beter.
Gister een buitenritje gemaakt en hij was super ontspannen en goed aan het been ook links liet hij eindelijk los.
Dus ik ben echt super blij dsat ik eindelijk weer succes boek met hem.