_Margot_ schreef:ik hoop dat jij (en je instructie) er aan gaat werken!
Jaa zeker!!
natuurlijk wil ik alleen maar t beste voor mij meisje he
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Raja schreef:Super dat je er zo serieus mee bezig bent.
Je zet je hand wat vast op je boven been zoals ik zo kan zien.
Probeer je handen rechtop, boven de schoft te houden. Netjes naast elkaar.
En wat je zlf ook zegt, je hangt wat achterover op je paard.
Probeer netjes rechtop te gaan zitten.
En idd, nageeflijkheid verkrijg je door ontspanning en wanneer het paard van achter uit gaat werken.
heel veel succes met je paardje en lekker de lesjes blijven volgen!

Het lijkt me een leuk paard
renee16 schreef:Moeilijk he zo'n tuigpaard
Waar ik zelf veel mee bezig ben (rijd ook een tuiger) is inderdaad voorwaarts neerwaarts. WAt erg goed werkt is tempo wisselingen rijden in de draf; om deze 'van mij' te krijgen. Van een heel traag draf tempo en dan weer iets versnellen/verruimen richting middendraf en weer terug naar de arbeidsdraf.
Wanneer ik dit goed voorbereid en niet te snel wil, komt hij hierdoor fijn in mijn hand en aan het been. Kan voor jou misschien ook werken?
Ook zou ik wat aan de balans werken bijvoorbeeld door niet op de hoefslag maar juist een paar meter hiervan of over de middenlijn te rijden. Zo kun je heel goed aanvoelen of hij recht blijft.
Verder 'dat hoofd naar beneden'. Het klinkt zo wat lomp.. Maar zeker met losrijden vind ik het prettig om 'mijn' tuiger het liefst met de neus over de grond te laten lopen, zie het als een soort van rek en strek oefeningen voordat je gaat hardlopen.
Ik las net een reactie, dat hij eronder loopt. Het is natuurlijk moeilijk te zien van foto's maar krijg niet het idee dat je te streng in zijn mond bent. Weet niet of het tuigereigen is, maar ook de 'mijne' heeft de neiging al met hele lichte druk bovenin in een krulletje te gaan lopen.
Wat (vanaf de foto's bekeken) de jouwe ook doet. Daarin werkt denk ik vooral: voorwaarts.. Zodat hij niet onder je hand maar in je hand gaat lopen, en jij hem uiteindelijk kan 'afstellen' op de hoogte waar jij hem hebben wilt.. Wat steeds een stukje lager zal kunnen worden...
Nouja, hoop dat je er iets mee kan.. In ieder geval succes ermee nogHet lijkt me een leuk paard
gwnncherinee schreef:x_Marr schreef:Als je aan het voorwaarts werkt is het niet de bedoeling dat je dr van voren tegenhoudt, of zoals nu zelfs in een krul trekt.
Die teugels mogen veeel langer, nu heeft ze nieteens de mogelijkheid om te ontspannen en goed voorwaarts te gaan.
En als ze zo in de krul gaat moet je vooral NIET je handen vast gaan zetten op je schoot, want dat is wat ik je nu zie doen op de foto's.
fotos zijn moment opnamens he
Ze doet dit vanzelf ik probeer mijn hand niet naarachteren te houden en heb de teugels meestal iets langer als dt t hoort. ik trek haar niet in een krul is zo slecht voor het paard he omdt ze dn moeilijk ademen o.a.
ik trek alleen maar aan de teugels als ze aan der been wil krabben en mij zo naar beneden trekt dus geen zorgen

Claudienee schreef:gwnncherinee schreef:
Jij trekt aan de teugels als ze wil krabben ipv te drijven? Zou jij het fijn vinden om opeens een ruk in je mond te krijgen?