Bauke@Work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 18:28

@mourits_pier: ja klopt ik moet voor me kijken :o , bedankt voor de tips!
@Ilseee12: Oke, bedankt voor je tip! We zijn veel aan het trainen dus hij zal wel wat afvallen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:06

je zit een beetje in stoelzit. Misschien beugels wat langer en onderbenen wat terug naar achter leggen. In de galop sta je in de beugels, je moet op je ehm dinges blijven zitten. Paard heeft een mooie nek erop zitten.

Jorinde93

Re: Bauke@Work.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 17:50

@Jacquelien_x: Ben het helemaal met je eens:D

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:56

leuke fries. tips zijn al gegeven. ;) veel succes nog met je fries.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:54

Het is zeker een leuke Fries, ik vind het echt een mooi dier. Ik ben ook van mening dat ie nogal erg stevig is, maar ik snap dat je daar niet zoveel invloed op hebt omdat hij niet van jou is.
Flink trainen kan in elk geval geen kwaad.

Je bit is inderdaad nogal scherp, maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Let er extra goed op dat je even een ophouding maakt en dan altijd je hand weer los laat. Als je het grootste deel van de tijd met een licht teugelcontact rijdt dan heeft je paard helemaal geen last van dat scherpe bit.

Voor het nageeflijke zou je eens moeten proberen om te gaan halsstrekken. Het is de bedoeling dat je paard jouw hand naar voren en naar beneden volgt met zijn hoofd. Maak je teugels steeds een klein stukje langer en blijf daarbij goed drijven zodat je hem met je been als het ware naar je hand duwt.
Als je hem op een licht contact met zijn neus op zijn knieen kan laten lopen zonder dat hij harder gaat of stil valt dan is ie echt nageeflijk en dus niet in de krul getrokken.

Daarbij is het ook een heel goede oefening die je kan gebruiken om hem iets meer met zijn neus eruit te kunnen rijden. Probeer te streven naar een beeld waarbij zijn hals langer is, zijn neusje iets meer naar voren, op of net voor de loodlijn en het hoofd een flink stuk lager.

Vraag anders in je les eens of ze je willen helpen met de juiste houding. Als je eenmaal 1 keer gevoeld hebt hoe je paard moet lopen, dan weet je daarna voor jezelf ook wat goed is en wat niet.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:58

prachtig paard! En een prachtige ruiter! Echt een plaatje om te zien. Zelf heb ik ook zo'n "stevige" fries gehad, die werd ook echt niet dunner dan dit. Als 'ie niet dikker wordt is er volgens mij niets aan de hand.
Wel idd. proberen het neusje voor de loodlijn te houden, probeer eens een gewoon bitje en idd. je heb een kont, gebruik hem!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:31

Ziet er leuk uit. Ik vind je paard netjes hoor, qua gewicht. :)

Probeer het neusje inderdaad iets voor de loodlijn te houden en een ander bitje, misschien is het goed voor je benen om een keer leren laarzen te gebruiken, dan heb je vaak een mooiere beenhouding, en zit je veel makkelijker. :)

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 18:13

@Aurora3: Bedankt voor de tips! Ik ben er nu idd mee aan het oefenen in de les, en ik rijd nu ook met een no@rmaal bit!

@Mechelfan: Ook weer bedankt! Nee, ik denk niet dat er nog veel afgaat, maar we zijn hard aan het trainen dus misschien gaat er nog iets van af.

@Stravero: Ok, bedankt! Ik ben er voor aan het sparen:D

shannaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:08

Je handen recht op houden verder ziet het er leuk uit,

wat is het ook een prachtbeest *D

Dorine_Tibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:56

wauuuuuw!
ik hou van je fries! :+:
probeer alleen je hakken wat meer uit te drukken.

ziet er verder goed uit !

Jorinde93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 00:10

@shannaaaa: Bedankt! Jaa, hij is knap :+:
@Dorine_Tibo: Bedankt!