Milka @ "revalidatie training" + filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:18

VivaLaVida schreef:
Ja, ik zie ook spanning. Maar niet aan de voorkant. een revaliderend paard is juist goed om laag en rond te rijden!
Als je de voorkant maar laat gaan wordt de achterkant daar ook niet beter van.

Nee ik ken geen basis :') niet die jij noemt in ieder geval... Zoeken naar verbinding begin ik absoluut niet mee als basis.. Voorwaartsheid en dan neerwaartsheid. Zo kort maakte ze hem ook niet aan de voorkant, okee het mag iets langer misschien maar hou er rekening mee dat dit een haf is, en het al gauw kort lijkt.

Niet mijn ding dus, jouw methode. Wel jouw ding; dat kan :)

Leuk paard hoor!

Zoeken naar verbinding begin ik absoluut niet mee als basis.. Voorwaartsheid en dan neerwaartsheid.
zeg jij.
Nou, voorwaarts neerwaarts begint met verbinding, anders kun je je pony nooit je hand laten volgen.
Dus de verbinding is wel degelijk een basis, daaruit komt voorwaarts neerwaarts, probeer jij maar zonder verbinding een paard voorwaarts neerwaarts te rijden????
Trouwens, van die voorwaarts neerwaarts''heid'' zie ik eigenlijk ook vrij weinig...

Blijf er aan werken, zou zonde zijn als die vage kreupelheid terug komt!

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:54

Wat een discussie hier!
Ik vind je anders behoorlijk ged rijdenen gewoon doorgaan!

Babeth

Re: Milka @ "revalidatie training" + filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 21:34

@ Eva Arno, dit gebeurd allemaal in overleg met de dierenarts en ik ga liever van de dierenarts uit dan van bokt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 08:09

Eva_Arno schreef:
Leuk paard hoor!

Zoeken naar verbinding begin ik absoluut niet mee als basis.. Voorwaartsheid en dan neerwaartsheid.
zeg jij.
Nou, voorwaarts neerwaarts begint met verbinding, anders kun je je pony nooit je hand laten volgen.
Dus de verbinding is wel degelijk een basis, daaruit komt voorwaarts neerwaarts, probeer jij maar zonder verbinding een paard voorwaarts neerwaarts te rijden????
Trouwens, van die voorwaarts neerwaarts''heid'' zie ik eigenlijk ook vrij weinig...

Blijf er aan werken, zou zonde zijn als die vage kreupelheid terug komt!

Wat een leuk dier!! Fijn dat je weer kunt beginnen met de opbouw!
Let wel op je benen, wellicht een gat langer gaan zitten?

@Eva_Arno: Verbinding is inderdaad uiteraard belangrijk, maar vóór het moment van voorwaarts neerwaarts gaan heb ik geen verbinding nodig. Als ik losstap en daarna wat activeer in de achterhand en dat met mijn zit opvang, gaat mijn paard MIJN hand opzoeken in plaats van ik hem. Daarna volgt hij pas mijn hand. Niet andersom ;)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:06

Moet je wel je hand kunnen laten staan en een contactteugel kunnen aannemen, want je paard moet wel ergens je hand op kunnen zoeken.

Wat je in de praktijk veel en ook in dit filmpje ziet is dat zodra het paard verbinding zoekt de ruiter z'n hand niet durft/wil laten staan, de teugel losgooit en het paard uit elkaar en op de voorhand valt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 13:11

Klopt equimotion, maar dat is dus geen probleem bij mij althans, ik durf mijn handen te laten staan, losgooien heb ik afgeleerd, dat had uiteraard geen enkel effect :D

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:01

hoi babeth,
ik heb dit topic net een beetje zitten lezen en,,,
wat heb je een leuke haflinger:P

maar wat ik me afvroeg (mijn paard heeft ook een blessure gehad aan haar voorbeen) is het niet beter om ipv kleine stukjes te draven, meer langere rechte stukken te draven? hierdoor kan het been ook sterker worden. wel met rustig opbouwen bedoel ik dan...
(met mijn paard moest ik dit ook doen)
niet als kritiek bedoeld maar misschien als tip?

groetjes! en succes met het verdere revilidatie proces!

LisavdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:09

Ik vind het er niet zo gespannen uitzien, afgezien op 1 foto :)

Denk aan je pianohandjes en laat je beentjes wat meer hangen :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 14:21

kimberleyhof schreef:
hoi babeth,
ik heb dit topic net een beetje zitten lezen en,,,
wat heb je een leuke haflinger:P

maar wat ik me afvroeg (mijn paard heeft ook een blessure gehad aan haar voorbeen) is het niet beter om ipv kleine stukjes te draven, meer langere rechte stukken te draven? hierdoor kan het been ook sterker worden. wel met rustig opbouwen bedoel ik dan...
(met mijn paard moest ik dit ook doen)
niet als kritiek bedoeld maar misschien als tip?

groetjes! en succes met het verdere revilidatie proces!

Ik draaf ook geen grote stukken. Dit gaat allemaal in overleg met mijn dierenarts.