Haflinger Amadeus in het zonnetje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:45

Als hij niet op de volte wil in gallop denk ik dat het een kwestie ook is dat hij niet sterk genoeg is in de gallop, dus ik denk dat je veel baat gaat hebben als je het longeren onder de knie krijgt met hem.
Probeer het idd in een longeercirkel te doen en niet opgeven, ookal duurt het 3 uur bij wijze van spreken, op het einde zal het zijn vruchten afwerpen hoor :)
Vergeet vooral niet ook streng te zijn tijdens het longeren dat hij reageert op stemcommando's en lichaamstaal.

Alle begin is moeilijk ;) Veel succes alvast!
Hou ons beetje op de hoogte :)

Caily

Re: Haflinger Amadeus in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 06:50

Zal ik doen, maar ik ga eerst een weekje weg. Vanaf maandag over een week ga ik hard met hem aan de slag. Enne, niet sterk genoeg in de galop? Is een volte bij a/c of omdraaien, wat hij eerder vaak deed dan makkelijker?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:33

Leuk beestje hoor :)

Maar probeer er zelf ook ontspannen op te zitten. Draag je handen, en je armen langs je lichaam. En je hebt behoorlijke kapstokvoetjes, dus om dit tegen te gaan moet je, je tenen naar voren doen, en je hakken uitdrukken :)

Komt helemaal goed! Leuk team!

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 08:11

Arrogant zitten....dat is denk juist. Borst naar voren en neus omhoog. Tenen naar binnen en BLIJVEN LACHEN :D
Zonder zadel rijden zou zeker een goed idee zijn. Verder sluit ik me aan bij wat de andere zeggen.

Veel succes :wave:

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 08:58

MaaikeVR schreef:
Wat een lekker paardje Coocky de 2e :+:
Het gaat allemaal netjes, ja je moet wel op je tenen letten! Verder is het super netjes :D

(Leuke strijklappenn (A) )

En Bella de 3e :+

Westland schreef:
Arrogant zitten....dat is denk juist. Borst naar voren en neus omhoog. Tenen naar binnen en BLIJVEN LACHEN :D
Zonder zadel rijden zou zeker een goed idee zijn. Verder sluit ik me aan bij wat de andere zeggen.

Veel succes :wave:

Idd, schouders naar achteren! :j

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:11

Geweldigeee pony,
Geweldig hoofdstel....
Ik zou aan iemand vragen of die je ook wil leren de pony aan de teugel te rijden...
Voorderest moeten de tenen iets beter, maaaaar dat komt nog wel

succces!

xx Ilsee :P

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 14:16

Wss krijg ik binnenkort les met hem! :)
En zonder zadel rijden doe ik al wel hoor...
Alleen is dat voor beide wel moeilijk, met mij met mn zit (gek genoeg zit ik op een warmbloedpaardje dat ik wel eens reed beter) en voor hem omdat hij dan toch even moet wennen en niet weet of het nou serieus is of dat hij wel lekker lol mag maken....

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:03

Tenen naar binnen, handen rechtop, en als je een B-proefje wilt rijden, kun je misschien wat meer aanleuning vragen. Speel een klein beetje met het bit en rijd veel figuren enzo ;)
Je armen zijn op sommige foto's iets te recht, zorg dat je je armen mooi langs je lichaam houdt en dat je ellebogen altijd wat gebogen zijn.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:16

ik vind het een erg mooi hoofdstel en leuke haff

enkel je zadel lijkt me voor geen meter te liggen wat ook je houding belemert
op die galop foto's zie je eigenlijk al dat hij zijn rug niet wil gebruiken en ervandoor rent om voor de pijn weg te lopen ?

zo ziet het in ieder gevak wel uit

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:58

ziet er heel leuk uit die foto's :) en je frontriem is echt WAUW!

even over dat longeren, reageert je paard goed op stemhulpen? want toen een van mijn verzorgpony's net kwam kon ze ook niet aan de longe lopen, vreselijk gestresst werd ze ervan... en ze had al zo veel energie en kracht!. Toen heb ik haar een poosje losgegooit in de bak, wel met een hoofdstel (zonder teugels!) en dan maar heeeeel rustig, "draf" zeggen en een klein tikje op de grond geven met longeerzweep... eerste reactie is vaak een sprint, waarop jij reageert met "hoooooo draf" en dat gaat tijdje zo door, ging ze draven? metéén belonen ook al was het maar een paar stapjes. Op een gegeven moment kon ze dus galop stap en draf op commando en daarna heb ik er pas een touw aan geklikt.. op die manier herkende ze (als ze in paniek raakte van de longe) mijn stemcommando's en luisterde er heel goed naar.

Misschien ook iets voor jou om het zo te proberen. Ook het paard veel laten snuffelen aan de longeerzweep en zachtjes over de rug laten glijden en langs de benen bewegen terwijl het paard stil staat, en volstoppen met snoepjes als heb paard braaf is. :P werkte hier allemaal heel goed :)

_Iriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:35

Ziet er leuk uit lotte!
Aan je houding kan je inderdaad nog wat werken,
maar jullie komen er wel! :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 12:44

Kleine update voor de mensen die nog meelezen hiero.
Paardlief is zondag aan de longe geweest. En het probleem ligt hem zo dat hij gewoon weg met zn neus naar jou toe blijft staan en verder niks, als jij weg loopt, loopt hij zodanig mee dat hij weer zo komt te staan. Op een bepaald moment had ik hem zodanig dat hij eindelijk het proncipe stappen snapte, en wou ik aandraven, draait hij weet zijn kont naar buiten en staat dan stil. Ik kon er boos om worden, negeren, met liefde proberen duidelijk te maken enz, maar hij bleef bezig. Longeerzweep erbij gepakt, hoe vervelend ik dat ook vind. Eerst hele lichaam van hem afgetast met de zweep, bleef hij keurig staan (wel gespannen, maar okee, braaf was hij cker) en toen ng eens geprobeert, maar eigenlijk zat er geen verbetering in. Alleen wanneer hij nu recht tegenover mij stond (bijna de hele tijd dus) en ik de zweep op de grond liet neerkomen dat hij ff de voorbeentje van de vloer moest tillen om dat ding terecht te wijzen :+.

Wanneer echter mijn vriendin de zweep in handen nam en naast mij ging staan en de zweep constant achter hem hield liep hij wel lekker, maar zodra ze de zweep liet zakken, of aan mij gaf was het mis. Niet omdat ik hem niet aankan maar omdat het dan een tegen een is, en met mn vriendin erbij twee tegen een.

Dus iemand nog meer tips? Ik zal voorlopig blijven oefenen met mn vriendin erbij, maar ik zou het toch ook wel graag allen kunnen.

We hebben trouwens gelongeerd met bijzet en zadel erop, wegens gebrek aan passende longeersingel...

Overigens heeft paardlief nu een lichte blessure, spiertje verrekt, dus wordt er deze week even rustig aan gedaan.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:36

hakken uitdrukken, tenen naar binnen, voor je kijken en armen proberen te ontspannen ;)