Dressuurcrack Tobias (trekpaard) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:00

haha wat een leukerd!
het lijkt mij idd ook vet lastig op zo'n paard.
maar je doet het al super netjes, en hij verruimd al heel netjes! *D

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 16:36

Verruimen kan hij idd erg goed, ben ik erg trots op! *D
Zachtjes draven is daarintegen wat moeilijker, alles moet hardhardhard! :roll:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:50

Wat een leuk beestje zeg :) Ook een leuk team zo.

Probeer alleen wel je tenen naar voren te houden, en ook voor je te blijven kijken :P

Echt complimenten :)

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:55

Een trekkertje is moeilijk om te rijden, maar misschien kun je hem ietsmeer nageeflijk maken.
Dan ben je een echte B!

xx Ilsee

Pr_BillyBoy

Re: Dressuurcrack Tobias (trekpaard) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:07

zo elise ! :D
echt waar ziet er nettjes uit
en die galop foto;s zijn echt heel mooi
zo te zien gaan jullie goed voor uit!
ga zo door ! +:)+
en ja paardje ziet er trouwens goed uit .

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 11:21

Bedankt voor alle leuke reacties en tips! :)

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:44

Ik vind wel cool uitzien ;) en lijkt me echt niet makkelijk zo'n paard te berijden, met hun apart en groot gangwerk. Knap hoor!

Zou idd beetje opletten dat je vooruit blijft kijken. Van de rest ga zow door +:)+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:40

lekker ding zeg!
foto's zien er goed uit
alhoewel, ik zou hem liever iets meer voorwaarts neerwaarts zien.

de mijne wil ook constant hard, voordeel is dat ze lekker voor het been staat.

ik ben blij, mijn paard beheerst de galop wel goed (is zelfs haar lekkerste gang, en zo te zien heeft haar dochter dat doorgeerfd! :D)
zelfs aanspringen vanuit stap (in nageeflijkheid!) is een eitje voor haar

veel succes nog ermee!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:14

Ik ben niet gek op trekpaarden maar vind de combi wel geinig. De galop zou ik meer teugelvrijheid geven. Laat hem eerst zelf de balans vinden in de galop. Door hem tegen te houden maak je hem dat moeilijk en je moet het juist leuk maken voor hem om te galopperen. Laat hem maar wat harder gaan in het begin, geeft niet als hij goed terug te nemen is. In stap en draf mag je wel licht contact nemen in zijn mond.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 07:39

Duhelo, bedankt voor de tips, maar jouwe is dan ook nogal wat ouder hè ;). Met Tobias ben ik eigenlijk pas een jaar 'serieus' aan het trainen, dus dat komt met de tijd nog wel hoop ik. :)

piezze, oke, ik doe het dus eigenlijk precies verkeerd om? Ik laat hem altijd in draf teugelvrij en in galop juist wat strenger, want ik wil voorkomen dat hij het zo leuk gaat vinden dat ik hem straks niet meer kan houden.. Maar ik zal het proberen, dankje! :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:21

Bellarose schreef:
Duhelo, bedankt voor de tips, maar jouwe is dan ook nogal wat ouder hè ;). Met Tobias ben ik eigenlijk pas een jaar 'serieus' aan het trainen, dus dat komt met de tijd nog wel hoop ik. :)

leeftijd zegt niet alls ;)
ik ze is idd 13, maar heeft tot haar 8 ste als weidepaard gefungeerd (en sporadisch moest ze eens een kar trekken, zonder degelijke opleiding weliswaar ...)
pas op haar 8 ste ben ik er mee begonnen, heb ze volledig zadelmak gemaakt, en doorgeleerd.
na 3 maand galopeerde ik er al de piste mee rond (ineen halsbrekend tempo weliswaar, mar ze galopeerde)
galop is altijd haar sterkste gang geweest, daarmee dat ze het er ook makkelijker mee heeft dan uw paard.

ik zou zeggen, niet teveel fixeren op die galop,
kijk welke gang het sterkste is (bij de meeste trekpaarden is dit stap, maar volgens mij heeft de jouwe een hele sterke draf)
en werk verder in die draf, verzamel, verruim, werk die neus naar de grond toe
en laat die galop effe voor wat het is.
als je hem in draf goed voor elkaar hebt zal die galop véél makkelijker gaan!

(ik doe het omgekeerd, draf is de minst sterke gang, en tmoeilijkst om uit te zitten ook, dus ik stap ze lang los, draaf paar rondjes, en ga dan direct over naar de galop.
ik spring vaak aan, verzamel en verruim wat in die galop, neem grotere en kleinere wendingen, en als ik ze dan terug in draf heb is ze lekker los, zakt ze in haar hals, laat mij zitten, en kunnen we verder werken in die draf)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:51

Duhelo schreef:
ik doe het omgekeerd, draf is de minst sterke gang, en tmoeilijkst om uit te zitten ook, dus ik stap ze lang los, draaf paar rondjes, en ga dan direct over naar de galop.

Ik denk dat jouw paard dan echt een uitzondering is, want ook bij mijn paard is de galop het moeilijkst. :j
De draf van de meeste trekpaarden is veel makkelijker uit te zitten dan hun galop.
Lijkt me trouwens wel gaaf; aanspringen vanuit stap. :)

joanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:39

Wat een geweldig mooi paard!
Van zulke foto's wordt ik helemaal vrolijk

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:15

KoudbloedKim schreef:
Duhelo schreef:
ik doe het omgekeerd, draf is de minst sterke gang, en tmoeilijkst om uit te zitten ook, dus ik stap ze lang los, draaf paar rondjes, en ga dan direct over naar de galop.

Ik denk dat jouw paard dan echt een uitzondering is, want ook bij mijn paard is de galop het moeilijkst. :j
De draf van de meeste trekpaarden is veel makkelijker uit te zitten dan hun galop.
Lijkt me trouwens wel gaaf; aanspringen vanuit stap. :)

ik val voor de uitzonderingen :D
haar draf is een ramp voor uit te zitten, een hele trage verzamelde draf kan ik nog uitzitten, maar zodra ze een beetje tempo steekt/strekt, mag ik het vergeten
haar galop is zaaaalig :+