Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
moonfish13 schreef:Zit verbetering in hoor!
Je verzuipt alleen wel in het zadel heb ik het idee.
Als die kleiner is zit je véle malen makkelijker.
Misschien een goedkoop ideetje: wat voor wrongen zitten er nu op dit zadel?
Bij wintec kan je die verwisselen, als de dikste er nog niet op zitten kan dat denk ik best nog wel eens een eind schelen in ruimte voor jou.

sabina1998 schreef:en waarom zit je dan zover naar voren?

stefje schreef:Ik vind dat je geweldig netjes rijdt, echt alle foto's stoor je hem niet, zit je netjes (behalve inderdaad iets teveel voorover). Echt consequent keurig! Nu moet je inderdaad proberen je armen beter te dragen, dan ontspan je ook meer in je handen, hoewel je paard daar geen last van heeft. Maar als je ook nog rechterop gaat zitten breng je meer balans in je paard en gaat hij zelf minder op de voorhand lopen dan hij nu doet (logisch want hij zoekt ook evenwicht). Dan gaat zijn achterhand meer werken (je ziet dat iets op de eerste foto's, daar zit je nl. netter rechtop).
Benen eraan en je gewicht meer in het zadel en je zal zien dat je dan minder 'meelift' met je paard maar hem dan ook meer bij elkaar kan rijden en dan een nog mooier plaatje krijgt en meer kracht van je paard onder je houdt dan dat hij er af en toe vandoor schiet (onder je uit loopt). Je kunt dan weer meer gaan schakelen in tempo, dat is een heel belangrijke oefening, en dan wordt het geheel nog weer netter en gecontroleerder, en zal je, als je dat lukt, ook weer minder het plaatje vertonen dat je wat klein voor hem bent. Want dat zie je nu wel wat, maar ondanks dat blijf je hem nu heel netjes rijden, dat doe je heel goed! Nog wat lesjes, je hebt een hele mooie basis om je verder te ontwikkelen met dit paard!
Bedenk in je houding dat je zo moet kunnen blijven staan als je geen paard tussen je benen zou hebben lopen. Je ziet aan je houding dat je dat met deze houding niet zou lukken. Kijk maar eens hoe de bekende dressuurruiters zitten, dat zie je dat mooi.
Je bent wat klein voor dit paard in de zin van dat de verhouding met jou en je paard qua grootte nog niet helemaal 'past' en dat je daardoor wat moeite hebt om het paard in balans te rijden en hij wat onder je vandaan loopt. Maar je stoort hem niet en dat is het belangrijkste. Dat hij wat omhoog komt is minder fijn, doet hij dat ook bij de eigenaar??? Misschien is het ook een uiting dat je paard merkt dat je hem nog niet helemaal in de hand hebt. Gewoon blijven rijden, komt vast goed!

)

stefje schreef:Ik vind dat je geweldig netjes rijdt, echt alle foto's stoor je hem niet,
Je bent wat klein voor dit paard in de zin van dat de verhouding met jou en je paard qua grootte nog niet helemaal 'past' en dat je daardoor wat moeite hebt om het paard in balans te rijden en hij wat onder je vandaan loopt. Maar je stoort hem niet en dat is het belangrijkste. Dat hij wat omhoog komt is minder fijn, doet hij dat ook bij de eigenaar??? Misschien is het ook een uiting dat je paard merkt dat je hem nog niet helemaal in de hand hebt. Gewoon blijven rijden, komt vast goed!

alleen HANDEN
minjon schreef:Dankjewel!
Ik heb altijd het idee, dat als ik rechtop ga zitten, en ik de teugels iets langer doe, dat ze dan weer te lang zijn, maar bedankt voor de tip..
Ik zal het ook nog eens navragen in de les!