Goldie @ work, in set.. verbetering??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:30

Zit verbetering in hoor!
Je verzuipt alleen wel in het zadel heb ik het idee.
Als die kleiner is zit je véle malen makkelijker.

Misschien een goedkoop ideetje: wat voor wrongen zitten er nu op dit zadel?
Bij wintec kan je die verwisselen, als de dikste er nog niet op zitten kan dat denk ik best nog wel eens een eind schelen in ruimte voor jou.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 27-06-09 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xNicky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 15:31

waauw leuke pony.
Ziet er ook mooi wit uit :D

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 17:01

moonfish13 schreef:
Zit verbetering in hoor!
Je verzuipt alleen wel in het zadel heb ik het idee.
Als die kleiner is zit je véle malen makkelijker.

Misschien een goedkoop ideetje: wat voor wrongen zitten er nu op dit zadel?
Bij wintec kan je die verwisselen, als de dikste er nog niet op zitten kan dat denk ik best nog wel eens een eind schelen in ruimte voor jou.

Het is niet mijn eigen pony, en ik ben 13.. dus ik weet niet hoe ik aan het geld moet komen, en ik had eerst een 20" erop en dit is 17.. en ik zit er zelf prima in.. en nogmaals, het is niet mijn pony.. ik kan nog niet werken, en mijn ouders hebben er geen geld voor helaas.

Dankjewel voor alle reacties! :)

SaBiNa_S

Re: Goldie @ work, in set.. verbetering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:52

Ik VROEG alleen : Wordt je misschien naar voren getrokken?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 05:46

Sorry rustig maar...

Dan heb ik het verkeerd begrepen, maar vragen deed je sowieso niet. ;)
En ik had het ook niet alleen over jou, was nog iemand die dat wél zij, meen ik ;)
sabina1998 schreef:
en waarom zit je dan zover naar voren?

En nog meer tips dan naar voren zitten en knik in mijn armen, ik weet inmiddels na 2 paginas wel dat ik dat fout doe, en daar word aan gewerkt, hoewel ik het heel moeilijk vind! :)
Maar wel bedankt voor het commentaar! :D

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 02:04

Ga eens wijken, of traver doen.
Dit werkt bij duud heel goed.
Maar waarschijnlijk kent Goldie traver niet ofwel?
Dit zorgt er namelijk voor dat hij het gewicht meer naar zijn achterhand verplaatst.
Maak ook veel voltes zodat hij lekker los word.
Dan gaat hij vanzelf goed met zijn achterhand ondertreden, waardoor jou houding ook stukken beter word!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 05:26

Dankjewel! :)
alleen wijken en traer doe ik niet zonder les, aangezien als ik het probeer neemt ze de anchterhand voor geen meter mee, en ik weet niet goed hoe ik dat moet oplossen.. dus daar ga ik aan beginen als ik straks les krijg :)

En voltes is idd goed ja, ik rij eigenlijk nooit 1 rondje normaal, altijd volten of gebrokenlijk en op X volte 10 meter enzo. :)

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:05

Ga zitten en rijd hem lekker van achter naar voor zodat ze nageeflijk word, en voor lekker loslaat.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 14:13

Makkelijker gezegt dan gedaan, haha :P

Nee grapje, ik moet idd echt leren op mijn kont te gaan zitten, is voor Goldie ook een stuk prettiger :D

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:15

Is zeker niet gemakkelijk, en het gaat ook echt niet vanzelf, en er gaat een heleboel tijd in zitten.
Maar voor straks zul je zien dat je het echt nodig hebt. :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:37

stefje schreef:
Ik vind dat je geweldig netjes rijdt, echt alle foto's stoor je hem niet, zit je netjes (behalve inderdaad iets teveel voorover). Echt consequent keurig! Nu moet je inderdaad proberen je armen beter te dragen, dan ontspan je ook meer in je handen, hoewel je paard daar geen last van heeft. Maar als je ook nog rechterop gaat zitten breng je meer balans in je paard en gaat hij zelf minder op de voorhand lopen dan hij nu doet (logisch want hij zoekt ook evenwicht). Dan gaat zijn achterhand meer werken (je ziet dat iets op de eerste foto's, daar zit je nl. netter rechtop).

