bang om in galop over een sprong te gaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:25

balken galopperen, gewoon op 3-3.5 meter uitelkaar (in-uitje idee). En ook een keer op de volte.
Wat ik ookw el eens doe is balken op zo'n 6-7 galopsprongen uit elkaar leggen en dan een keer 6 sprongen en een andere keer 7 sprongen ertussen laten maken. En langzamerhand op 20 cm vanuit de galop, dan lukt het echt wel. Ik spring tegenwoordig makkelijker vanuit galop dan vanuit draf heb ik het idee.

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 11:27

Ik vind springen vanuit galop juist veel fijner, ik kan dan veel beter een constant tempo houden (meetellen met de galopsprongen). In draf kan dat natuurlijk ook, maar de galop van mijn paardje is nu eenmaal fijner. Ik heb ook het idee dat hij dan makkelijker kan afzetten voor de sprong Verward

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:12

Kyralovertje"]
[quote="RockyLover"][quote="Kyralovertje schreef:
Nie, omdat ik een paard wel eens fink heb zien uitglijden. Het paard kwam gewoon op de balk neer tijdens het galoperen en vervolgens was ie kreupel omdat zijn been van de balk afgleed... Het zou best een goede oefening kunnen zijn, maar niet mijn eerste keuze...

Welk paard was dat?? (ik ben niet nieuwschierig hoor Knipoog )
[/quote]

Jij bent niet nieuwsgierig, je wilt gewoon graag alles weten Tong uitsteken Haha!
Het was Starlight, een paard van een vriendin van me...
Maarja, zoals ik al zei.. ik zou het doodeng vinden om over zo'n simpel balkje te galopperen.. brrr

Zijn er trouwens mensen die dit wel regelmatig doen?
[/quote]

Het shetje van Rachel zeker?!

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:54

Een deels herkenbaar probleem..

Ik heb op 1 of andere vage manier springangst gekregen. Graziano springt heel makkelijk en heeft vroeger (met andere eigenaar) M gesprongen. Toen ik heb net had sprong ik ook rustig over de meter.. We zijn afgelopen jaar 2 keer vrij hard samen gevallen, maar daarna wel gewoon weer erop gegaan en opnieuw gesprongen.

En toch merk ik de laatste tijd steeds vaker dat ik het eng vind Scheve mond . Zolang Graziano lekker vlot is gaat het goed, zodra hij iets slomer wordt ga ik twijfelen en minder goed aanrijden. Hij gaat dan (doet hij sowieso snel, maar volgens mij ook juist daardoor) scheef springen en ik kan hem niet recht houden. Hij weigert nooit, springt alles, maar ik ben op het eind alleen nog maar aan het meeliften en rij helemaal niet meer.

We springen op het moment niks niet hoog, hooguit 80 cm. Ik heb trouwens ook gemerkt dat mijn angst niet zozeer in de hoogte zit, gewoon dat de techniek niet wil. Ook 40 cm vind ik al 'eng'. Daarbij spring ik ook met een dressuurzadel, sowieso niet zo fijn..

En tóch vind ik springen heel leuk, echt raar .
Zit er nu serieus over te denken om te gaan springlessen en eigenlijk wil ik ook graag een springzadeltje aanschaffen.. Want ik zou in de toekomst graag springen gaan starten (is denk ik heel goed voor ons allebei) maar op zo'n manier wil dat natuurlijk niet.

Zit er nu nog even over te twijfelen, maar springles gaat ik denk ik iig een keertje doen. (al heb ik geen flauw idee of de beschikbare instructrice überhaupt fijn (spring)les geeft, mijn eigen instructrice zit vol en kan er geen lessen meer bijhebben)