Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Door de last van de vliegen trekt ze me constant uit het zadel. Ze is flink sterk, en ik heb dan net 11 lessen gehad, en in galop of draf is dat wel even schrikken. Ze doet dat op de gekste momenten. 
Miss_Malfoy schreef:Ja ik ook, heb een hekel aan kou.
De dazen zijn wel vervelend. Paard kwam op weg naar de wei in paniek aan me voorbij gerend. "HELP ER ZIT EEN DAAS OP ME KONT!"
Hihi arm beest, ik snel die rotvlieg van z'n kont geveegd, en toen was hij weer happy maar nog wel op zijn hoede.

Anders zie je mij niet op het land
Miss_Malfoy schreef:Ja, ik hoor iedereen maar klagen, oeh het is te warm ik kan niet rijden...
Er zitten overal vliegen etc.
Maar zijn er ook nog mensen die de voordelen zien?![]()
Ik zal maar meteen met 't grootste voordeel beginnen: De paarden zijn rustiger!
En dat vond ik vanmiddag met mijn 2e springlesje errug fijn, ik hoef nog niet hoog of hard, ik wil een beetje de techniek onder te knie krijgen. En dat lukt niet als meneer zich opfokt omdat 'ie hout ziet.![]()
Wie nog meer voordelen op stal/met rijden, dan blijven we een beetje positief met z'n allen hé!
en dat het benauwd is vind ik ook écht niet erg
ik heb veel liever dit dan koude tenen en vingers en een rode snotneus
Geen gladde modderbendes
En m'n pony is toch minder fris
In de winter komen er bij de eerste galoppassen toch wat vreugde bokken bij kijken en nu doet ze dat niet. Wel is ze goed voorwaarts, niet sloom ofzo, maar nét dat ietsje minder fris waardoor ik haar beter kan rijden
) en als we beiden op adem zijn weer verder.
ze heeft dus ook minder last van de stijfte enzo.