Alicia2u schreef:Een appuyement is toch niets anders dan travers op de diagonaal (dus zonder steun van de wand, die ik toch al niet heb in de wei)? Ik heb ook al gezegd dat het appuyment verre van perfect is in dit stadium, dat we aan het oefenen zijn. Ik doe in mn beginpost echt niet alsof hij een perfect appuyement loopt. Waarom blijft iedereen daar dan zo op hameren? Ik heb namelijk nog geen dingen gehoord die ik zelf in mn beginpost niet ook aangeef.
Dat klopt niet wat je zegt.
Travers vraagt buiging van en het dragen van gewicht op het buitenachterbeen, schouderbinnenwaarts buiging van en het dragen van gewicht op het binnenachterbeen en het appuyement van beide achterbenen vraagt het buigen van en dragen van gewicht op de beide achterbenen.
Dus schouderbinnenwaarts en travers moeten eerst goed bevestigd zijn, voordat je weer de oefening verzwaard en dus appuyementen gaat rijden.
Het rijden van vierkantjes (IN STAP, weet niet wat jij in gedachten had?!?!) is lang zo moeilijk niet als een appuyement en sterker nog, juist een hele goede oefening voor paarden die nog niet hoog in africhting zitten. We spreken over hooguit 2 pasjes die het paard wijkt voor jouw buitenbeen, zodat hij van de volte een vierkantje maakt... Is niet zo moeilijk hoor