Bitloos rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bitloos rijden

Ja
31 (75%)
Nee
10 (24%)

Totaal aantal stemmen: 41

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 17:28

meliciana schreef:
mijn dravertje werd voordien op wandeling gereden door zijn trainster met een pelham met kinketting en dubbele teugels, omdat hij ook heel fel trok en niet te houden was anders. hij hing verschrikkelijk. ikzelf heb hem 1keer met zo'n bit gereden, en was een hel. hij werd gek. ik ben dan overgeschakeld op een crosslink, en hij reed er van de eerste keer rustig mee weg. een touwhalster is zijn ding niet, hij verdraagt niks op zijn neus. maar de crosslink is wel zijn ding, dus rij ik daarmee. ik denk dat het bij sommige paarden wel een verschil kan maken. een mond kan hard gereden worden. een crosslink heeft meer drukverdeling, waardoor ze minder verzet gaan tonen, en ze krijgen ook niet echt een pijnlijk gevoel direct doorgestuurd, daar in de mond toch redelijk wat zenuwen lopen. ik zou het eens proberen, en zien hoe hij reageert erop. met een crosslink kan je niet zoveel kwaad, omdat er gelijkmatige drukverdeling is. niet overtrekken natuurlijk ;)

Ik ga dit zeker doen.