kleinvosje schreef:Vampire_Lisa schreef:Je moet tijdens wedstrijden je zweep altijd in je linkerhand houden. Dus heb ik gewoon mezelf aangeleerd dat altijd te doen, heb ik iig geen aftrekpunten omdat ik mijn zweep verwisselde.
Hier ben ik het niet mee eens. Je MOET niet je zweep altijd links vasthouden, mag ook wel rechts, als je maar niet je zweep mee naar achteren houdt bij het groeten. Wisselen van zweep wordt inderdaad niet op prijs gesteld, maar als je netjes overpakt, zonder het paard en de aanleuning daarbij ernstig te verstoren, kan ik me niet voorstellen dat er een jury is die daar aftrekpunten voor zal geven.
Het is mij altijd aangeleerd van wel iig. Kan natuurlijk altijd anders zijn, ik zeg alleen wat ik geleerd heb en wat dus voor mij het normaalste is.
Maar soms hou ik mijn zweep gewoon aan één kant. Vind het best wel een gedoe.. maar het hoort wel.
Als je paardje er op reageert kan je het denk ik eerst een paar keer proberen om het in stap over te pakken.. op een gegeven moment geeft je paardje er niet meer om.

)