Benen eraan en je gewicht meer in het zadel en je zal zien dat je dan minder 'meelift' met je paard maar hem dan ook meer bij elkaar kan rijden en dan een nog mooier plaatje krijgt en meer kracht van je paard onder je houdt dan dat hij er af en toe vandoor schiet (onder je uit loopt). Je kunt dan weer meer gaan schakelen in tempo, dat is een heel belangrijke oefening, en dan wordt het geheel nog weer netter en gecontroleerder, en zal je, als je dat lukt, ook weer minder het plaatje vertonen dat je wat klein voor hem bent. Want dat zie je nu wel wat, maar ondanks dat blijf je hem nu heel netjes rijden, dat doe je heel goed! Nog wat lesjes, je hebt een hele mooie basis om je verder te ontwikkelen met dit paard!

Bedenk in je houding dat je zo moet kunnen blijven staan als je geen paard tussen je benen zou hebben lopen. Je ziet aan je houding dat je dat met deze houding niet zou lukken. Kijk maar eens hoe de bekende dressuurruiters zitten, dat zie je dat mooi.

Je bent wat klein voor dit paard in de zin van dat de verhouding met jou en je paard qua grootte nog niet helemaal 'past' en dat je daardoor wat moeite hebt om het paard in balans te rijden en hij wat onder je vandaan loopt. Maar je stoort hem niet en dat is het belangrijkste. Dat hij wat omhoog komt is minder fijn, doet hij dat ook bij de eigenaar??? Misschien is het ook een uiting dat je paard merkt dat je hem nog niet helemaal in de hand hebt. Gewoon blijven rijden, komt vast goed!

Hier sluit ik me ook bij aan!

En dat er hier op bokt altijd commentaar is wel goed, maar je mag ook best trots zijn op jezelf hoor!
En dat je nog niet klaar ben voor een B proef, tuurlijk WEL!! Ga lekker starten en ook verder met trainen. Dan groei je in de training en zul je dat ook merken aan je wedstrijden (punten en niveau)

Succes samen!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 19:00

Dankjewel :D

@ Karlijn.. het gaat nou iets beter.. maar ik heb zoiets, ik ga gewoon lekker starten, en dan worden we vazelf goed genoeg, want van het commentaar op de protocollen leer ik ook superveel, en ik wil ook gaan springen, maar daar moet je eerst 2 wp's hebben. :)

Binnenkort heb ik misschien weer fotoshoot, daar zal ik dan ook een topic van maken, dan kunnen jullie zien of er weer verbetering inzit! :D

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:51

@minjon: lekker doen! Je moet ook ervaring opdoen, wedstrijden is altijd anders en je leert inderdaad van commentaar op de protecollen!

Maar het gaat vast goedkomen, ziet er nu al netjes uit!

Succes

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:21

Minjon :+:

Goldie loopt inderdaad al stukken beter :D

Weet je nog hoe de draf eerst was? Haha met de kop in de lucht :=

Denk wel aan je houding, meer achterover gaan zitten, maar ik weet hoe moeilijk dat is op Goldie. :)
Ga zo door meid! Zie wat je nu al allemaal met Goldie hebt bereikt, als je zag hoe ze eerst liep. :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:29

Woh, die pony lijkt een exacte kopie van mijn pony vroeger. Was volgens mij eentje van Baccarat.
Rijden ziet er netjes uit. Het lijkt soms of je pony jou wat meeneemt en wat loperig is. Zelf wat meer terug gaan zitten op die momenten en jezelf lang maken. Ook veel overgangen maken wil goed helpen.

Succes met je wedstrijden.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 18:31

Ja klopt, zo ziet het eruit, maar ik ga zo voorover zitten, omdat ik als ze nageeflijk gaat lopen, heel graag té veel wil ontspannen, en ik wil dan het liefst zo min mogelijk druk hebben op de teugeks, en ipv det teugels los te gooien, ga ik voorover ziteen, :(

Want ze is ábsoluut niet hangerig of trekkerig, wel sterk, maar op die dag niet (soms is ze heel fijn, maar als ze geen zin heeft, heeeeel sterk :n )
En ik ben er ook heel hard me ebezig, maar ik heb een vraagje.. als ik rechtop zit, en knik in mijn ellebogen heb, voelen mijn teugels weer te kort, moet ik die dan gewoon iets langer doen, of kort houden?

