Dublin @ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:48

Ik heb van mijn instructeur al 5 jaar les, hij heeft young riders gereden, rijd de hele wereld af. Ik heb Dublin van hem gekocht, hij heeft hem in het m gereden. over die slof, mede bokkers, kunne jullie me hier een heel topic aan besteden maar jullie weten toch dat ik het niet verander dus waarom de neem je uberhaupt de moeite?

Dat een paard altijd met slof is gereden, wil niet zeggen dat jij dat ook maar moet doen. Je zegt zelf wat het resultaat is van het altijd met slof gereden zijn, dus doe er wat aan zou ik zeggen!

Ik heb een boek voor je: Dressuur onder vuur. Misschien dat je dan beter begrijpt waarom iedereen er moeite voor wil doen en je dus willen helpen. Zou het niet fantastisch zijn als jij dit paard op een goede manier leert berijden?
Laatst bijgewerkt door frutsels op 24-06-09 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sissi87

Ik vind je benen ook erg onrustig, als ik jou was zal ik eerst beginnen met sporen afdoen, tenzij je een goede reden hebt om ze om te houden.... :+

Tamara21

Geak_Nena schreef:
Die was voor die @tamara21
en het m springen in het algemeen!

Als je informatie wil moet je tegen kritiek kunnen.. :+
Neem aan dat jezelf ook ziet hoe STRAK die slof staat of ben ik nou achterlijk..
Lekker gaan rijden veel tempowisselingen en ga zo maar door..
Slof is geen oplossing hoor, ja oké misschien voor even..

nadita

Ik vind het een paard met erg arm bespierde hals, en het paard loopt erg op de voorhand.
Niet echt een fijne houding om goed te kunnen springen.
Zoals het er op de foto's uitziet is je basis absoluut onvoldoende, wat doe je dan op een springconcours?
Ik zou zeggen: leer eerst je paard eens fijn over de rug rijden en zijn dressuurmatige basis voor elkaar zien te krijgen.
Ook met een ouder paard is dat nog wel te bewerkstelligen.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:50

Zonde van zo'n prachtig paard..ik zie (misschien nu al zo?) flinke rugproblemen aankomen..enkeltje slager!

Marloes

Ik ga helemaal met Jeanine84 en moonprayer mee. Met slof ziet het er niet heel fijn uit. Maar zodra die slof eraf is gooit ie z'n hoofd in de lucht, misschien zit er iets niet helemaal lekker in z'n rug? Misschien als je de ostheophaat erbij haalt dat hij/zij wat kan vinden?
Ik vind een slof vaak sowieso niet zo'n hele goede oplossing.
Enne, dat van je instructeur, dat hij/zij al bij de Young riders rijd/hele wereld afreist enz. Dat zegt echt niks over de kwaliteit. Weet jij het hoe die paarden daar getraint worden? Ik heb les van iemand die NIET bij de Young riders heeft gereden, NIET de hele wereld overreist, maar ze komt in ieder geval niet aanzetten met een slof...

Daphaan

och die sporen... als die ook nog afgaan, betwijfel ik het of ze hem voorwaarts kan houden. Laat die eerst maar om.

En laat het paard voorwaarts lopen om nagevelijkheid mogelijk te maken.

1 ding per keer aanpakken. Die hakken komen later wel. Ze heeft nu een grotere prioriteit.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:51

ik zou jullie eigelijk allemaal moeten uitnodigingen voor hem eens te rijden
dan moge jullie allemaal jullie anky praat even uit komen voeren.
En zulle jullie zien dat er maar slechts 2/3 bij zijn die het ook daadwerkelijk lukt.
maarja wie ben ik he ;)

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:51

Daphaan schreef:
och die sporen... als die ook nog afgaan, betwijfel ik het of ze hem voorwaarts kan houden. Laat die eerst maar om.

1 ding per keer aanpakken. Die hakken komen later wel. Ze heeft nu een grotere prioriteit.

Dankjewel voor deze meer zinnige reactie :D

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:52

Daphaan schreef:

volgens mij zijn sporen niet om voorwaarts te lopen... :+

Tamara21

Joceline schreef:
Zonde van zo'n prachtig paard..ik zie (misschien nu al zo?) flinke rugproblemen aankomen..enkeltje slager!

Helemaal mee eens!!!!
Alleen jammer dat het zo ver moet komen hé!!!!!!!!!! :(

Sorriso

Geak_Nena schreef:
@ sorrisso Nee inderdaad je mag niet met slof starte maar gelukkig wel trainen! Is niet direct liege he!
@Moon prayer, ik ga eraan werke!

