Welsh Cob Rhoda @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxynoalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:14

wat een leuk dier ! :D

ik ben het eens met je eigen commentaar.
nog heel veel plezier met elkaar ;)

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:58

Wat een super leuk paardje! En je setje staat ook leuk. ;) Wat er al veel gezegd werd, probeer rechtop te zitten en op sommige foto's inderdaad pianohandjes. (Heb ik zelf ook last van hoor)
Ziet er erg ontspannen uit en succes nog verder. ;)

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:30

Ze ziet er shiny uit zo in het geel :)
Al een steeds condstanter beeld, netjes!
Je doet hetzelfde als ik in de galop, voorover duikelen, ik weet hoe moeilijk het is :P

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:33

Juliette86 schreef:
Pony moet in ras specifiek toilet worden voorgebracht. Korte manen zullen dus zeker niet op prijs worden gesteld door een jury. Bij 2 gelijkwaardige pony's zal je dat een plaats kosten.

D'r manen horen exact op deze lengte voor de keuring. Ze is speciaal voor de keuring op 2 jarige leeftijd al eens op deze lengte getrokken, omdat lange manen juist niet gewaardeerd worden. Dit is trouwens ook terug te lezen op de website van het cob stamboek, dus ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt? En daarbij is er een stuk van 20cm kapot gestuurd door d'r deken, dus ik moest het hoe dan ook trekken om het op lengte te krijgen.

Het zadel lag inderdaad niet goed, heb sinds gisteren een nieuw zadel :)

DUDIEFOREVER

Re: Welsh Cob Rhoda @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 00:05

Haha oke, denk zeg het maar even, ik dacht krijg ik weer zo een reactie als 'het zadel ligt echt wel goed hoor..' maar gelukkig dit keer niet :D .
Dat is toch een Prestige zadel?
Ga je hem verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:26

minka schreef:
Juliette86 schreef:
Pony moet in ras specifiek toilet worden voorgebracht. Korte manen zullen dus zeker niet op prijs worden gesteld door een jury. Bij 2 gelijkwaardige pony's zal je dat een plaats kosten.

D'r manen horen exact op deze lengte voor de keuring. Ze is speciaal voor de keuring op 2 jarige leeftijd al eens op deze lengte getrokken, omdat lange manen juist niet gewaardeerd worden. Dit is trouwens ook terug te lezen op de website van het cob stamboek, dus ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt? En daarbij is er een stuk van 20cm kapot gestuurd door d'r deken, dus ik moest het hoe dan ook trekken om het op lengte te krijgen.

Het zadel lag inderdaad niet goed, heb sinds gisteren een nieuw zadel :)

Sorry maar ik kom jaarlijks op minimaal 3 welshkeuringen waaronder de nationale in Kootwijk, maar ik heb nog nooit een Cob met coupe sportpaard zien lopen. Hebben toch allemaal minimaal 2 handbreedtes, maar komen niet onder de halslijn uit. Uitsluitend NWR en WPB worden op handbreedte getrokken en vervolgens gevlochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:41

*heeft het regelement er even op nageslagen*

Sectie A, B, C en D mogen niet gevlochten worden. NWR en WPB moeten gevlochten worden. Er wordt nergens iets gezegd over een minimale of maximale lengte van de manen. Dit is aan de eigenaar en ik wil dus ook alleen maar aangeven dat de jury liever geen sport coupe ziet.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 19:11

DUDIEFOREVER schreef:
Haha oke, denk zeg het maar even, ik dacht krijg ik weer zo een reactie als 'het zadel ligt echt wel goed hoor..' maar gelukkig dit keer niet :D .
Dat is toch een Prestige zadel?
Ga je hem verkopen?

Het is inderdaad een Prestige zadel, ik heb hem ingeruild voor een Kieffer :)