JoviBan schreef:JeroenK schreef:Voordat je alles en iedereen er bij haalt zou ik eerst een les nemen van een GOEDE instructeur en wie weet blijkt dat jij wel iets heel erg fout doet en dat het paard daarom de mond open doet. Het hoeft niet ALTIJD medisch gezocht te worden. Daarom zou ik er eerst iemand naar laten kijken die er verstand van heeft en dan op zijn of haar advies afgaan.
Hier ben ik het dus niet mee eens.
Je doet het paard geweld aan wanneer je doorrijdt en het paard "doorpakt" terwijl er lichamelijk iets niet goed zit.
Eerst lichamelijk oorzaken uitsluiten en pas wanneer alles in orde is, het rijden weer oppakken. En ja, dàn met een goede instructie, want die huidige instructeur heeft behoorlijke tekortkomingen.
Nee, je begrijpt me niet. Ik zou er iemand naar laten kijken terwijl jij rijd, een goede instructeur ziet vaak waar het vandaan komt, van de ruiter of een lichamelijk kwaal van het paard. Ik bedoel dus helemaal niet doorpakken of iets dergelijks maar gewoon kijken en zodra hij of zij een idee heeft daar na laten kijken. Anders is het toch een heel kostenplaatje en stel dat het komt omdat Ts onbewust te streng in de hand is en het paard het daarom doet.