Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ziezo55 schreef:ik vind 2 uur rijden op 1 dag niet zielig... het is een bewegingsdier en denk dat paarden het fijner vinden om meer te bewegen en buiten te zijn dan dat ze in hun stal staan.
vind wel dat je bijv. met jonge paarden minder hard moet werken vanwege de groei en bespiering die ze nog moeten krijgen

Vitaquilla schreef:ik train mijn paard sochtends een half uur aan de longe en eind van de middag 1,5 uur onder t zadel en dan heb ik een gelukkig paard. longeer ik alleen een half uur of alleen een uur rijden wil ze de volgende dag niet lopen, dan is ze boos. een 'normaal' paard kan makkelijk 2 uur lopen
Sonja schreef:Is een andere discussie, maar ik geloof niet dat een paard niet wil lopen omdat het boos is omdat het de vorige dag een training minder heeft gehad dan normaal.
Overigens vind ik anderhalf uur veel te lang voor een dagelijkse training.
half uur stappen en draven aan de lange teugel dan de teugels steeds een beetje meer oppakken tot ze netjes loopt en dan nog 20 minuutjes doorwerken.
opisop_shop schreef:Nee maar 2uur achterelkaar buiten rijden is imo dus wel anders dan twee keer per dag een uur in de bak rijden.
opisop_shop schreef:Een dressuurtraining van 1,5 uur?
Denk dat niemand dat doet, jeetje zeg!
Ook al stap je veel en rijd je lang los enz ik vind het echt heel erg over de top. Je hebt ook nogeens een geestelijke spanningsboog waarvan je de grenzen dan wel heel erg opzoekt... dan zou je nog beter die training over 2keer kunnen verdelen, dus dan sochtends 45 min rijden en savonds weer.
Maar ja, dat vind ik dan ook weer zielig.
Welke nivrau rijd jij met je paard, dat er zoveel training nodig is?
... dan is mijn paard maar een watje!:P
Sonja schreef:Rijden hoeft toch niet keihard trainen te zijn? TS geeft duidelijk aan dat het rijden eigenlijk van "geen niveau" is. Dus wat is dan de geestelijke belasting voor het paard?
Lekker, die beweging en aandacht.