Bij welke tempratuur wel of niet rijden? (hitte)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:14

Ik kijk of het te benauwd is. Overdag rij ik eigenlijk nooit doordat ik een fulltime baan heb. In het weekend meestal aan het einde van de middag maar nu dus ook 's avonds.
Na het rijden spoel ik hem goed af en daarna mag ie lekker rollen in de paddock (heb ik ineens een mat grijze schimmel :+ )
Maar ik heb denk ik een uitzondering. Hij loopt nu n.l. een stuk fijner dan in de winter. Ja, hij zweet flink maar geeft verder niet aan dat hij het niet trekt of zwaar heeft.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:17

Meestal toch wel even rijden, en dan gewoon even een half uurtje naar buiten stappen m ethele kleine stukjes draven. Meestal laat op de middag of vroeg op de avond aangezien ik ook nog school heb.
En dan na het rijden even lekker afspuiten. Als het zo warm is heeft mijn pony opeens ook geen watervrees meer :+

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:38

Ik heb geen grens qua temperatuur. Wel probeer ik om 's morgens voor 11 uur of 's avonds na 17-18 uur te rijden.
Maar dit komt niet altijd zo goed uit. Dus rij ik ook wel eens overdag ,maar dan zijn het alleen buiten stapritjes, puur voor
de beweging en verder niet zo veel. Mijn paard is net 3,5 maand onder het zadel, dus lange rechte stukken buiten stappen
vind ik ook nog eens goed voor zijn ontwikkeling en balans ipv elke keer maar in die bak.

NZ92

Re: Bij welke tempratuur wel of niet rijden? (hitte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:41

savonds heel laat endanrustig aan!
en anders inde namiddag avond lekker naar het strand om te zwemmen met ze ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 00:02

ik rij met deze warmte s ochtends vroeg (tegen 8 uur) of s avonds rond een uur of 9. Dan is het echt lekker. En na het rijden even lekker afspuiten met de slang.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:45

Ik rijd met deze warmte ook 's avonds. De paarden staan bij ons overdag al te overleven in de hitte. Ik weet wel zeker dat ik haar geen plezier doe met een ritje overdag. Nu op dit moment zijn er ook gigantisch veel dazen, dus nu is rijden al helemaal niet te doen.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:49

Met deze temperaturen ga ik niet midden overdag rijden dat is niet te overleven. Als ikd an iets wil doen doe ik dat eind van de middag begin avond en zowiezo wel minder, want mijn paard heeft het warm en ik ook :P (heb het altijd heel snel warm dus ja niet zo handig)
En darnaast heb je ook nog die onzinnige dazen dat helpt ook niet echt mee

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:49

Ik rijd met deze warmte `s avonds, tussen half 10 en 11, lekker tijdens zonsondergang en dan voeren net in het donker. Gaat perfect.
Ik doe geen galop onder de man, evt wel korte stukken aan de longe. Verder stap ik goed uit en spons ik zweetplekken na het rijden goed af voor muggen en ander gespuis.

Coco_Endiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:09

als het heel warm is ga ik gewoon een beetje met hem stappen over het terrein ik vind het te warm als me paard al op stal zweet :P en als ik de binnenbak te warm vind :P maar dan ga ik meestal in de buitenbak in de les ;)

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:30

Als het zo warm is als gisteren bijvoorbeeld. Rij ik niet smiddags, ja of we gaan met de paarden zwemmen. Maar bij een normale training rij ik meestal savonds. Sochtens word het meestal ook al snel heet. Savonds koelt het gelukkig wat sneller af. ;)

dijonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:59

als ik het zelf al te warm vind ga ik liever niet overdag rijden, ik rijd dan meestal savonds

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:00

als het erg warm is ga ik gewoon heel vroeg naar stal om ze te rijden, en rij ik heel laat :) s'middags gaan in dan wel uitmesten en vetten enzo (moet ook een keer gebeuren :+ ), en ik ben nu aldoor druk bezig met vanalles en nogwat schoon poetsen enzo :P en ik ben nu al een paar keer met een paar pony's gaan zwemmen in het meertje achter het bos :)

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:12

Met het warme weer rijd ik meestal pas om half 10/10 uur 's avonds als het al wat is afgekoeld! ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:46

Of 's avonds, of niet. Paard staat als het echt warm is al zwetend in de wei, en dan vind ik het niet echt fair om haar nog meer in het zweet te jagen. Daarnaast zijn we beiden niet zo gemaakt op warm weer, zij doet dan kalmpjes aan in de wei, en ik in het park/aan het water :))

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:49

Als het heel warm is rijd ik vroeg in de ochtend,
of 's avonds. Als het bijna begint te schemeren.
Ik ben er zelf ook niet helemaal bij als ik met die hoge temperaturen ga rijden.
Pfoe.
:z

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:10

Zelf rij ik dan het liefste zo vroeg/laat mogelijk. Dit omdat ik zelf astma heb dan zelf ook gevloerd lig met die hoge temperaturen.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:14

Dan rijd ik 's avonds of 's ochtends. Ik wil altijd wel graag rijden, ook op warme dagen. Dus dan lukt het goed. Erna even een lekkere douche voor mijn paardje.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:32

Als het erg warm wordt rij ik 's ochtends. Als het niet uitkomt 's ochtends rij ik toch 's middags maar dan heel kort en niet te fanatiek =) en inderdaad, daarna lekker onder de koude douche!

chantal1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:06

Met heel erg warm weer probeer ik zoveel mogelijk vroeg in de ochtend te rijden of 's-avonds rond 8 uur, die tijden is het toch wat koeler.

evoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:59

als het echt heel warm is ga ik gewoon lekker een rondje buiten zonder zadel, of door het water
of ik ga wel rijden maar dan vooral stappen, en lekker afspoelen na het rijden =)
of ik laat dr gewoon lekker in de wei staan :D

itsjessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:02

Ik rijd met het hete weer meestal 's ochtends of 's avonds. Als ik toch 's middags ga rijden rijd ik niet echt lang en spuit ik hem daarna af.:D
En soms laat ik hem ook gewoon in de wei staan. :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:27

Denk dat ik mijn paard (en mijzelf :+ ) een groter plezier doe door haar overdags lekker in haar schuilstal te laten staan.
Daarom gaan wij s´avonds op pad als het een beetje afgekoeld is :D .
De afgelopen weken is het s´avonds nog 22 a 28 graden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:33

Tommie is meer een winterpaardje dan een zomerpaardje. Hij heeft erg snel last van de warmte.
Dus met warme dagen heeft hij gewoon lekker vrij. Ik spoel hem dan vaak af en ga wel met hem wandelen wanneer het wat afgekoeld is.