En deze is ook van baccarat :D

Dankjewel. :)

Ltjba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:55

hele leuke foto's !
en je zegt idd zelf al je commentaar
ik vind het er een beetje op lijken alsof je uit het zadel getrokken wordt.
dan moet gewoon veel overgangen maken en smeuig houden in de mond!
heel veel succes (ook met wedstrijden :D)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:21

als je door je teugellengte naar voren word 'getrokken'. Is het verstandig je teugels iets langer te laten, waardoor je verder achterover kunt zitten. En dan moet je wel weer contact krijgen met de voorkant. Dus misschien is 2cm al genoeg, kan ook 10cm zijn. Probeer eens uit wat werkt.. Denk dat als je meer rechtop zit dat het paard al veel makkelijker bij je te houden is met je zit!

Vind het leuk dat je zo leergierig bent en zo je best doet! Goeie instelling!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:23

Ik heb altijd het idee, dat als ik rechtop ga zitten, en ik de teugels iets langer doe, dat ze dan weer te lang zijn, maar bedankt voor de tip..
Ik zal het ook nog eens navragen in de les! :D

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:35

stefje schreef:
Ik vind dat je geweldig netjes rijdt, echt alle foto's stoor je hem niet,

Je bent wat klein voor dit paard in de zin van dat de verhouding met jou en je paard qua grootte nog niet helemaal 'past' en dat je daardoor wat moeite hebt om het paard in balans te rijden en hij wat onder je vandaan loopt. Maar je stoort hem niet en dat is het belangrijkste. Dat hij wat omhoog komt is minder fijn, doet hij dat ook bij de eigenaar??? Misschien is het ook een uiting dat je paard merkt dat je hem nog niet helemaal in de hand hebt. Gewoon blijven rijden, komt vast goed!

1e zin helemaal mee eens.

alles daarna NIET MEE EENS!

Ik ben dan wel groter dan minjon, maar dat heeft er toch bijna niks mee te maken?
Minjon heeft heel veel ervaring voor mij ;)

Ik ben nog wel is onzeker maar ik maak straks ook een topic van vroeger en NU.

:o

Eigen commentaar :

Minjon je rijdt super ;) alleen HANDEN 8-)
En tenen meer naar binnen of zie ik dat weer verkeerd?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:37

Zeker verbetering te zien!

Zo te zien is het in Huissen he? Bevalt het daar?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:38

Ja in huissen ja, ik sta sinds kort in de valom, en het bevalt zeker, echt super! :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:33

minjon schreef:

Ik heb altijd het idee, dat als ik rechtop ga zitten, en ik de teugels iets langer doe, dat ze dan weer te lang zijn, maar bedankt voor de tip..
Ik zal het ook nog eens navragen in de les! :D

Daarom zei ik, probeer wat het prettigst is, misschien handig in overleg met je instructie! Ik laat de mensen in mijn lessen de teugels vaak wat langer houden. Zo kunnen ze goed rechtop zitten zonder voor hun idee gedwongen naar voren te zitten. Bovendien merken ze dan gelijk de inwerking van hun zit, zonder teugels nodig te hebben. Daarna kunnen de teugels weer iets op maat om contact te zoeken.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:41

ik heb ook het idee dat je paardju je naar voren trekt maar misschien is dat wel helemaal niet zo hoor :D
en zoals je zelf al zei je houding moet wat aan gesleuteld worden.
maar als je gwn volhoud weet oik zeker dat dat ook lukt!!!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:24

Wat een mooierd =3

Commentaar geef je zelf al, maar hier en daar zijn er nog wat oefenpuntjes, zoals op je billen blijven zitten =3(tenzij je licht rijd, maar je hangt wel naar voren) Maarja, komt nog wel!
Ziet er gewoon goed uit :)