moonprayer schreef:dit is inderdaad een hackamore.
en ik vrees dat he ttoch een heuse verlichting is.
met bit houd hij zijn kaak en nek vast.
met hackamore is hij los in de kaak en nek, loopt hij stil in aanleuningidd. in de uitgestrekte draf was hij nog aan het zoeken naar de juiste aanleuning.
maar over het algemeen loopt hij lekker nageeflijk ontspannen door zijn lijf en kan ik hem op hele lichte teugel rijden.
mijn probleem was dat ik er hele dunne pony maat dressuur teugeltjes aan had, en ik heb al een probleem dat ik de teugels standaard te lang heb, dus ik denk dat ik de teugels dan nét opgepakt had, iets korter dan normaal, omdat ze zomaar weer te lang waren.
soms werk ik te streng in met mijn handen ja, dan vergeet ik mijn been meer te gebruiken.
hier werk ik constant aan. maar je mag voor jezelf wel een casette bandje draaien soms he.
ik stap niet over op een andere bitloze optoming.
never change a winning team.
ik merk aan hem dat hij dit erg prettig vind, hij heeft ook elke foto de oortjes lekker naar voren, of geconcentreerd naar mij.
Dat is dus een vorm van protest met bit, probeer dat eerst goed te krijgen voordat je met de hackamore gaat rijden.
Met zo'n hack krijg je de meest idiote knol tam, die werkt veel scherper in dan een bit.
Je hebt een veel te strenge hand voor een hackamore..
Als je pro bitloos bent zou ik een vriendelijkere bitloze optoming vergelijken met bit en niet dit martelwerktuig.