Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ozzyhorse schreef:5 euro per 3 kwartier? Kan niet goed zijn, iemand die een beetje verstand heeft van paarden en er goed in is, kan makkelijk het viervoudige vragen, en dan is het nog een koopje. Ik zeg in dit geval, niet doen. Goedkoop wordt duurkoop.
Misschien is het wel een bekende die er een vriendschapsprijsje voor vraagt, weet jij veel! Ik heb gelest bij iemand en daar betaalde ik 30eur per uur maar iets leren deed ik er niet..dus bedragen zeggen niks! Jeanine84 schreef:Dit hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, diegene die mij straks helpt op de grond doet het gratis en zij rijd toch echt Z dressuur en heeft meerdere pony's (en paarden) zadelmak gemaakt en doorgeredenMisschien is het wel een bekende die er een vriendschapsprijsje voor vraagt, weet jij veel! Ik heb gelest bij iemand en daar betaalde ik 30eur per uur maar iets leren deed ik er niet..dus bedragen zeggen niks!
Jeanine84 schreef:ozzyhorse schreef:5 euro per 3 kwartier? Kan niet goed zijn, iemand die een beetje verstand heeft van paarden en er goed in is, kan makkelijk het viervoudige vragen, en dan is het nog een koopje. Ik zeg in dit geval, niet doen. Goedkoop wordt duurkoop.
Dit hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, diegene die mij straks helpt op de grond doet het gratis en zij rijd toch echt Z dressuur en heeft meerdere pony's (en paarden) zadelmak gemaakt en doorgeredenMisschien is het wel een bekende die er een vriendschapsprijsje voor vraagt, weet jij veel! Ik heb gelest bij iemand en daar betaalde ik 30eur per uur maar iets leren deed ik er niet..dus bedragen zeggen niks!
Citaat:Dat eerste wilt natuurlijk helemaal niets zeggen. Dat tweede wellicht wel, maar alleen als ze ze ook GOED heeft doorgereden.
Citaat:Als iemand 2x Z heeft gereden wil dat in mijn ogen wel iets zeggen (paarden zelf opgeleid tot dat niveau) en de paarden zijn GOED doorgereden, paarden zijn ook makkelijk na te rijden (rij er zelf momenteel 1 van bij) maargoed het gaat hier niet om mij
Nadir schreef:Dat iemand 2x Z heeft gereden hoeft nog niet te zeggen dat diegene ook paarden kan beleren/doorrijden....
En dan zegt het wel degelijk iets! Verder ga ik mee met wat Ozzy zegt ozzyhorse schreef:Vraag me wel af, in hoeveel tijd dat ging, van niks naar Z, want dat zegt ook nog het nodige over het kunnen van de ruiter.
Maar om een paard goed en correct in te rijden, heb je geen Z-mens nodig. Bij in rijden en doorrijden komt ook een stuk opvoeding van het paard onder het zadel om de hoek kijken, en daar hecht ik veel waarde aan, alhoewel ik dan weer geen ruiter ben, maar een menner.
maargoed ik stel ook hoge eisen aan het inrijden van mijn paard, iedereen heeft er zijn eigen mening over..ik heb zelf ook meerdere paarden zadelmak gemaakt en doorgereden..heb ook gezien hoe anderen het doen..'de echte jongens die er hun werk van hebben gemaakt' en die bevallen mij dan weer niet..zo heeft ieder zijn ding, ik hecht veel waarde aan haar ervaring en haar manier van rijden..en zo zal iedereen zijn favoriet hebben (en de manier waarop) ozzyhorse schreef:Ik heb grote bewondering voor die echte jongens die hun werk er van hebben gemaakt. Deze mannen krijgen de paarden aangeboden, waar de particulier niks mee kan, en deze paarden zijn vaak al verpest. Ik kijk graag naar mannen als Gert van der Hof, die het toch voor elkaar krijgen. Zonder deze mannen gingen die paarden naar Stegeman, maar dankzij het werk van deze heren kunnen ze na een gedegen opleiding, een normaal leven leiden als rijpaard.

Nadir schreef:Iemand hoeft geen Z te kunnen rijden om een paard te beleren/doorrijden, maar hierboven wordt gesteld dat iemand ie Z rijdt 'dus goed genoeg ie om een paard te beleren'. Daar ben ik het dus niet mee eens.
Jeanine84, ik val degene die jij kent ook niet aan.
Ken er ook genoeg waarvan ik me afvraag hoe ze ooit in de Z zijn gekomen