Dior @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flo31

Re: Dior @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 10:31

Dank jullie wel voor alle reacties!

Mijn handen lijken af en toe inderdaad wat laag, eigelijk open ik mijn ene hand omdat we Dior willen leren op de goede voet neer te komen zodat ze in de juiste galop valt.

Voor de rest wist ik al dat ik soms te vaak naar voren ga zitten boven de sprong, daar werk ik heel hard aan, soms vind ik het gewoon iets te heftig! Al is het idd geen 1m50, het is toch soms 1m10 :)

Serendipity1

Re: Dior @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:27

Je kan beter goed meezitten dan dat je achterblijft op de beweging ;)
Als je pony/paard zo gevoelig is als op mij overkomt nu (je zegt dat je haar door kleine ophoudingen al terug krijgt) dan moet dat probleem van te vroeg afzetten redelijk makkelijk op te lossen zijn. Zelf meetellen inderdaad, en als je het dan zelf een beetje door hebt kan je het wat meer gaan sturen.
Dit kan je bijv doen door haar bij je te houden, dus nog geen ruimte te geven voor, en gewoon op je gat te blijven zitten. NIET achterover gaan zitten, want als ze toch een pas eerder springt dan jij had gedacht heb jij (en je paard ook waarschijnlijk :P ) een zere rug. Good luck!