Nee oké, maar als je thuis constant met slof rijdt, en het op wedstrijd niet mag, wordt het toch moeilijk rondsturen verwacht ik.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:53

als je niet aan de andere kant van NL woonde, zou ik er voor je opstappen en je laten zien dat ELK paard nagevelijk te rijden is zonder slof.

en nee, die sporen worden verkeerd gebruikt, maar als die OOK nog af zouden gaan, blijft er weinig over om mee verder te kunnen. Dat is als een kleuter meteen zonder zwembandjes het diepe ingooien.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:53

Love_Sanne schreef:
Ik ga helemaal met Jeanine84 en moonprayer mee. Met slof ziet het er niet heel fijn uit. Maar zodra die slof eraf is gooit ie z'n hoofd in de lucht, misschien zit er iets niet helemaal lekker in z'n rug? Misschien als je de ostheophaat erbij haalt dat hij/zij wat kan vinden?
Enne, dat van je instructeur, dat hij/zij al bij de Young riders rijd/hele wereld afreist enz. Dat zegt echt niks over de kwaliteit. Weet jij het hoe die paarden daar getraint worden? Ik heb les van iemand die NIET bij de Young riders heeft gereden, NIET de hele wereld overreist, maar ze komt in ieder geval niet aanzetten met een slof...

Dat vind ik dan helemaal super voor jou instructeur ;) mijne komt er wel mee aan zette waarschijnlijk heeft jou instructeur de zelfde opleiding gehad als mijn instructeur ! Staan ze toch nog gelijk he!

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:54

Sorriso schreef:
Geak_Nena schreef:
@ sorrisso Nee inderdaad je mag niet met slof starte maar gelukkig wel trainen! Is niet direct liege he!
@Moon prayer, ik ga eraan werke!

Nee oké, maar als je thuis constant met slof rijdt, en het op wedstrijd niet mag, wordt het toch moeilijk rondsturen verwacht ik.

We zitten anders bij elke wedstrijd bij de eerste 4! ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:54

Geak_Nena schreef:
ik zou jullie eigelijk allemaal moeten uitnodigingen voor hem eens te rijden
dan moge jullie allemaal jullie anky praat even uit komen voeren.
En zulle jullie zien dat er maar slechts 2/3 bij zijn die het ook daadwerkelijk lukt.
maarja wie ben ik he ;)

Ik heb niks met Anky, een paard rij je niet even netjes zoals het hoort, daar gaat tijd en werk inzitten! En blijkbaar heb jij die tijd (en de zin niet) want jij lost het even op met een slof..en dan nog loopt je paard niet zoals het moet..Ik rij jouw paard ook niet even zoals het hoort maar ik zou wel de tijd voor hem nemen om uiteindelijk wel te bereiken zoals het moet.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 17:54

Tamara21 schreef:
Joceline schreef:

Helemaal mee eens!!!!
Alleen jammer dat het zo ver moet komen hé!!!!!!!!!! :(

oggerm arm arm dier, wat heeft die het toch slecht wordt helemaal afgetuigd :Z

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:54

Dan moet je niet zulke foto's plaatsen en denken dat er geen commentaar op komt.
Je kunt op je klompen aanvoelen dat je commentaar krijgt op het gebruik van de slof, ook al vraag je zelf om dat voor je te houden.

Zoals ik al zei: je paard ziet eruit alsof hij geen basis heeft. Loopt op de voorhand. Als je je paard niet goed traint kun je ook verwachten dat hij niet goed bespierd is en dat hij problemen heeft/gaat krijgen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:55

Geak_Nena schreef:
Daphaan schreef:

Dankjewel voor deze meer zinnige reactie :D

Volgens mij heb je wel meer zinnige reacties gehad. Sommigen lopen over van commentaar ja, maar ik meen dat ik je ook wat tips heb gegeven, net als enkele andere Bokkers.

Tamara21

Geak_Nena schreef:
Love_Sanne schreef:

Dat vind ik dan helemaal super voor jou instructeur ;) mijne komt er wel mee aan zette waarschijnlijk heeft jou instructeur de zelfde opleiding gehad als mijn instructeur ! Staan ze toch nog gelijk he!

Hoezo bijdehand... :? _-:(

Sissi87

Jeetje, dit word echt zo'n nietes/welles topic. Neem je de tips nog serieus?

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:56

...... echt, jouw instructeur zou ik nog niet inschakelen om me te helpen al kreeg ik geld toe.

als hij zijn slof zo makkelijk geeft aan iemand die er niet mee om kan gaan, moet hij misschien nog een paar jaar extra opleiding hebben

je kunt nog beter naar al deze onbekende mensen luisteren dan naar je eigen instructeur, hij is nu bezig je paard te verpesten.

frutsels

Waarom wil je eigenlijk niet leren vraag ik me af?

Tamara21

Sissi87 schreef:
Jeetje, dit word echt zo'n nietes/welles topic. Neem je de tips nog serieus?

Waarom heeft ze die tips nodig joh..
Ze krijgt toch les van een instructreur/ice die young riders rijdt/is.. ;)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:57

Waarom plaats je uberhaupt een topic als je geen (opbouwende) kritiek aan kunt nemen?